Baš kada pomislite da ste vidjeli sve po pitanju karoserijskih oblika modernih automobila, tu i tamo izroni neka nova klasa. U posljednjoj deceniji veoma je aktuelan trend miješanja automobilskih kategorija, zahvaljujući kojima su nastali mnogi neobični i nedefinisani automobili. Ekstravangnatni Francuzi odnedavno nude svoju interpretaciju jednog takvog automobila. Recimo odmah ono najvažnije, Peugeot 3008 je kompaktan, ali prostran automobilski mješanac (crossover) i potpuna novost ne samo u Peugeotovom programu modela, već i na cjelokupnom automobilskom tržištu. Nije SUV, nije MPV, nije ni hatchback, a opet uspješno kombinuje sve pozitivne strane navedenih automobilskih klasa.
Ipak, osmišljen na temelju konceptnog modela Prologue, predstavljenog prošle godine u Parizu i postavljen na platformu modela 308, novi francuski crossover najbolje bi se mogao opisati kao SUV verzija pomenutog kompaktnog modela. To potvrđuju jednostavan mono oblik, povišeno rastojanje od tla i kompaktne dimenzije: dužina 4.365 mm, širina 1.837 mm i visina 1.639 mm, što uz međuosovinski razmak od 2.613 mm garantuje dosta unutrašnjeg prostora. Iako je od koncepta do serijskog modela ovaj automobil prošao put dug samo četiri mjeseca, rezultat je više nego povoljan i tu u svakom slučaju treba pohvaliti sposobne franucuske dizajnere.
Sam naziv 3008 ima posebno značenje, gdje broj 3 označava pripadnost kompaktnom C segmentu, dvostruka nula specifični model namijenjen profilisanoj pubici (poput 1007 i 4007), dok broj 8 označava generacijsku pripadnost. Za razliku od aktuelnih Peugeot automobila sa maksimalno zašiljenim poklopcem motora, 3008 izgleda prilično jednostavno i nenametljivo, ali i dalje posjeduje prepoznatljive kućne detalje, poput masivnog usisnika zraka i zakošenih svjetala. Bočna linija je maksimalno rasterećena sa naglašenim ispupčenjima blatobrana, te nisko smještenim i vidno isturenim zaštitnim letvicama. Zadnji kraj sa svjetlosnim tijelima neobičnog romboidong oblika i stilizovanom imitacijom difuzora ponajviše podsjeća na Peugeot 308. Odličan dizajn nadopunjen je atraktivnim 16, 17 ili 18-inčnim točkovima.
Posebnu pažnju kod 3008-ice zaslužuje prtljažni prostor. U skladu sa crossover filozofijom, prtljažnik se otvara u dva dijela, s tim da donji može da posluži kao svojevrsna polica nosivosti do 200 kg, koja kao takva olakšava prevoz kabastog tereta. Zanimljiv detalj predstavlja pomični pod, koji zapravo nudi tri visine prtljažnog prostora, jednostavan patent, koji uveliko olakšava svakodnevni život i nudi zanimljiv raspored prtljage. Osim praktičnosti, novi 3008 donosi nekoliko tehničkih novotarija, dosad nepoznatih u ovoj klasi automobila, kao što je Head Up Display (važne informacije se projiciraju na vjetrobransko staklo), Distance Alert (održavanje sigurnog razmaka od vozila ispred), hill assist (pomoć pri kretanju uzbrdo), automatsku elektronsku parking kočnicu, zakretna bi-xenon svjetla i slično.
Novi 3008 biće dostupan u kombinaciji sa devet nijansi boja i četiri paketa opreme, Feline, Premium Pack, Premium i Confort Pack, s tim da već od srednjeg paketa opreme serijski nudi off-road styling (hromirana zaštita podvozja i bočne letvice), te pomenute tehničke poslastice (Head Up, Distance Alert i slično.) Novi 3008 proizvodit će se isključivo u tvornici u francuskom Sochauxu, a osnovna cijena trebala bi iznositi oko 23.000 eura. Naći direktnu konkurenciju ovom automobilu prilično je teško, međutim zdrava logika stavlja ga u isti koš sa modelima kao što je Renault Scenic Conquest, Citroen C4 Picasso, Nissan Quashqai i slično, mada oni nemaju tako naglašen “terenski” nastup. Konkurencija ovom automobilu tek treba da se formira, a dotad će Peugeot zasigurno postići dobre prodajne rezultate, jer praksa pokazuje da se eksperimentisanje sa karoserijskim oblicima ponekad zaista isplati, posebno ako je vođa eksperimenta Peugeot.
Relativno kompaktne dimenzije 3008-ice kriju mnoštvo puntičkog, ali i teretnog prostora, koji osnovnom zapreminom od 512 litara i maksimalnom od 1.604 litre nadmašuje većinu potencijalnih konkurenata. Uz to se odlično nadovezuju i brojni pretinci za odlaganje ukupne zapremine 50 litara, te tri 12V utičnice. Osjećaju prostranosti doprinosi i veliki stakleni krov, ukupne zapremine 1.60 m², koji se nudi serijski u svim modelima. Posebna pažnja posvećena je ergonomiji vozačkog okruženja, pa vozač uživa u povišenom položaju sjedenja, čak 100 mm višem od modela 308. Kokpitom dominira prepoznatljiv trokraki upravljač i atraktivna instrument table, na koju se nastavlja masivna centralna konzola, koja ujedno služi i kao odmorište za ruke. Ipak, najviše oduševljavaju izuzetno široka sjedišta, a zbog povišene karoserije ni korpulentniji putnici ne bi trebali imati problema. Posebnu stavku predstavlja inteligentni dvozonski klima-uređaj sa manuelnim ili automatskim modom rada, a tu je i senzor kvalitete zraka.
Zahvaljujući bogatoj Peugeotovoj ekspertizi 3008 uprkos visini i masivnosti nudi vozne sposobnosti dostojne klasičnog kompakta. Ipak, osim provjerenog hardvera, Peugeot je svom crossoveru podario i tehničke poslastice poput Roll Control sistema ili Grip Control sistema, koji u saradnji sa kontrolom proklizavanja i stabilnosti obezbjeđuje optimalan prenos snage na prednje točkove, te kao takav ulijeva povjerenje i za blage off-road izlete. Vozaču je na raspolaganju pet programa rada, Standard, Snow, Off Road, Sand i ESP off. Iako bi pogon na sve točkove bio dobar detalj, zbog negativnog uticaja na masu i prostranost isti je izostao, ali to ne treba uzeti kao nedostatak. S obzirom da glomazna vozila SUV koncepcije predstavljaju trn u oku ekologa, Peugeot je poradio da ekološkoj prihvatljivosti svog crossovera. Posebnom pažnjom usmjerenom na aerodinamiku (Cx = 0,29), optimizaciju mase i gume sa smanjenim otporom kotrljanja, 3008 je dovoljno “zelen” za svoju klasu. Tako 1.6-litarski HDI dizelaš sa 110 KS, ukomponovan sa šestostepenim elektronski kontrolisanim mjenjačem u prosjeku troši samo 4,9 litre i u atmosferu na svakih 100 kilometara ispušta samo 130 g ugljen-dioksida. “Zeleni” nemaju primjedbe.