Naslovna > Automobili > Volkswagen > Touareg > Zdravo Kino i zbogom Ameriko
FOTO GALERIJA (89)

Volkswagen Touareg III

Zdravo Kino i zbogom Ameriko

Sa trećom generacijom Touarega Volkswagen napušta Ameriku i kreće u pohod na Kinu, koju će pokušati da pokori provokativnijim dizajnom, te do sada najvišim stepenom digitalizacije enterijera. Sve to prate vrhunska pogonska tehnologija, te brojni sigurnosni i sistemi asistencije, koji su sposobni za ograničenu autonomnu vožnju do brzine 60 km/h…

Treća generacija Volkswagen Touarega spektakularno je predstavljena na sajmu automobila „Auto China 2018“ u Pekingu. Izbor glavnog grada najmnogoljudnije zemlje na svijetu za njegovu premijeru svojevrsna je najava određenih promjena u Volkswagenovoj SUV strategiji. Naime, njemački proizvođač sada polaže velike nade u kinesko tržište kada je riječ o budućnosti Touarega III. On se za razliku od njegova dva prethodnika više neće prodavati na američkom tlu gdje je prošle godine uz veoma skroman tržišni udio prodato samo 3.545 njegovih jedinica. Slobodan prostor koji je nastao povlačenjem Touarega iz Amerike već su popunili najveći Volkswagenov SUV svih vremena, raskošni sedmosjed Atlas, te kompaktni Tiguan u standardnom i Amerikancima puno interesantnijem produženom XL izdanju.

 

 

Od predstavljanja prve genaracije Touarega iz 2002. godine do danas njemački Volkswagen je proizveo i prodao širom svijeta oko milion njegovih jedinica. Još uvijek aktuelni model druge generacije koji je predstavljen 2010. godine svoj evropski prodajni rekord ostvario je 2012. kada je Volkswagen isporučio 24.000 njegovih jedinica. Sa redizajnom iz 2015. godine je dostigao nivo od 22.400 vozila, da bi samo prošle godine njegova prodaja opala za 19%, na ukupno 14.000 jedinica, što je za čak 20.000 vozila manje u odnosu na lidera klase BMW X5. Novi model dakle dolazi u pravom trenutku, a sam Volkswagen smatra da će tehnološki napredak, koji on sa sobom donosi, biti dovoljan da pogura Touareg sa sadašnje sedme pozicije u segmentu velikih premium SUV modela do prvih pet. Treća generacija Touarega ima odličnu tehnološku podlogu za ostvarenje tog ambicioznog cilja, jer je razvijena na novoj modularnoj MLB platformi, koju u okviru Volkswagen Grupe koriste još: Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga i super sportski SUV Lamborghini Urus. Jedna od osnovnih prednosti nove platforme je i manja masa.

 

 

Touareg III je u prosjeku 106 kilograma lakši u odnosu na prethodnika. Istovremeno, novi model je duži 77, širi 44 i niži sedam milimetara. Iz Volkswagena poručuju da je kabina jedna od najkomfornijih u klasi, odnosno da je osnovni kapacitet prtljažnika povećan na 810 litara, što je 113 više nego do sada. Kao jedan od najjačih aduta novog modela Nijemci u prvi plan ističu novi, izraženiji dizajn, ali i potpuno digitalizovan enterijer. Velikoserijski model uveliko nas je podsjetio na T-Prime Concept kojeg je Volkswagen izložio prije dvije godine takođe u Pekingu. Ako uporedimo taj model sa serijskim Touaregom, dolazimo do zaključka da su njemački razvojni inženjeri i dizajneri već tada bili finalizovali 80, 90% izgleda eksterijera i enterijera novog modela. Najupečatljiviji vanjski detalj kod novog Touarega je raskošna maska hladnjaka koja je stopljena sa Matrix LED glavnim svjetlima. Podsjećamo da je ovaj koncept prednjeg dijela Volkswagen prvi put predstavio sa Sport Coupe Concept GTE modelom iz 2015. godine, koji je vremenom prerastao u serijski Arteon. Za razliku od prve i druge generacije, kod Touarega III oble i mekane karoserijske linije su svedene na minimum. Svi pregibi, nabori i završeci sada su jasniji, zategnutiji i pravougaoniji, pa moćni terenac sada izgleda robusnije i ozbiljnije. Ako se sa obilnom upotrebom ukrasnog hroma na prednjem dijelu možda i pomalo pretjeralo, onda su bočne linije i zadnji dio veoma diskretno ukrašeni. S boka se najviše ističu alumijumski krovni nosači, hromirani okvir prozora i diskretno stilizovana zaštitna hromirana lajsna u dnu vrata, koja se u istoj visini proteže i preko čitavog zadnjeg branika.

 

 

Pozadi nema ni puno iznenađenja, a ni puno uzbuđenja. Nove svjetlosne LED grupe su izvedene u prepoznatljivom Volkswagenovom stilu, sa jednobojnim crvenim kućištima i tankom svijetlom linijom od svjetla pokazivača pravca. U zadnji branik su integrisani stilizovani izduvni otvori, koji predstavljaju stvarni završetak okruglih izduvnih cijevi i nisu imitacija kao što je to slučaj kod mnogih konkurentskih proizvođača. Kako bi zadovoljio apetite što šireg kruga kupaca Volkswagen je odlučio da ponudi novi Touareg u tri različita stilska rješenja vanjskog i unutrašnjeg uređenja. Kupcima će tako biti na raspolaganju Elegance, Atmosphere i R-Line paketi. Eksterijer Touarega Elegance je dopunjen 18-inčnim točkovima i hromiranim trakama i rešetkama hladnjaka, na prozorima i bočnim pragovima. Sivi ili plavi ukrasni tonovi, te elegantna crna dominiraju enterijerom Elegance modela. Tu su i ukrasni aluminijumski detalji te „Vienna“ koža na centralnom dijelu sjedišta i ukrasnim oblogama, koja je prošarana kontrastnim svijetlo-sivim šavovima. Na spisku opcija uz ovaj paket se nalazi i „Savona“ koža, koja se kombinuje sa udobnim ergoComfort sjedištima za vozača i suvozača, te „Silver Birch“ ukrasnom dekoracijom od drveta. U Atmosphere verziji je ponuđen specifičan spoj profinjenog luksuza i vrhunske udobnosti.

 

 

U unutrašnjosti ovog modela se ističe specifična tekstura drveta „Olive Ash“ sa otvorenim porama i „Viena“ koža u toploj braon nijansi. Specifičan detalj su i dekorativni bež šavovi, te instrument panel ukrašen metalnim umecima. S vana se ističu masivni desetokraki 18-inčni alu naplaci sa hromirani ukrasnim detaljima koji naglašavaju sofisticiranu pojavu. Po želji kupca opcionalno su dostupni i dekorativni elementi poput „Walnut“ teksture drveta sa otvorenim porama i sofisticirana „Savona“ koža u dvije nijanse, te ergoComfort prednja sjedišta. Ljubiteljima sporta, dinamike i upečatljivog provokativnog dizajna ponuđen je R-Line model, koji se vizuelno značajno razlikuje od ostala dva modela. On ima prepoznatljiv prednji odbojnik, sa karakterističnim R-Line u crno lakiranim „C“ bokovima i hromiranim logotipom na rešetki hladnjaka. U R-Line paketu drugačije su stilizovane i obloge vrata, dok su lukovi točkova u boji karoserije. Zadnji branik je dodatno istaknut sa lakiranim, crnim okvirom u koji su integrisani izduvni otvori. Upečatljiv detalj su i 21-inčni alu naplaci sa niskoprofilnim sportskim gumama. U kabini se ističu kožni multi-funkcionalni upravljač ukrašen R-Line logotipom, te Silver Wave aluminijumskim dekorativnim umeci.

 

 

Na pragu je ukrasna lajsna sa R-Line logotipom i opcionom mogućnošću osvjetljenja. Tu su i sportske pedale od nerđajućeg čelika. Sjedišta su presvučena luksuznom „Savona“ kožom u dvije nijanse sa Carbon Style detaljima od kože koji naglašavaju dinamičan karakter automobila. Kao opcija se nudi „Vienna“ koža sa Cristal Gray šavovima. Obje verzije sjedišta imaju R-Line logotipe naprijed, te Cristal Gray ukrasne šavove. Instrument tabla, centralni naslon za ruke i ručica menjača takođe imaju specifičan dizajn koji odgovara sportskoj R-Line liniji. Osim ova tri specifična paketa koji nude različite pristupe u opremanju i vizualizaciji vanjskog izgleda i enterijera, kupcima novog Touarega na raspolaganju je i širok asortiman dodatne opreme, koja im omogućava da prilagode automobil njihovim najistančanijim željama. Tako se ljubiteljima svijetlog i prozračnog enterijera nudi veliki stakleni panoramski krovni otvor sa zaštitnom roletnom, a ljubiteljima dobrog zvuka Dynaudio sistem sa 14 zvučnika ukupne snage 730 W. Tu je i 13 atraktivnih karoserijskih boja od kojih su tri metalik nijanse - Aquamarinblau, Tamarinden Blau i Juniper Green potpuno nove. Start prodaje novog Touarega zakazan je za početak ljeta, do kada će biti poznate i cijene početnih modela.

 

DIGITALNI ENTERIJER
Novi koncept digitalnog enterijera nosi naziv „Innovision Cockpit“ i on uključuje potpuno digitalne instrumente, koji se projektuju na 12,3-inčnom ekranu visoke rezolucije, te multimedijalni sistem Discover Premium, sa 15-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Ovaj sistem ima Business interfejs za mobilne telefone koji dolazi sa induktivnim punjenjem za pametni telefon i 4 USB ulaza. Pomoću Car-Net App-Connect aplikacije moguće je jednostavno prebaciti sadržaje sa pametnog telefona na veliki ekran. Podsjećamo da Volkswagenova multimedija podržava MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto sisteme koji omogućavaju povezivanje sa pametnim telefonima. Zahvaljujući Volkswagen Media Control sistemu moguće je odabrati muzički kanal sa zadnjeg sjedišta ili daljinski kontrolisati navigacioni sistem sa suvozačkog. USB ulaz je dostupan u pregradi kod suvozača za punjenje telefona, kao i za prenos podataka. Ambijentalno osvjetljenje kabine ima 30 različitih nijansi.

 

MOTORI
Od početka prodaje Volkswagen će Touareg ponuditi sa tri motora: dva V6 dizelaša i jednim benzincem. Dizelska gama se bazira na 3.0 TDI motoru u verzijama sa 231 i 286 KS, a benzinska na trolitarskom turbo motoru sa 340 KS. Slabiji dizelaš ima 500, jači 600, a benzinac 450 Nm obrtnog momenta. Na određenim tržištima biće ponuđen i V8 TDI sa 421 KS i 900 Nm. Plug-in hibridni model sa 367 KS će premijeru imati na kineskom tržištu, a kasnije bi trebalo da bude ponuđen i u Evropi.

 

VJEŠANJE I POGON
Nove tehnologije prema Volkswagenu pružaju Touaregu izuzetne vozačke karakteristike, bez obzira na to da li je riječ o sportskoj ili off-road vožnji. Elektro-mehanički stabilizator smanjuje zanošenje vozila u krivinama. Zbog više elektro-mehaničkog nego hidrauličnog rada, što je slučaj kod standardnih stabilizatora, sistem mnogo brže reaguje i aktivniji je pri manjim brzinama. To omogućava uzornu preciznost upravljanja, agilnost i stabilnost, ispraćene trakcijom na neravnom terenu. Po prvi put Touareg će se moći dobiti sa sistemom upravljanja na svim točkovima koji omogućava manji krug okretanja, lakši ulazak i izlazak sa parkinga, te veću stabilnost u dinamičnoj vožnji. Svi modeli serijski se kombinuju sa elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom, koji nudi pet standardnih režima rada: Normal, Sport, Comfort, Eco, Snow i Individual profila. Opciono je dostupan Offroad paket sa dva dodatna režima: Gravel i Sand (šljunak i pijesak). Odabirom ponuđenih opcija na okruglom selektoru vozač može da prilagodi rad motora, mjenjača, 4x4 pogona i vješanja specifičnim okolnostima za vožnju. Podsjećamo da uz Offroad paket dolaze i dodatne zaštite za rezervoar, rešetku hladnjaka, akumulator, te ojačano podvozje. Tu su i dvije dodatne pozicije za kačenje sajle, te rezervoar od 90 litara (standardno 75). U opcije spada i vazdušno vješanje, koje omogućava fino podešavanje podvozja, te povećanje  klirensa vozila za dodatnih 300 mm. Zadnji dio se zahvaljujući vazdušnom vješanju može spustiti za 50 mm radi lakšeg utovara teškog tereta.

 

SISTEMI SIGURNOSTI I ASISTENCIJE
Volkswagen je u novi Touareg ugradio sve najbolje što ima od sigurnosnih i sistema asistencije. Osim sada već standardnih sistema za kontrolu umora vozača, sigurnog pravca u traci, vozila u mrtvom uglu, pomoći pri parkiranju vozila i prikolice, automatskog održavanja razmaka i brzine na autoputu, nadzora saobraćaja u raskrsnicama, adaptivnog tempomata sa automatskim održavanjem razmaka i brzine do 210 km/h, detekcije potencijalnih opasnosti u pravcu kretanja i automatskog preventivnog kočenja,... tu je sada i određeni nivo autonomne vožnje, koji omogućava vozaču da u potpunosti pusti upravljač u gradskom stani-kreni režimu vožnje. U ovoj situaciji vozilo preuzima kontrolu i potpuno samostalno kontroliše pravac u traci, kočenje i ubrzanje do brzine od 60 km/h. Na spisku do sada nedostupnih opcija nalaze se i Night Vision sistem, koji pomoću infra-crvene kamere registruje sva topla tijela na razdaljini do 300 metara ispred vozila, te projektuje termalnu sliku na instrument tabli. Sistem ima mogućnost upozoravanja vozača ukoliko zaključi da bi moglo doći do kontakta sa čovjekom, jelenom ili nekom drugom životinjom u uslovima smanjene vidljivosti. Kao opcija nudi se i prokativni sistem zaštite putnika koji interveniše kada prepozna „kritičnu“ situaciju. Sistem koristi informacije o ostalim vozilima, sistemima asistencije i njihovim senzorima kako bi otkrio  kritičnu situaciju. Kada se opasnost identifikuje, pokreću se brojne mjere sigurnosti, u zavisnosti od situacije. Između ostalog zatežu se sigurnosni pojasevi, sjedišta se podižu u uspravni položaj, dok se vrata, prozori i panorama prozor zatvaraju. Ukoliko postoji rizik sudara sa zadnje strane aktivira se visoka frekvencija bljeska zadnjeg upozoravajućeg svjetla.

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook