Naslovna > Automobili > Volkswagen > Caddy > Za uživanje i posao
FOTO GALERIJA (20)

Test – VW Caddy 1.6 TDI Comfortline

Za uživanje i posao

Sa Volkwagenovim privrednim programom naši su građani odavno upoznati – iz Vogošće kraj Sarajeva proizvodila se 1. generacija Caddya za cijeli svijet...Od tada do danas prošlo je dosta vremena pa je Caddy od skromnog dostavnjaka evoluirao u vozilo koje jednako uspješno obavlja zadatke klasične dostave i zadovoljava sve prohtjeve savremene porodice. Nakon našeg testa zaključili smo da je 4. generacija stvorena za uživanje u poslu i odmoru poslije njega.

Prošla je generacija VW Caddya na tržištu egzistirala punih 11, godina što je, gotovo, dvostruko više nego uobičajeni životni vijek bilo kojeg automobila. Slobodni smo zaključiti da je baš taj podatak najbolja potvrda uspješne koncepcije od starta. U tom je periodu do pojave 4. generacije VW-ovog praktičnog automobila kupcima isporučeno čak 1,5 miliona primjeraka u svim mogućim, mnogobrojnim, verzijama. VW ne bi bio to što jeste da ne analizira mišljenje kupaca pa je na osnovu velike baze podataka napravio smjernice za postavljanje temelja najnovije generacije kakvu smo imali na testu.

 


Što se vanjskog dizajna karoserije može se reći da je u odnosu na prošli napravljena evolucija a ne revolucija. Takav je potez očekivan jer za drastičnim rezovima nije bilo nikakve potrebe, pogotovo u ovoj klasi automobila. Nešto oštrije linije karoserije, maska motora i svjetlosne grupe prate dizajnerski pravac svih novijih modela njemačkog automobilskog koncerna. Uz navedeno tu je i više lijepo dizajniranih kompleta točkova te nekoliko atraktivnih boja karoserije. Kod nekih paketa opreme, kao što je bio naš, zadnja zatamnjena stakla daju dodatnu dozu prestiža do sada neviđenu u ovoj sve interesantnijoj klasi automobila. 

 

 

IćIstina je da potencijalni kupac prvo reaguje na vanjski izgleda ali moramo naglasiti da se prave vrijednosti Caddya kriju u unutrašnjosti. Kvalitetno izveden, bogato opremljen i maksimalno fleksibilan putnički prostor malo će koga ostaviti ravnodušnim. Kokpit je izveden njemački pedantno i kao takav asocira na ostale modele grupacije, pogotovo one ''Golf'' klase. Pregledni instrumenti moderne grafike, putni računar sa svim potrebnim informacijama, veliki displej osjetljiv na dodir i automatski klima uređaj samo su neki od aduta koji krase dobro opremljene putničke automobile. Dobro profilisana prednja sjedišta dopuštaju višesatne vožnje bez znakova umora. Zadnji red je malo skromniji po tom pitanju a tako je u svim automobilima. Novi se Caddy nudi sa dužim i kraćim međuosovinskim razmakom. Naš je testni automobil imao standardni međuosovinski razmak koji je sasvim dovoljan za prevoz pet odraslih putnika sa pripadajućom prtljagom. Možda će nešto viši putnici poželjeti još koji centimetar za koljena dok se na prostor iznad glava neće žaliti ni oni viši od 2 dva metra. U putničkom se prostoru nalazi čitav arsenal praktičnih polica kao i ''avionski'' stolići na naslonima prednjih sjedišta. Tu su i skriveni pretinci u podu ispod putnika na zadnjoj klupi. Lakoći korištenja pogoduje nešto viša karoserija sa dvoja zadnja klizna vrata. Ulazak i izlazak iz putničkog prostora krajnje je jednostavan čemu se posebno raduju starije osobe sa smanjenim mogućnostima kretanja.

 


Logično, ni sa prtljagom neće biti ama baš nikakvih problema. Zapremina od 750 litara, kada su sva sjedišta u funkciji, valjda je dovoljna za cijelu familiju pa makar bilo članova koji na odmor vole ponijeti kabaste sportske rekvizite. U slučaju potrebe za prevozom baš velikog tereta zadnja preklopiva klupa može se jednostavno izvaditi i ostaviti u garaži. U tom se slučaju oslobađa prostor zapremine 3,030 litara...
Nama se jedino nisu svidjela peta vrata, odnosno poklopac prtljažnika. Velika su i podižu se vertikalno što zahtijeva dosta prostora iza automobila. U gradskim sredinama gdje se uvijek traži parking mjesto više gotovo je nemoguće otvoriti prtljažnik jer se uvijek neko parkirao blizu zadnjeg odbojnika. Dvodijelna zadnja vrata (nalaze se u ponudi) čine nam se kao puno praktičnija, pogotovo za nježne ženske ruke...

 


Na ovim prostorima ni jedan se automobil ne smatra poželjnim ako se ispod prednje haube ne nalazi dizel motor. Naš je testni automobil došao sa vjerovatno najpoželjnijim dizelašem u klasi - 1,6 litreni TDI koji u konkretnom slučaju daje 102 KS u rasponu između 3,000 i 4,000 obr/min. Maksimalni obrtni moment od 250 Nm vozačevom desnom stopalu je na raspolaganju u intervalu od 1,750 – 3,000 obr/min. Fino uglađeni TDI uparen je sa manuelnim mjenjačem sa 5 stepeni prenosa. Imajući u vidu da smo za uobičajenih 7 dana testiranja s jednim rezervoarom goriva prešli ''mrvicu'' manje od 1,000 km najbolje potvrđuje da je sve gotovo savršeno naštimano. Sigurni smo da nije bilo toliko vožnje po autoputu da bi sa jednim punjenjem bez problema savladali dionicu od 1,100 km.
Osjećaj za komandama je baš onakav kakav treba biti u ugodnim porodičnim automobilima. Onima  koji tvrde da se ''dostavna'' vozila po udobnosti ne mogu porediti sa ''pravim'' putničkim automobilima moramo reći da su u krivu. Da bi znali zašto tako govorimo najbolje je da zatraže termin za probnu vožnju kako bi se u praksi uvjerili u naše navode.
Na kraju našeg testa zaključili smo da je 4. generacija Caddya vrlo jaka konkurencija pomalo razvikanim MPV vozilima. Jednostavnije rečeno do sada poznati kao slabo opremljeni i neudobni dostavnjaci postali su prava alternativa za porodične ljude koji cijene praktičnost u svakom pogledu.

 


Veliki raspon cijena otkriva da je ponuda novog Caddya, najblaže rečeno, šarolika. Bazni se model može nabaviti za 27,659 KM dok model kao na testu do registracije košta 42,466 KM. Vrijedi li? Itekako jer se za taj iznos zapravo dobiju dva automobila u jednom pakovanju... 

Datum objave: 03/08/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook