Naslovna > Automobili > BMW > Serija 3 > Vuk u jagnjećoj koži
VIDEO GALERIJA (1) FOTO GALERIJA (19)

Test – BMW 320d xDrive Automatic

Vuk u jagnjećoj koži

Ispod potpune, ali vizuelno umjerene osnovne opreme, testna „trojka“ nam je ponudila snažan i ekonomičan dvolitarski dizel agregat, veoma siguran xDrive pogon i superbrzi osmostepeni automatski mjenjač...

Do 2004. godine i predstavljanja Serije 1, „trojka“ je bila najpovoljnija ulaznica u BMW-ov svijet. Sa širokom paletom agregata na čelu sa malim 1.6 benzincem, te sjajnim 328i i M verzijama u vrhu ponude, privlačila je širok spektar BMW-ovih poklonika. Bila je bezvremenski kupe o kojem su čeznule i čeznu generacije golobradih mladića, limuzina u čijim čarima je hedonistički uživala ozbiljnija gospoda, ali i neukrotiva zvijer, čije M verzije su i danas parkirane u garažama istinskih ljubitelja oktanskih sportova. BMW „trojka“ je bila i ostala kultni sportski automobil, o čijoj popularnosti od 1975. godine do danas najbolje svjedoči više od 13 miliona prodatih jedinica.

 

 

AKTUELNA ŠESTA GENERACIJA kod obožavalaca poznatija pod šifrom F30, na tržištu je prisutna od 2012. godine. Osim u klasičnoj limuzinskoj formi dostupna je i u praktičnijoj karavanskoj, odnosno petovratnoj GT izvedbi, dok je atraktivni kupe simbolično prekomandovan u novu seriju 4. Od prethodnika, modela E90, nova „trojka“ je duža 92 mm, sa 50 mm većim međuosovinskim rastojanjem. Rast dimenzija je donio dodatnih 1,5 cm prostora za noge putnika u drugom redu sjedišta, ali i kapacitetniji prtljažnik, čija zapremina je sa 460 povećana na 480 litara. Podsjećamo da glavni konkurenti Mercedes C klasa i Audi A4 imaju prtljažnike identične zapremine, s tim da je Mercedes 62 mm duži, a Audi 77. Utisak koji smo stekli vozeći „trojku“ navodi nas na zaključak da je prostoranost kabine u okvirima srednje klase, u kojoj je osjetno gabaritnija Škoda Superb postavila kako BMW-u, tako i ostaloj konkurenciji, nedostižne standarde. Kao i u svim modelima bavarskog proizvođača kraljevski tretman u „trojci“ uživa vozač, kojem je podređeno 90% enterijera od upravljača, preko instrumenata, mjenjača, iDrive sistema. Prvi do njega je suvozač, dok komfor putnika u drugom redu uglavnom zavisi od njihove građe. Četiri osobe prosječnog rasta u BMW-u 3 mogu da računaju na uzoran komoditet. Eventualni treći putnik na zadnjoj klupi isključuje upotrebu središnjeg naslona, a zbog širokog mjenjačkog tunela ova pozicija je kao i kod većine limuzina bez dileme i najmanje udobna na duže staze.

 

MADA BMW U SVOM PROGRAMU uz pojedinačnu doplatu od 3.844 KM nudi tri vizuelno upečatljiva paketa opreme: Sport, Modern i Luxury, koji izvana donose specifične i oku ugodne karoserijske ukrase, a iznutra posebne dezene plastičnih materijala, kožnih presvlaka i ukrasnih umetaka, testni automobil ima standardnu opremu 320d Xdrive modela sa par dodataka. Mada je ista sa automatskim klima uređajem, iDrive sistemom sa manjim 5,7 inčnim ekranom, Bussines radijom sa 6 zvučnika, električnim podizačima prednjih i zadnjih prozora... potpuna i dovoljna za ugodnu vožnju, teško se oteti utisku da ne nudi adekvatan vizuelni ugođaj, kakav se očekuje od pogonski i mehanički izuzetno savremene „trojke“. Ni „Satin Silver“ unutrašnje uređenje sa plastičnim umecima u boji aluminijuma ne zrači posebnim „premium“ ugođajem, te ne nudi ni klima uređaj sa digitalnim pokazivačima, a opremljen je jednobojnim platnenim presvlakama. I izvana nema očekivane razmetljivosti, jer su jedini hromirani detalji u ovoj kombinaciji „bubrezi“ na maski hladnjaka i oznake na poklopcu motora, a dinamičan dizajn „trojke“ na skroman način naglašava i osnovna nemetalik crna boja. Emocije ne pobuđuju ni zimske gume, koje su montirane na čelične naplatke sa ukrasnim poklopcima, kao zamjena za standardne 16-inčne aluminijumske točkove. S druge strane, kvalitet izrade je na visokom nivou, mada se teško oteti utisku da bi se uz doplatu od 3.844 KM vizuelni doživljaj u slučaju testnog modela značajno unaprijedio. Ovakva kakva jeste testna „trojka“ je prvenstveno namijenjena racionalistima, koji se ne žele nametati izgledom i razmetati dodatnom opremom, ali žele uživati u vrhunskoj BMW-ovoj pogonskoj tehnologiji.

 

A NA TOM POLJU BMW 3 jednostavno briljira. Mada predstavlja tek sredinu pogonske ponude za „trojku“, kombinacija snažnog dvolitarskog dizelaša, xDrive pogona na sve točkove i superbrzog osmostepenog automatskog mjenjača nameće se kao vrhunska tehnološka izvedba. O njenom kvalitetu najbolje svedoče brojevi. Sa 184 KS i 380 Nm testni agregat predstavlja četvrtu po jačini verziju dvolitarskog dizelaša, koji se još nudi sa 116, 144, 163 i 218 KS. U praksi je riječ o veoma srčanom i snažnom motoru, koji 1.595 kg težak testni automobil od 0 do 100 km/h „ispucava“ za 7,4 sekunde, uz brzinski maksimum od 228 km/h. Zahvaljujući odličnom osmostepenom automatiku, koji je uvijek u „pravoj“ brzini, jednako silovita poput ubrzanja su i međuubrzanja. Sa ovakvim automobilom preticanja su munjevita, a nabiranje brzine na autoputu silovito. Visoku ocjenu zaslužuje i prosječna potrošnja, koja se uprkos uzornoj dinamici vožnje tokom testa s lakoćom zadržavala u rasponu od 5,5 do 7,8 litara. Od BMW-a obećanih 4,1 litru na otvorenoj cesti nismo uspjeli potvrditi, mada i taj prosjek u vožnji s lakšom nogom na gasu nije djelovao teško ostvariv. No, kome treba ekstremna ekonomičnost BMW nudi 316d model sa 116 KS. Testni je po nama prava šteta voziti s pola noge na gasu, posebno ako se osvrnemo na dinamičke mogućnosti ovog automobila, koji krivine pegla poput kartinga, a na pravcima grabi poput brzog voza...

 

Na kraju svega treba reći da smo testnu „trojku“ doživjeli kao svojevrsnog „vuka u jagnjećoj koži“, izuzetnu limuzinu srednje klase, koja ispod „skromne“ šminke krije vrhunsku pogonsku tehnologiju, u čijim kvalitetima se uživa isključivo srcem i dušom, pa tek onda očima. Svi oni kojima je takav paket po mjeri trebaće izdvojiti 68.306 KM, odnosno 77.207, koliko sa 8.901 KM dodatne opreme košta testni model, uz napomenu da se za 3.844 KM uz „trojku“ može dobiti i jedan od tri BMW-ova jedinstvena vizuelna paketa: Sport, Modern i Luxury. 

Datum objave: 28/03/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook