Naslovna > Tehnika > Zajedno u razvoj tehnologije gorivih ćelija

Hyundai i Audi

Zajedno u razvoj tehnologije gorivih ćelija

Ovim partnerstvom, peti po veličini svjetski proizvođač automobila i njemački premium brend, zajednički će raditi u razvoju FCEV-a, a sve s ciljem kako bi automobilska industrija išla u smjeru održive budućnosti...

Hyundai Motor Group  i Audi AG potpisali su višegodišnji ugovor o licenciranju patenata, koji pokriva  široki raspon komponenti i tehnologija za električna vozila (FCEV). Ovim partnerstvom, peti po veličini svjetski proizvođač automobila i njemački premium brend, zajednički će raditi u razvoju FCEV-a, a sve s ciljem kako bi automobilska industrija išla u smjeru održive budućnosti. Potpisanim ugovorom obuhvaćeni su članovi Hyundai grupacije, KIA Motors  kao i  matična kompanija Audija, Volkswagen AG. Svi oni, podjednako će moći  koristiti licencirane patente nastale u narednim godinama. Trajanje ugovora nije objavljeno. Ovim sporazumom predviđen je zajednički pristup komponentama gorivih ćelija, a kao prvi korak, Hyundai Motor Group će svojim kolegama u Audiju, odobriti pristup dijelovima koji se temelje na Hyundaijevom znanju i iskustvima  prikupljenim iz razvoja modela ix35 Fuel Cell i NEXO. Audi, koji je u Volkswagen grupaciji zadužen za razvoj tehnologije gorivih ćelija,  moći će iskoristiti i biće im dostupni svi dijelovi FCEV-a koje do sada razvio Hyundai. Hyundai Motor Company, je  prvi svjetski proizvođač automobila koji još 2013. godine krenuo u masovnu proizvodnju automobila na gorive ćelije. U ponudi su SUV modeli koji se trenutno prodaju u 18 zemalja širom svijeta. „Ovaj sporazum  je još jedan primjer Hyundaijeve snažne predanosti stvaranju održive budućnosti. S  vozilima na vodik, mi istovremeno mislimo na zdravlje i živote naših kupaca jer ovo je najbrži put do stvarnog svijeta bez štetnih emisija “, rekao je Euisun Chung, potpredsjednik Hyundai Motor Company i dodao da su uvjereni da će partnerstvo Hyundai Motor Group i Audija uspješno pokazati viziju i prednosti FCEV-a u globalnom društvu.

 

 

“Gorive ćelije su najzahtjevniji  način električne vožnje pa su samim tim i vrlo dragocjena imovina  u našem  tehnološkom portfoliju za budući razvoj mobilnosti  bez štetnih emisija ", izjavio je Peter Mertens, Član uprave za tehnički razvoj u AUDI AG. "U našem razvoju FCEV-a,udružujemo snage s jakim partnerima kao što je Hyundai. Za proboj ovakvih tehnologija, saradnja je najbolji način za razvoj inovacija,a uz to donosi i povoljnu raspodjelu troškova ", zaključio je on. Hyundai Mobis je osnovan 2017. godine i prva je kompanija  u svijetu koja je uspostavila integrisani sistem proizvodnje za osnovne komponente FCEV-a. Tvornica je smještana u gradu Chungju, Južna Koreja i  trenutno ima kapacitet proizvodnje od 3.000 modula punjenja gorivih ćelija (PFC) godišnje. PFC moduli sastoje se od spremnika goriva, pogonskih motora, elektroničkih komponenti i opskrbnih jedinica s vodikom. Mobis ima mogućnost da poveća kapacitet proizvodnje na desetine hiljada  PFC modula, zavisno od potražnje i razvoja tržišta. Duži domet vožnje i kratko vrijeme punjenja, čine vodik vrlo atraktivnim budućim  izvorom energije za električnu pokretljivost. To se posebno odnosi na veće automobile, a ključni aspekti budućeg tržišnog uspjeha automobila na gorive ćelije odnose se na regenerativnu proizvodnju vodika i uspostavu adekvatne infrastrukture. Hyundai Motor Group vodeći je korištenju FCEV-a,a cilj je dodatno ga unaprijediti i dokazati njegove prednosti u odnosu na  tradicionalna vozila s obzirom na njegovu sigurnost, pouzdanost i raspon. Grupa dodatno jača svoje globalno vodstvo s potpuno novim SUV modelima pogonjenim na vodik. NEXO, s poboljšanim rasponom i smanjenom potrošnjom goriva dolazi s motorom od 120 kW, što je  20 odsto više od modela Tucson Fuel Cell (poznat pod imenom  ix35 Fuel Cell). NEXO je izgrađen na novoj  platformi gorivih ćelija, koja mu daje veću snagu i bolju dinamiku vožnje od ranijih generacija FCEV modela.

Datum objave: 22/06/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook