Naslovna > Automobili > Lamborghini > Huracan > Zadnji pogon za istinske sladokusce
FOTO GALERIJA (7)

Lamborghini Huracan EVO RWD

Zadnji pogon za istinske sladokusce

Nakon što je početkom januara prošle godine predstavio evoluciju Huracana sa 4x4 pogonom, Lamborghini je 365 dana kasnije u ponudu uveo i model sa zadnjim pogonom, koji je namijenjen automobilskim sladokuscima…

 

Lamborghini nastavlja da se drži tradicije i da predstavlja prvi automobilski novitet svake godine. Originalni Lamborghini Huracan, koji je predstavljen 2014. godine, početkom januara prošle godine dobio je sufiks EVO, sa kojim je označeno njegovo novo, značajno evoluirano izdanje. Ove godine uz EVO dodat je i nastavak RWD koji označava pogon na zadnje točkove… No, krenimo redom - evolucija Huracana je osim savremenijeg dizajna donijela i snažniji pogon, unaprijeđenu aerodinamiku i bolju upravljivost. Podsjećamo da je u januaru 2019. godine Huracan po prvi put ponuđen sa upravljanjem na sva četiri točka, koje je omogućilo manji krug okretanja, direktnije reakcije na nagle promjene pravca i sigurnije držanje optimalne putanje prilikom oštrih prolazaka kroz krivine. Italijanski aerodinamičari i dizajneri vrijedno su radili i na novom aktivnom spojleru, koji je skladno integrisan u „rep“ automobila. Pogonska osnova je ostala ista, a čini ju dobro poznati 5,2-litarski V10 motor, kojem je snaga sa 610 (model iz 2014. godine) povećana na 640 KS. Raskošan pogonski potencijal dostupan je pri vrtoglavih 8.000 obrtaja, a izlazna snaga Evo modela dostigla je nivo Huracana Performante. Redizajnirani Huracan Evo dobio je i veći obrtni momenat od 600 Nm (prethodno 560 Nm), koji je raspoloživ pri 6.500 obrtaja. U zvaničnim podacima se navodi da je masa Huracana Evo spremnog za vožnju smanjena na 1.422 kg, odnosno da on od 0 do 100 km/h stiže za 2,9 sekundi što je za 0,3 sekunde bolji rezultat od dotadašnjeg, odnosno identičan dinamičkim ostvarenjima Huracana Performante. Od 0 do 200 km/h novi model stigao je za devet sekundi, dok je najveća brzina deklarisana na 325 km/h. Mjenjač je automatski sa dva kvačila i sedam brzina, a dok se prenos snage kod standardnog Huracana Evo obavlja na sve točkove. Njegovo najnovije RWD izdanje ide korak dalje kada je riječ o dinamičkim mogućnostima za koje je dobrim dijelom zaslužno i smanjenje mase, koja sada iznosi 1.389 kg, odnosno 33 manje nego kod Evo modela. RWD model s vana i iznutra donosi i određene koncepcijske i stilske razlike. Kada je riječ o vanjskom dizajnu tu su prije svega primjetni drugačije profilisani usmjerivači vazduha, koji su bili nužni kako bi se povećao aerodinamički pritisak na karoseriju i povećala stabilnost automobila na visokim brzinama. Kako bi se na zadnjoj osovini obuzdala brutalna snaga 5,2-litarskog V10 motora ona je morala biti smanjena za 30 KS u odnosu na Evo AWD model, a za 40 Nm je umanjen i obrtni moment. Uprkos ovim izmjenama dijagram razvoja snage je ostao na istom nivou, što znači da Huracan Evo RWD svoj maksimum ostvaruje pri 8.000 o/min, dok je najveći obrtni moment na raspolaganju od 6.500 o/min. Za prenos snage upotrijebljen je isti 7-brzinski automatski mjenjač sa duplim kvačilom i „launch control“ funkcijom, koja pomaže pri silovitim ubrzanjima iz mjesta. Kada je riječ o peformansama, one su blago slabije u odnosu na Huracan sa pogonom na sve točkove. Od 0 do 100 km/h ubrzava se za 3,3 sekunde, a da bi se dostiglo 200 km/h potrebno je 9,3. To znači da je Huracan RWD od AWD modela sporiji u ubrzanju do „stotke“ za 0,4 sekunde, a do 200 km/h samo 0,1. Najveća brzina ova dva modela je identična i iznosi 325 km/h. Lamborghini Huracan EVO RWD već je dostupan za naručivanje kupcima širom svijeta, a njegova početna cijena na evropskom tržištu iznosi 153.449 eura. Podsjećamo da je Huracan Evo AWD znatno skuplji i košta oko 200.000 eura.

 

 

U enterijeru Huracana nema iznenađenja. Osim najsavremenije digitalne instrument table sa jedinstvenom grafičkom postavkom na centralnoj konzoli se nalazi i veliki 8,4-inčni ekran osjetljiv na dodir, koji podržava glasovne i gestovne komande. Ispred vozača je trokraki sportski upravljač sa brojnim daljinskim komandama među kojima je najzanimljivija ona na donjem kraku, koja vozaču omogućava da u nekoliko poteza odabere jedan od tri elektronski profilisana karaktera automobila. Sa karakterističnim crvenim osiguračem u avionskom stilu ukrašen je i start/stop taster na tunelu mjenjača na kojem se nalaze i taster komande automatskog mjenjača. Najveći dio enterijera obložen je vrhunskom kožom prošivenom duplim šavovima, a prisutni su i ukrasni detalji od karbona, aluminijuma i najkvalitetnije gume i plastike. U standardnoj konfiguraciji Huracan Evo RWD kontakt s podlogom ostvaruje preko Pirelli P Zero pneumatika dimenzija 245/35 ZR19 na prednjoj i 305/35 ZR19 na zadnjoj osovini.

 

 

Tehničke specifikacije

 

 

Motor: V10, benzin

Snaga: 610 KS pri 8.000 o/min.

Momenat: 560 Nm pri 6.500 o/min.

Ubrzanje 0-100 km/h: 3,3 s

Ubrzanje 0-200 km/h: 9,3 s

Najveća brzina: 325 km/h

Kočioni put sa 100 km/h: 31,9 m

 

Datum objave: 15/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook