Za samo šest mjeseci 2009. godine Peugeot je širom Evrope prodao više od 50.000 modela svog prvog crossovera 3008, premašivši tako polugodišnji plan za čak 15%. Veliki podvig francuskog prvenca, u ekonomski nezavidnoj godini iznenadio je kritičare, ali i najveće optimiste. Nakon što smo ga prvi put provozali početkom godine u okviru ugodne međunarodne prezentacije, u Dubrovniku, s puno znatiželje dočekali smo sedmodnevni test u specifičnim bh. uslovima...
Dizajnerski neobičan automobil plijeni pažnju originalnošću. Nema tu one „lavovske“ privlačnosti kojom odišu ostali modeli iz Peugeotove game, ali ima dovoljno interesantnih detalja, koji ističu pustolovni karakter 3008-ice. Tu su prije svega visoko podignuta trokutasta prednja i valovita zadnja svjetla, sa plastičnim ojačanjima branika, koja se u bogatijim verzijama opreme ukrašavaju atraktivnim hromiranim navlakama. Sa bočne strane upečatljiva je kombinacija aluminijumskih obruba stakala i tamne boje karoserije, koju ukrašavaju i atraktivni 16-colni laki naplaci, sastavni dio dodatnog Grip Control paketa opreme.
Unutrašnjost donosi tipično francuski enterijer sa raskošnim i veoma udobnim sjedištima, prepoznatljivim kožom opšivenim trokrakim upravljačem, ali i detaljima koje do sada nismo sretali kod Peugeota. Prije svega mislimo na gotovo sportski osjećaj za upravljačem, na koji najviše utiče povišena i veoma lijepo dizajnirana centralna konzola sa kožom presvučenim rukohvatom sa suvozačeve strane. Na njoj su pozicionirane komande fabričkog audio CD sistema, dvozonske automatske klimatizacije, a tik do ručice mjenjača postavljen je i selektor kontrole pogona sa opcijama normal, snijeg, blato, pijesak i isključen ESP.
Kombinacija tamnog platna, kvalitetne plastike i lakiranih implantata visokog sjaja miriše na luksuz, a dodamo li svemu i standardni tempomat, te pregledne i potpune instrumente, koji su mogli biti i bolje zasjenjeni, teško je naći nešto što neće odgovarati čak i zahtjevnijem profilu vozača. Pretinaca i praktičnih džepova ima na pretek, a i bezbjednosti je posvećena posebna pažnja, jer Peugeotov crossover standardno dolazi sa potpunim setom prednjih i bočnih jastuka, te bočnih zavjesa. U zadnjem dijelu vlada raskoš, pogotovo ako će ga koristiti dva odrasla putnika, a tu je i prostrani prtljažnik, čija zapremina u zavisnosti od konfiguracije sjedišta varira od 432 do 1.604 litre.
Za pogon testnog modela odabran je jedan od najboljih dizelskih motora u klasi, 1.6-litarskim HDI četverocilindraš, koji pri 4.000 o/min na prednju osovinu isporučuje 110 KS. Najveći obrtni moment od 240 Nm raspoloživ je od 1.750 o/min, a snaga se na prednju osovinu prenosi preko šestostepenog ručnog mjenjača, koji se odlikuje preciznošću i odličnom usklađenošću sa karakteristikama motora. S obzirom na to da 3008-ica teži 1,5 tona, uglađeni HDI agregat pokazao se veoma sposobnim pogonom, o čemu svjedoči i činjenica da nam je za sprint do 100 km/h bilo potrebno 11,9 sekundi.
I maksimalna brzina od 181 km/h je zadovoljavajuća. Uz snažne disk kočnice na svim točkovima, ojačane ABS i ASR sistemima, još jedna pozitivnost testiranog modela bila je i potrošnja goriva, od prihvatljive 6,4 litre eurodizela.
U pogledu ogibljenja, prednje McPherson vješanje i zadnja polukruta osovina sa uravnotežavajućim oprugama podešeni su tako da uz odličnu udobnost obezbijede i sigurne dinamičke karakteristike. Zbog nešto višeg težišta u poređenju sa klasičnim vozilima, na krajnjem limitu se stvara nelagodni osjećaj ljuljanja. Izvan asfalta Peugeot 3008 lako izlazi na kraj sa blažim terenskim iskušenjima, za čije uspješno savladavanje vozač treba samo odabrati željeni mod na selektoru kontrole pogona. No ne treba zaboraviti da je Peugeot 3008 prvenstveno namijenjen vožnji na asfaltnim površinama, dok kontrola trakcije donosi dodatnu dozu sigurnosti na zaleđenim, blatnim ili makadamskim putevima.