Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > A Klasa > Vuk je promijenio dlaku

Predstavljamo - Mercedes-Benz A-klasa

Vuk je promijenio dlaku

Treća generacija A-klase napušta monovolumensku koncepciju i priklanja se popularnijem klasičnom shvatanju kompaktnih automobila...

Monovolumenska karoserija ima svojih prednosti, ali njen oblik jednostavno ne može da se uklopi u kompaktnu klasu, barem ne na onaj način na koji je to Mercedes-Benz pokušao sa prethodne dvije generacije A klase. Temeljne vrijednosti kompakta koje je prije punih 38 godina definisao Volkswagen Golf MK1 pokazale su se nesavladivom preprekom i za jednog automobilskog diva, kakav je danas, bez sumnje, onaj stuttgartski.

 

Treća generacija Mercedesove A klase, koja je predstavljena u Ženevi, punopravni je kompakt. Sa 4,29 metara punih je 41 centimetara duža od prethodnika, od kojeg je niža i popriličnih 160 milimetara. I širina je povećana za dva centimetra. Dimenzijska transformacija bila je neophodna, da bi se adekvatno odgovorilo konkurenciji, prvenstveno Audiju, koji je u Ženevi predstavio novi i veoma popularni A3, ali i BMW-u, čija „jedinica“ se već uveliko afirmisala na tržištu.

 

Iz konkurencije ne treba isključiti ni novopridošli Volvo V40, zatim hibridni Lexus CT, te kralja kompakta VW Golfa, koji se luksuznim izvedbama s pravom mogu svrstati u „višu“ kompaktnu klasu. Dizajn nove A-klase u velikoj mjeri se oslanja na rješenja, koja su javnosti predočena sa prototipom Concept A-Class, u aprilu prošle godine na sajmu automobila u Šangaju. Prilikom dizajniranja novog A modela naglasak je stavljen na aerodinamiku, koja je sa 0,31 Cx, koliko je imao prethodnika, spuštena na 0,26 Cx (BMW 1 - 0,31 Cx). Potraga za što nižim otporom vazduha izrodila je pomalo futurističke linije prednjeg dijela, ali i bokova automobila, pored kojih pozadina izgleda prejednostavno. Za utjehu ostaje činjenica da ni konkurencija na ovom planu ne briljira. Osim „klasične“ petovratne izvedbe, Mercedes je od starta ponudio i osjetno mišićaviju sportsku verziju, koja između ostalog donosi masku u SLS AMG stilu, AMG 18-inčne alu naplatke, te snažnije profilisane branike i pragove. LED dnevna svjetla su dostupna u oba modela.

 

 

Drastična transformacija zahvatila je i enterijer, koji sada donosi neuporedivo više sportskog duha, ali i zadržava prepoznatljivu Mercedesovu eleganciju. Poruka je više nego jasna njemački kompakt se otvoreno nameće mlađim kupcima, koji osim luksuza u unutrašnjosti traže i jedinstven stil. Činjenica da je nova A-klasa prvi Mercedesov automobil specijalno pripremljen za "komunikaciju" sa iPhone uređajima, samo ide u prilog ranijoj konstataciji. Da će kabina ovog modela uvijek biti ispunjena „najboljom“ muzikom, garantuje i internet radio, koji omogućava reprodukciju ranije odabranih kompozicija sortiranih po žanrovima, izvođačima, albumima... Posljednji krik mode je i Garminov navigacioni sistem, koji vozaču pokazuje put u realnom vremenu. Telefoniranje u vožnji olakšano je zahvaljujući glasovnim komandama. Promjena karoserijske koncepcije uslovila je i temeljnije podešavanje vješanja, koje je osim udobnosti moralo da ponudi i uzornu dinamiku. Većina dijelova izrađena je od aluminijuma, da bi se smanjila masa, a potpuno nov je i sistem elektronske kontrole stabilnosti.

 

U sadejstvu sa njim djelovaće i prava mala armija Mercedesovih elektronskih pomagala poput Attention Assist, Collision Prevention Assist, Pre-Safe sistema... čiji je osnovni zadatak zadržati automobil na putu i izbjeći opasnost. Paleta agregata koji će se ugrađivati u novu A-klasu je manje više definisana. Ponudu benzinaca predvodi 1.6-litarska jedinica sa 115 i 156 KS, a zaokružuje je 2.0-litarski agregat sa 211 „konja“. Ljubitelji dizelaša moći će da biraju između dvije izvedbe 1.8-litarskog CDI agregata sa 109 i 136 KS, te jednog 2,2-litarskog motora, koji će kao u C-klasi razvijati 170 KS. Svi motori će standardno biti opremljeni Stop&Start sistemom. Ponuda mjenjača svedena je na dva modela - šestostepeni manuelni, te 7G-DCT menjač sa duplim kvačilom. Cijene još nisu formirane, a kupci će na raspolaganju imati tri standardna paketa Urban, Style i AMG Sport.

Datum objave: 26/06/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook