Naslovna > Automobili > Fiat > 500L > Zabava može da počne
FOTO GALERIJA (14)

Test - Fiat 500L 1.4 Pop Star Launch Edition

Zabava može da počne

Veliki „fićo“ u stvarnosti je puno upečatljiviji nego na slikama, ima prostran i udoban enterijer, te donosi neobičnu dozu opuštenosti i zabave u vožnji, kakva se rijetko sreće kod savremenih automobila...

Objediniti funkcionalnost i ljepotu nije nimalo lako, štaviše danas je jako malo proizvođača automobila koji ovaj zadatak ispunjavaju tako uspješno kao Fiat. Nakon ljepuškastog, ali dimenzijama ograničenog retro modela 500, koji je za samo pet godina proizveden u milion primjeraka, Italijani su nam ponudili potpunu drugačiju vrstu lifestyle automobila. Kao klasični monovolumen Fiat 500L pokušava da ugodi svim čulima, ali i svakodnevnim zahtjevima koje vozači postavljaju pred punopravan porodični automobil. Zahvaljujući preduzeću Marketauto d.o.o., ovlaštenom prodavcu i serviseru Fiata, na test smo dobili prvi registrovani 500L u BiH, sa 1.4 benzinskim agregatom i Pop Star Launch Edition paketom opreme.

 

 

Kao zemlja porijekla za 500L se navodi Srbija, jer se ovaj model proizvodi u Fiatovoj tvornici u Kragujevcu, gdje se, između ostalog, od 1955. do 1985. godine proizvodio i blizanac legendarnog Fiata 600 - Zastava 750. Milionska ulaganja u proizvodne pogone, radnu snagu i infrastrukturu novoosnovane kompanije Fiat automobili Srbija, u kojoj Italijani imaju 67, a Republika Srbija 33 posto ogledaju se upravo u novom 500L - prvom Fiatovom savremenom modelu, koji je nakon vremešnog Punta Classic sišao sa traka ove fabrike.

 

Velika očekivanja koja Italijana imaju od ovog automobila uticala su i na nas, pa smo FiatL testirali s posebnom pažnjom. Da slike definitivno umanjuju, uvjerili smo se nakon prvog kontakta sa testnim modelom. Mada sa popularnim “fićom” dijeli ime 500L je osjetno gabaritniji, nekako crossoverski povišen i nadasve italijanski vješto skockan. Mada konkurencija sa Citroenom C3 Picasso, Fordom C-Max, Hyundaijem ix20 na čelu nije bez šarma Fiat 500L ipak nudi jedinstven spoj retro duha i modernih formi, na koje navedeni trojac nema odgovor. Taj momenat nikako ne treba zanemariti, jer se danas uspjeh mnogih automobila prvenstveno veže za emocije, pa tek onda za njihove vozne karakteristike.

 

 

 

 

 

U VOŽNJI Fiat 500L je u vožnji uspio da pomiri dvije veoma važne stvari - sigurno i udobno upravljanje sa izraženim dinamičkim karakterom. Iako je naš testirani model pogonio 1.4-litarski benzinski agregat sa 95 KS, zahvaljujući šestostepenom mjenjaču sa skraćenim prenosnim odnosima, živosti nije manjkalo čak ni kada je „veliki fićo“ bio potpuno opterećen. Naravno, ne treba očekivati čuda, ali za jednu umjerenu vožnju potencijala ima sasvim dovoljno. 

 

 

 

Lifestyle garsonjera

 

 

Italijanski šarmom odiše i enterijer, čiji vedar karakter, osim veselih boja, naglašavaju i velike staklene površine. Kada bismo gledali na posebnosti u enterijeru Fiata 500L, njih ima cijeli niz, a svaka od njih još jednom demonstrira činjenicu da su Italijani majstori dizajna. Dovoljno je samo pogledati na oblik kožom presvučenog multifunkcionalnog servo upravljača sa City modom, lakirane površine instrument table, profil sjedišta, te elegantne analogno-digitalne instrumente sa plavičastom pozadinom, pa da se stekne utisak da je i 500L po uzoru na svog manjeg brata Fiata 500 pravi lifestyle automobil, ovaj put namijenjen porodično orijentisanim kupcima, koji dosta drže do stila. Prostranost na svim sjedištima je odlična, pristup zadnjoj klupi predstavlja igru čak i za djecu, otvorenih i zatvorenih pretinaca ima na svakom koraku, a fleksibilnost je sada na nivou čistokrvnih monovolumena. Zahvaljujući rastu dimenzija, tačnije dužini karoserije od 4.146 mm, Fiat 500L raspolaže prtljažnim prostorom zapremine od 400 litara, koji se preklapanjem zadnjih sjedišta može povećati na maksimalnih 1.310 litara, što je odličan rezultat za vozilo ove klase.

 

POP STAR LAUNCH EDITION Veoma bogata Pop Star Launch Edition oprema, u kojoj se između ostalog nalaze i detalji poput manuelne klimatizacije, tempomata, potpuno elektrifikovanih stakala i grijanih retrovizora, audio CD Mp3 sistema sa Bluetoothom, USB i AUX konektorima i 5,4-inčnim kolor displejom osjetljivim na dodir. Svi ovi detalji u kombinaciji sa vedrim koloritom enterijernih materijala visokog kvaliteta stvaraju jednu posebnu atmosferu koju uglavnom mogu pružiti pripadnici premijum klase automobila. 

 

 

Pri mjerenju performansi ostvarili smo ubrzanje iz mjesta do 100 km/h za 13,2 sekunde, a najveća brzina koju smo dostigli je 168 km/h. I pored toga što smo većinu vremena proveli u gradskom okruženju, prosječna potrošnja iznosila je prihvatljivih 6,9 litara goriva, što je uz kočioni put od 39,4 metra jedan od najboljih segmenata velikog Fiata 500.

 

 

 

 

RETROVIZOR Jedan od Fiatovih modela iz prošlosti koji je poslužio kao uzor za 500L je prva Multipla, praktični mali monovolumen razvijen na osnovi legendarnog „fiće“. Podsjećamo da Fiat 500L sa prvom Multiplom dijeli jednoprostornu koncepciju, kojoj je najjača osobina raskošna ponuda prostora u enterijeru. Motori im se ne nalaze na istim mjestima, pogon je drugačiji, a o atraktivnosti ne bi da trošimo riječi. Novi Fiat 500L je prije svega lifestyle vozilo, za razliku od njegovog dalekog pretka, koji je imao zadatak da bude jeftino prevozno sredstvo za osobe kojima je prostor od prioritetnog značaja. 


Za 29.990 KM, koliko na cesti košta Fiat 500L, kupac dobija lijepo skrojen, prostran i potpuno opremljen monovolumen, sa funkcionalnim prtljažnikom i odmjerenim pogonom, koji zahvaljujući retro stilu i istorijskoj patini ima karakter koji nedostaje mnogim automobilima današnjice. 500L nam se učinio kao sretan automobil namijenjen sretnim ljudima, koji bez obzira na sve i u vožnji žele zadržati osmijeh na licu, što je danas, složićete se, težak zadatak.

 

 

Relativno mali krug okretanja od 11,1 metra garantuje okretnost u svakoj situaciji, što je još jedna od osobina Fiata 500L, koju će najviše cijeniti ženska populacija vozača.
 

 

 

Datum objave: 11/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook