Naslovna > Cupra > Za one koji znaju šta žele

Cupra Ateca

Za one koji znaju šta žele

Samo osam mjeseci nakon što je zvanično promovisan novi brend u Volkswagen grupaciji, promovisan je i prvi produkcijski model Cupre. Početkom novembra u okolini katalonske prestonice priliku da se među prvima iz Bosne i Hercegovine, ali i svijeta, upozna sa Cupra Atecom imala je i naša novinarska ekipa…

Širenjem palete automobila Seat je napravio velike korake prema stabilizaciji brenda, a u posljednjih nekoliko godina evidentan je konstantan rast prodajnih rezultata širom Evrope. Statistički gledano među tržištu najinteresantnijim modelima su oni sa sportskim predznakom FR, a naročito Cupra. To je bio dovoljan povod Seatovom sportskom odjeljenju da se odluči na odvažan korak prema kreaciji novog brenda koji će biti u potpunosti okrenut prema proizvodnji pristupačnih sportskih automobila. Da, baš tako! To donekle opravdava plan pozicioniranja novog brenda na pola puta između premium automobila poput Porsche Macana ili BMW X3 M, te modela iz masovne produkcije, kao što je Seatova Ateca, Renaultov Kadjar ili Hyundaijev Tucson. Ime se nekako činilo logičnim, Cupra. Baš kao što se ime brenda činilo logičnim, tako se logičnim činilo da predstavnici novog brenda nakon prezentacije prvog potpuno električnog grand touring automobila, E-Racera predstavljenog na sajmu automobila u Ženevi u martu ove godine, za prvi produkcijski model izaberu „okidač“ Seatovog razvoja, Atecu. Međutim, da bi se ova „nova“ Ateca ipak razlikovala od standardne brinuće se čitav niz detalja.

Vizuelno, osim „gamerskog“ logotipa na prednjoj masci hladnjaka tu je i poseban oblik rešetke. Naprijed će se u serijskoj opremi naći full LED svjetla kao i novi spliter sa Cupra natpisom na sredini. Na zadnjem dijelu Cupra Ateca će biti prepoznatljiva po četiri završne cijevi izduvnog sistema iz kojeg u kabinu dopire pravi, prirodni zvuk, a ne onaj nabildan vještačkim tonovima iz audio sistema automobila. Pečat eleganciji, ali i agresivnosti ostaviće serijski točkovi veličine 19-inča između čijih krakova se naziru opciona Brembo kočiona kliješta. Zašto Brembo? Pa, pametnom je i išaret (znak) dosta. Pri prvom sjedanju za upravljač teško se moglo zaključiti da je Cupra Ateca čitav centimetar niža od Seatove, ali se zato za vrijeme vožnje po mudro kreiranoj ruti moglo osjetiti težište niže čak 10 mm. Pod punim gasom odličnu podršku su nam pružala opciona sjedišta koja dolaze u Performance paketu opreme. Međutim, Cupra se neće postidjeti ni sa serijskim enterijerom jer je za svoje odabrane modele pripremila obilje detalja sa uzorkom karbona, crnu boju presvlaka od alkantara kože, crnu boju kožnih presvlaka sjedišta i sve to prošiveno sportskim šavovima u bakarno zlatnoj boji konca. Jedan od dokaza da je Cupra stepenicu iznad klasičnih serijskih modela predstavlja i serijski virtuelni kokpit, te multimedijalni sistem sa ekranom na centralnoj konzoli posuđenim iz Seatove Atece, ali sa „Beats By Dre“ audio sistemom koji će vožnju učiniti posebnim užitkom.

 

Pravi užitak tek se osjeća pri sjedanju za upravljač. Pritisak na „start engine“ prekidač na centralnoj konzoli nakon čega odmah zagrmi u pozadini. To je dovoljan dokaz da će Cupra Ateca biti posebna i po svom pogonu. Agregat zapremine dva litra, uparen sa turbopunjačem isporučuje sirovu snagu od 300 konja. Naravno, to je jedini agregat u ponudi, šta se drugo moglo i očekivati od Cupre, valjda joj je to i zaštitni znak dok je obitavala pod Seatom. Međutim, 300 konja ne znači da je Cupra Ateca zamišljena isključivo kao prava sportska cestovna grdosija, već kao potpuno upotrebljivi porodični SUV. Sedmostepeni DSG mjenjač kalibriran je tako da će duga putovanja učiniti prilično ekonomičnim, zbog duge sedme brzine, ali tako da će potrebu za sportskim performansama obezbijediti u kratkim nižim stepenima prenosa.
Puni potencijal Cupra Atece imali smo priliku isprobati na četiri kilometra dugoj zatvorenoj dionici javne ceste koja svojom konfiguracijom vjerno simulira WRC etape Rally de Espana.

Tu smo, uprkos vlažnom kolovozu, pod punim gasom i uz pomoć Launch Controla stotku skinuli za rekordnih 5,2 sekunde, ali i osjetili rad Haldexove spojnice pete generacije koja upravlja 4Drive sistemom pogona. Doduše, trku kroz zavoje bez imalo sumnje praktično smo preletjeli sa velikim povjerenjem i u DCC (Dinamic Chasis Cintrol) sistem koji je u „Cupra“ režimu rada upravljanje učinio dosta direktnijim, ljuljanje gabaritne karoserije učinio minimalnim, a zavojitu cestu osvajao kao pistu. Također, Cupra režim rada osigurao je i da osjetimo maksimalni obrtni momenat od 400 Nm. Takvu snagu i takvu energiju naprosto smo morali ponovo osjetiti pa smo se nekoliko puta vraćali na početnu tačku. Kada smo redarima i osiguranju dosadili „istjerali“ su nas sa rally staze u uslove vožnje na otvorenoj cesti. Tamo smo tek osjetili drugu dimenziju Cupra Atece. Izborom „Comfort“ režima vožnje na rotacionom mode selectoru koji nudi čak šest modulacija (Comfort, Sport, Cupra, Individual, Off-road i Snow) jednostavno se dobije ugodni, udobni, tihi i mirni SUV, toliko uglađen da se nikada ne bi moglo ni pretpostaviti da je prosta zvijer sa 300 konja, sve dok se papučica gasa ne pritisne do poda.


Ciljna skupina
Prema riječima Cuprinih predstavnika Cupra Ateca je namijenjena kupcima starosne dobi između 35 i 60 godina. Kako je Cupra specifičan brend sa specifičnom pozicijom na tržištu tako bi i kupci trebalo da budu specifični, utoliko što neće biti dosadašnji Seatovi poklonici, bar ne većina. Poseban akcent za vrijeme prezentacije je stavljen na činjenicu da je Cupra idealan izbor za one koji znaju šta žele, bez potrebe za materijalnim dokazivanjem. Kada je tržište u pitanju Cupra će najviše ciljati na Njemačku, Španiju, Britaniju, Švajcarsku, Francusku i Švedsku, mada činjenica da se u BiH još prije zvaničnog predstavljanja modela javila nekolicina čvrstih interesanata za ovim modelom, poakzuje da je lako predvidjeti svijetlu budućnost novom članu Volkswagen porodice. U prilog tome ide i činjenica da će Cupra biti okićena i krajnje konkurentnom cijenom koja bi na našem tržištu trebala polaziti od oko 67.000 KM.

Datum objave: 18/01/2019
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook