Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Za sportsku stazu i makadam
FOTO GALERIJA (17)

Škoda Octavia RS i Scout

Za sportsku stazu i makadam

Sa redizajnom Škoda je Octaviju RS spustila za 15 mm i pojačala benzinski motor za 10 KS. Tu su i savremenija multimedija i nekoliko novih sigurnosnih sistema, koji su svoje mjesto našli i u off-road Scout verziji…

Nakon predstavljanja redizajna standardne Octavije III, Škoda je objavila i prve fotografije i tehničke detalje sportskog RS i off-road Scout modela. Najsnažnija RS verzija Octavije službeno je postala i najsnažnija serijska Škoda svih vremena. No krenimo redom. Najveće promjene na Octaviji RS III, u limuzinskom i karavanskom izdanju, napravljene su na prednjem dijelu, koji je umjesto klasičnih pravougaonih svjetala dobio modernija dvodijelna adaptivna LED svjetla. Sa novim svjetlima izmijenjena je i maska hladnjaka, koja je kod RS modela obojena u sportsku crnu nijansu.  Redefinisan je izgled unutrašnjih lamela, pa maska sad izgleda ozbiljnije i masivnije. U novom ruhu je i prednji branik, koji je postao bogatiji za crne lakirane ukrase, integrisane iznad dnevnih LED svjetala. Bočna silueta je ostala neizmijenjena, a kroz manje, estetske promjene je prošao i zadnji dio, kojeg sada krase nova LED svjetla. Na zadnjem braniku nije promijenjen nijedan detalj, a zadržan je i dosadašnji izgled izduvnih otvora. U poređenju sa prethodnom verzijom, redizajnirana Octavia RS je spuštena za dodatnih 15 mm, a kupcima je ponuđena proširena paleta aluminijumskih naplataka dimenzija od 17 do 19 inča. Mada nije objavljena nijedna fotografija enterijera, Česi tvrde da je on minimalno redizajniran kao kod standardnog modela. Najveća novost je uvođenje novog 9,2-inčnog na dodir osjetljivog ekrana Columbus multimedije. Sportski profilisna sjedišta sa integrisanim prednjim naslonima i dalje spadaju u obaveznu opremu RS modela.

 

 

 

Kao i do sada, Octavia RS biće dostupna sa dvolitarskim benzinskim TSI i dizelskim TDI agregatima. Nakon redizajna 2.0 TSI je pojačan sa 220 na 230 KS, dok je obrtni momenat ostao isti, 350 nm. Sa ovim motorom Octavia RS od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,7 sekundi i može da postigne najveću brzinu od elektronski ograničenih 250 km/h. Podsjećamo da je prije redizajna benzinski RS model bio dostupan u dvije verzije, standardnoj sa 220 i ekskluzivnijoj RS230 sa 230 KS. Vođeni tom logikom, ljubitelji najjače Škode svih vremena očekuju da će im češki proizvođač na bazi redizajniranog modela ponuditi i jaču pogonsku verziju sa 245 KS, koliko isti dvolitarski agregat razvija u bratskom Volkswagen Golfu GTI Performance. Pogonsko srce dizelske Octavie RS je ostalo isto. Volkswagenov 2.0 TDI i dalje će isporučivati 184 KS i 380 nm. To je dovoljno da od 0 do 100 km/h ubrza za 7,9 sekundi i postigne najveća brzina od 232 km/h. Dinamička ostvarenja Octavie RS sa TDI motorom na nivou su cjenovno značajno skupljih automobila kao što su BMW 320d, čijih je 190 KS i 400 nm dovoljno za ubrzanje od 7,3 sekunde i najveću brzinu od 235 km/h. Interesantno je da ni bratski Audi A4 sa 2.0 TDI motorom od 190 KS nije dinamički ubjedljiviji od Octavie. Njegova najveća brzina je 240 km/h, ubrzanje 7,7 sekundi. Za prenos snage kod Octavie RS su zaduženi šestostepeni ručni mjenjač i automatski DSG sa duplim kvačilom, koji u kombinaciji sa dizel motorom može da se upari i sa 4x4 pogonom. Uz novu Octaviju je moguće dobiti Front Assist sistem za sprečavanje sudara, sa mogućnošću uočavanja pješaka. Tu su i Blind Spot Detection i Rear Traffic Alert sistemi koji kontrolišu prostor iza vozila. U opcionoj opremi nalazi se i Dynamic Chassis Control (DCC) sistem, koji vozaču omogućava podešavanje ogibljenja vozila u tri različita režima: Comfort, Normal i Sport. Podsjećamo da je Octavia RS kao i do sada dostupna u dvije karoserijske verzije, kao petovratna limuzina i praktični karavan. Octavia RS serijski se oprema sa XDS+ sistemom elektronske kontrole stabilnosti, koji kočenjem pogonskih točkova simulira efekte rada klasičnog diferencijala.



OCTAVIA SCOUT
U Octavijinoj gami, od druge generacije se nalazi i veoma popularni Scout model, koji ima za 30 mm više vješanje i robusnu plastičnu zaštitu donjeg dijela karoserije. Scout je dostupan isključivo kao karavan sa pogonom na sve točkove. Prenos snage se obavlja preko Haldex kvačila. U nezahtjevnim uslovima za vožnju obrtni momenat motora se u potpunosti prenosi na prednje točkove. Čim elektronika prepozna da prednji točkovi gube trakciju, dio obrtnog momenata se munjevito prebacuje i na zadnju osovinu. Na obje osovine se nalaze elektronski kontrolisani diferencijali, koji onemogućavaju da se točak sa slabim kontaktom ne vrti u prazno. Octavia Scout može da savlada napadni ugao od 16,6 stepeni i izlazni od 14,5. Za pogon su namijenjeni jedan 1.8 TSI motor sa 180 KS i dva 2.0 TDI dizelaša sa 150 i 184 KS.

 

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook