volvo top 2
Naslovna > Automobili > Zavodnica kojoj je teško reći ne!
FOTO GALERIJA (89)

Predstavljamo – Alfa Romeo Giulia

Zavodnica kojoj je teško reći ne!

Nova Alfina limuzina dizajnirana je zavodnički. U standardnim verzijama plijeni pažnju sportskom elegancijom, dok u najjačem Quadrifoglio izdanju jednostavno ostavlja bez daha atletskom građom, mišićima i zvukom Ferrarijevog V6 bi-turbo benzinca...

Ljubav Romea i Julije, junaka istoimenog romana Williama Shackspira je spontana, iskrena, doživotna, jednom riječju mitska. Ista takva je i ljubav između Alfa Romeo automobila i njihovih vlasnika. Mada okolina uglavnom ne razumije ni jedne, a ni druge, ljubav prema Alfa Romeu je jedna od najvećih konstanti u svijetu automobila. I mada zdrav razum kaže da je predstavljanje Giulie odlagano godinama, da se radnici na proizvodnim trakama u Italiji nisu još uhodali, da se „prvi mačići“ bacaju u vodu... nevjerovatno interesovanje za novom Alfinom limuzinom ne jenjava od njenog premijernog predstavljanja. Internetom i društvenim mrežama se munjevitom brzinom dijele najsvježije fotografije Giulie, pregledavaju kraći i duži video zapisi, ali i sumiraju prvi utisci iz vožnje malobrojnih srećnika koji su uspjeli sjesti za njen upravljač. Iako se nije praktično ni zakotrljala evropskim putevima, Giulia je već postala jedan od njihovih najpoželjnijih stanara, barem u očima fanova Alfa Romea. To je valjda rezultat one spontane, iskrene, doživotne, mitske ljubavi sa kojom smo počeli ovu priču...

 

Serijska proizvodnja Alfe Romeo Giulia zvanično je počela 19. aprila, a prve isporuke kupcima širom Evrope se mogu očekivati početkom ljeta. Podsjećamo da je Giulia u najjačoj Quadrifoglio Verde verziji predstavljena polovinom prošle godine, u okviru obilježavanja 105 godina postojanja Alfa Romea. Dizajn automobila potpisuje Centro Stile Alfa Romeo studio na čelu sa 49-godišnjim italijanskim dizajnerom Marcom Tenconeom, koji je potpisao i Alfin 4C model, ali i aktuelni Maserati Quattroporte, te koncept Alfieri. Mada je odnedavno dostupna i u standardnim, velikoserijskim verzijama, svim ljubiteljima Alfe pred očima je samo najjača Quadrifoglio verzija Giulie. Ova 4.643 cm dugačka limuzina, koja direktnu konkurenciju vidi u BMW-u serije 3 i Mercedesu C klase, već sada se smatra jednom od najboljih Tenconeovih kreacija, koja je po mnogima već zasjenila Alfine ljepotice iz serija 156 i 159.

 


Da nije samo riječ o šminki bez pokrića, već visokotehnološkom proizvodu koji pravi iskorak u određenim segmentima, najbolje potvrđuje prednji dio vozila. Naime, u donjem dijelu prednjeg branika nalazi se aktivni aerodinamički elemenat, odnosno spojler. Napomenućemo da se ovo rješenje do sada uglavnom primjenjivalo na skupocjenim superautomobilima. U Giulijinom slučaju za pokretanje ovog spojlera su zadužena dva servomotora koja ga zakreću pod uglovima koje im zada upravljački računar. A on se rukovodi na osnovu podataka koje dobija od senzora, raspoređenih po automobilu. Osnovni zadatak spojlera je da na visokim brzinama poveća pritisak na prednju osovinu usmjeravanjem vazduha. Ovaj detalj trebalo bi da omogući vozaču da ima što bolji osjećaj na upravljaču, odnosno da sigurno kontroliše automobil čak i dok sa njim ispituje granice fizike. U Alfi ističu da su sa ovim sistemom omogućili vozaču da dobije do sada u ovoj klasi nedostupan osjećaj sigurnosti u najzahtjevnijim situacijama. Standardni modeli nemaju ovaj aerodinamički elemenat. U Alfi to objašanjavaju činjenicom da njihov pogon ima osjetno manje snage nego što je to slučaj sa Quadrifoglio Giuliom, koja je pokretana Ferrarijevim 2.9-litarskim V6 bi-turbo benzincem sa maksimalnih 510 KS i 600 Nm. Samim tim, velikoserijski modeli nemaju potrebu za skupom aktivnom aerodinamikom.

 


Kako i dolikuje najjačem modelu u gami, Quadrifoglio Giulia se od ostalih razlikuje i po jedinstvenim aluminijumskim naplacima, aerodinamički profilisanijim pragovima i masivnom difuzoru vazduha u zadnjem braniku. Tu su i dva para okruglih izduvnih cijevi iz kojih izlazi za Alfine ljubitelje „božanska muzika“ koju kombinuje V6 orkestar. Najjača Giulia u prednjem braniku ima veće otvore za dovod svježeg vazduha i hlađenje motora. Na prednjim blatobranima su „škrge“ koje omogućavaju odvođenje toplog vazduha i hlađenje kočnica, a preznojavanje motora smanjuju i dva stilizovana otvora na poklopcu motora. Lijep detalj je i spojler na poklopcu prtljažnika. Jako bitan segment u izgledu Giulie su i njena svjetla, za čiju je izradu zadužen italijanski Magneti Marelli. Prednja su dostupna sa tri različite vrste svjetlosnih tijela halogene i ksenon koncepcije (snage od 25 do 35 W). U Alfi navode da njihova najjača ksenonska svjetla omogućavaju 200% bolje noćno osvjetljenje i isti procenat nižu potrošnju energije u odnosu na standardna halogena. Italijani ističu da takva svjetla omogućavaju bolju preglednost puta, odnosno oko jedne sekunde ranije uočavanje prepreka, što u praksi pri brzini od 50 km/h, odgovara kočionom putu od 28 metara. Najjača ksenonska svjetla kombinovana su sa AFS tehnologijom, koja obezbjeđuje visok stepen osvjetljenja pri skretanju i u krivinama. Za bolju uočljivost Giulie u svim vremenskim prilikama zadužena su dnevna LED svjetla i pokazivači pravca u LED tehnologiji.

 


U unutrašnjosti je sve podređeno vozaču. Sportski karakter automobila naglašavaju stilizovani trokraki upravljač i okrugli start/stop prekidač, koji je integrisan na njemu kao na nekim Ferrarijevim modelima. Sa stilom su oblikovane i nožne komande. Papučice kvačila i gasa su oblikovane po uzoru na Alfinu masku hladnjaka i popularni „skudeto“. Instrumenti kombinuju analognu i digitalnu tehnologiju, sa okruglim obrtomjerom i brzinomjerom i displejom visoke rezolucije u sredini. Centralni greben blago je zakrenut ka vozaču. Na njemu dominira horizontalno položeni 8,8 inčni na dodir osjetljivi ekran Alfinog Connect 3D Nav multimedijalnog sistema (dostupan i u verziji od 6,5 inča). Nakon svjetala, i multimediju je za Alfu razvio Magnetti Marelli. Multimedijalnim sistemom se upravlja pomoću rotacionog kontrolera integrisanog na tunelu mjenjača. Italijani u prvi plan ističu činjenicu da je ekran visoke rezolucije, te da omogućava odličnu preglednost pri najjačem dnevnom svjetlu. Multimedija automobila se može bežično ili putem kablova, odnosno USB utičnica, povezati sa pametnim uređajima, koji rade na Apple iOS i Android operativnim sistemima. Ljubiteljima dobre muzike na raspolaganju je digitalni radio, dok je za lakše snalaženje na nepoznatim putevima zadužen 3D navigacioni sistem. On nudi pristup navigacionim podacima u realnom vremenu, a ukoliko izgubi vezu sa okolinom, onda koristi navigacione podatke iz interne baze. Centralni ekran između ostalog nudi i grafički uvid u najvažnije sisteme automobila, od čije podešenosti zavisi nivo zabave ili komfora u vožnji. Za elektronsku promjenu karaktera Giulie zadužen je Alfin DNA sistem, aktivnog podešavanja motora, upravljača, vješanja... On u standardnim verzijama nudi tri različita režima rada: Dynamic, Natural i Advanced Efficient. Ovaj treći je prvi put dostupan u jednom Alfinom modelu. U najjačoj Quadrifoglio verziji DNA sistem nudi i Racing režim rada, koji na engleskom jeziku sugeriše vozaču da će se njegovim aktiviranjem najvažnije funkcije automobila prilagoditi uslovima koji vladaju na trkačkoj stazi.

 


Najpovoljnija verzija standardne Alfe Romeo Giulia na njemačkom tržištu košta 34.100 eura, dok početna cijena Quadrifoglio modela iznosi 71.800 eura. Podsjećamo da je početna cijena limuzinskog BMW M3 u Njemačkoj 72.600 eura, a najjače C-klase 63 AMG 84.549 eura. Novi Audi RS4 još uvijek nije predstavljen. Italijani smatraju da najjača Alfa može performansama da parira njemačkoj konkurenciji, a da li će to moći i kvalitetom, pokazaće vrijeme. Za sada je izvjesno da je predstavljanje Giulie izazvalo mnogo pažnje u klasi kompaktnih limuzina naglašenog sportskog karaktera. 

 

 

 

SIGURNOST

Savremena i inteligentna elektronska podrška
Kako bi postigli što viši nivo sigurnosti u vožnji, italijanski inženjeri su razvili mnoge inovativne aktivne sisteme elektronske podrške vozaču, čije djelovanje ulazi i u domen ljudske inteligencije...
Kako bi uspješno održala korak sa njemačkom konkurencijom po pitanju sigurnosti, Alfa je Giuliu opremila setom najsavremenijih elektronskih sigurnosnih sistema. Mada su se nakon odlaganja početka proizvodnje pojavile brojne spekulacije kako karoserija Giulie ne zadovoljava najviše bezbjednosne standarde, Italijani odlučno ističu kandidaturu za maksimalnih pet zvjezdica na Euro Ncpat testu. Oni su sigurni da je karoserija Giulie izrađena po najvišim standardima, sa pažljivo proračunatim deformacionim zonama i visokin nivom zaštite putničke kabine. Drugi nivo zaštite koji se nudi vozaču i putnicima je set standardnih prednjih i zadnjih vazdušnih jastuka i zavjesa. Vozač će na raspolaganju imati i opcioni vazdušni jastuk za zaštitu koljena. Podršku sigurnosti daje i novi, inovativni sistem IBS elektromehaničkog kočenja, koji u svom radu kombinuje sistem kontrole stabilnosti i tradicionalne servo kočnice. Sinergija elektronike i mehanike, uz međuosovinski raspored mase u omjeru 50:50% omogućila je trenutan odaziv na pritisak papučice kočnice i odsustvo njenih bilo kakvih vibracija. To je omogućilo da se standardni model zaustavi za 38 metara sa brzinom od 100 km/h, dok je kod Quadrifoglio verzije zaustavni put skraćen na samo 32 metra. U Giuliji će se moći dobiti i sistemi za kontrolu pravca, mrtvog ugla, ali i sistem za upozorenje na sudar i automatsko kočenje kako bi se isti izbjegao u situacijama kada vozač ne reaguje na upozorenja. Ovaj sistem ima mogućnost prepoznavanja naleta pješaka i u ovoj funkciji je aktivan do brzine od 65 km/h.


POGON

Dva dizelaša i jedan benzinac
Na početku prodaje Giulia je dostupna sa samo tri motora, dva dizelska i jednim benzinskim, u rasponu od 150 do 510 KS...
Za početak prodaje Alfa Romeo će se osloniti na dva dizelska i jedan benzinski agregat, a ponuda će vremenom biti proširena. Ljubiteljima dizelaša se nudi 2,2-litarski agregat u dvije verzije, sa 150 i 180 KS, koji će vremenom biti ponuđen i u ekonomičnoj verziji sa 136 konja. Ljubiteljima benzinaca za sada se nudi samo najjači 2.9-litarski agregat sa 510 KS, ali do kraja godine se očekuje dvolitarski benzinac u verzijama sa 200 i 280 KS. Sa dizelskim motorima se mogu kombinovati osmostepeni automatski i šestostepeni ručni mjenjač, koji je za sada jedina opcija za Quadrifoglio model. Vremenom bi i on trebao dobiti osmostepeni ZF automatiku sa odgovarajućim „launch control“ sistemom. Podsjećamo da je Alfa tokom razvoja odustala od ugradnje automatskog mjenjača sa dva kvačila. 

 

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Giulia Super 2.2 JTDm Giulia Quadrifoglio

 

Motor/cilindri Redni, 4 cilindra Redni, 4 cilindra V6
Zapremina (ccm) 2143 2143 2891
Snaga (KS pri o/min.) 150 / 4000 180 / 3750 510 / 6500
Obrtni momenat (Nm pri o/min) 380 /1500 380 / 1750 600 / 2500
Ubrzanje 0–100  km/h (sekunde) 8,4 7,2 3,9
Maksimalna brzina (km/h) 220 230 307


 

Datum objave: 22/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook