Riječ je o prvom pick-up vozilu ovog evropskog proizvođača, koje je premijerno predstavljeno u okviru Rally Dakara, a nakon toga i na tržištu Južne i Srednje Amerike početkom godine. I ovaj VW model, kao i ostali, ime je dobio zahvaljujući jednostavnom, ali i inovativnom rješenju. Naime, ime Amarok je posuđeno iz eskimskog jezika Inuita i u prevodu znači vuk, a osim toga u romanskim jezicima Argentine i Brazila Amarok asocira na sintagmu „on voli kamen“. „Vuk koji voli kamen“ je odnedavno dostupan i na evropskog tržištu, gdje će mu najjaču konkurenciju predstavljati uglavnom Toyota Hilux, Mazda BT-50, Ford Ranger, Mitsubishi L200... Amarok ima dvije izvedbe kabine: double i single. U prvoj kabina ima pet sjedećih mjesta i četvoro vrata, dok je druga izvedba dvovratna i biće dostupna početkom naredne godine. Dizajnerski, ovaj model, i pored izražene robusnosti i otvorenog tovarnog prostora, ne odstupa od prepoznatljivog VW DNK. Pogledom na prednju masku, farove i poklopac motora ne može se zaključiti da se radi o pick-up vozilu. Površina tovarnog prostora je 2,52 m2, a u VW-u kažu da Amarok opterećen jednom tonom može savladati nagib od 45 stepeni.
Vučna granica ovog modela je 2,8 tona, a maksimalna tovarna težina 1,15. U oba ova segmenta Amarok je nadmašio mnoge konkurente poput renomirane Toyote Hilux, čija je vučna granica 2,2 tone i tovarni kapacitet jednu tonu. Njemački pick-up ima sve tehničke predispozicije za dobru prohodnost na teškom off-road terenu. Njegove terenske mogućnosti se prvenstveno ogledaju u napadnom uglu od 28 i izlaznom od 23,6 stepeni. Najniža tačka automobila je od podloge udaljena 249 mm, pa Amarok može da prođe kroz vodu dubine do pola metra. Amarok dolazi u ponudu sa dva TDI agregata, koji koriste comon-rail tehnologiju ubrizgavanja i ispunjavaju visoku Euro5 normu. Dvolitarski dizelaši dolaze u kombinaciji sa 163 KS ili 122 KS. Baš kao i novi T5 i Amarok je opremljen indikatorom promjene gasa, koji će pomoći vozaču da uz maksimalnu uštedu dobije najviše od agregata. Vjerovatno zbog te činjenice Volkswagenov „vuk“ na stotinu pređenih kilometara prosječno troši 7,8 litara i pri tom emituje oko 200 g CO2. Tvorci Amaroka su posebnu pažnju posvetili razvoju pogona, pa je u ponudi nekoliko različitih opcija.
Prvi oblik prenosa snage je standardni 4x2 pogon na kojem vozilo pokreću zadnji točkovi. Drugi u ponudi je 4Motion Heavy Duty pogon, koji se bez zaustavljanja vozila, pritiskom na dugme, po potrebi iz 4x2 prebacuje u 4x4 pogon, uz redukciju i blokadu diferencijala. U ovoj opciji omjer momenta i snage na prednjim i zadnjim točkovima kreće se u odnosu 50:50 odsto, što Amaroku daje prava off-road svojstva. Treća opcija prenosa snage i momenta je verzija 4Motion Permanent, koju karakteriše stalni pogon na svim točkovima, uz mogućnost automatskog rasporeda snage na prednju i zadnju osovinu u omjeru od 40:60 i 60:40 odsto. Za razliku od 4Motion Heavy Duty ova verzija pogona nema mogućnost korištenja redukcije (4x4Low).
Njemački pick-up opremljen je standardnim ABS sistemom kočenja, a moguće je koristiti i off-road ABS, koji se aktivira manuelno. Osim elektronske blokade diferencijala (EDS), u Amaroku je dostupan i ESP Plus sistem, koji onemogućava vraćanje vozila unazad na nagibima, tako što ga drži u mjestu dok vozač ne pritisne papučicu gasa. U zavisnosti koji paket opreme je u pitanju, u Amaroku je moguće naći vazdušne jastuke, automatsku ili poluautomatsku klimu, električne podizače stakala, električne i grijane retrovizore, multifunkcionalni displej, navigaciju... U Volkswagenu se nadaju da će Amarok postati konkurentan na primarnim tržištima za pick-up vozila (Južna Amerika, Južna Afrika i Australija), ali da će svoje mjesto naći i na evropskom tlu. Cijena ovog modela, koji još nije stigao u BiH, na njemačkom tržištu startuje od 22.500 evra, koliko košta model sa početnim 2.0 TDI agregatom, ručnim mjenjačem i zadnjim pogonom.