Naslovna > Automobili > Škoda > Fabia > Zlatna ribica
FOTO GALERIJA (17)

Test-Škoda Fabia Classic HTP 1.2 8V

Zlatna ribica

Škoda Fabija je Česima u kriznim vremenima postala vrednija od zlatne ribica, jer za njom vlada prava pomama na većini tržišta širom Evrope. Slično je i na tržištu BiH, na kojem je najpovoljniji model dostupan već za 15.667 KM...

Dok većina prodavaca na domaćem tržištu bilježi znatan pad prodaje, u Škodi zadovoljno trljaju ruke. Podmlađena gama sa reprezentativnim Superbom, dvije generacije Octavije, Roomsterom te megapopularnom Fabijom za sada predstavlja prevelik zalogaj za konkurenciju. Iako su odlični poslovni rezultati Škodu podigli visoko na ljestvici najpopularnijih automobilskih brendova u BiH, to se nije odrazilo na njenu pristupačnost širokim slojevima kupaca, od onih najzahtjevnijih do onih male kupovne moći, kojima je posvećena posebna pažnja. Ekipa Auto Shop Magazina je testirala hit model u Škodinoj akcijskoj ponudi, najjeftiniji model Fabije sa opremom Classic i 1.2-litarskim benzinskim agregatom (60 KS), koji do registracije košta 15.667 KM.

 

 

 

 

Da je dizajn Fabije uspješan najbolje dokazuje model sa skromnim Classic paketom opreme. Osnovna crvena boja dovoljna je da se istaknu svi oku ugodni detalji. Elipsoidna svjetla mekanih linija i lamelna Škodina maska sa hromiranom letvicom odlično se nadopunjuju sa jednostavnim crnim plastikama na donjoj ivici odbojnika. Šminkerski crni nosači krova skladan su uvod u kabinu i pomalo zdepast zadnji kraj, čiji je smireniji dizajn uslovila funkcionalnost. Zahvaljujući praktičnom pristupu Fabija, kao nijedan drugi mali automobil, u oba reda sjedišta nudi dovoljno prostora za glavu i dvometrašima. To je prijatno iznenađenje, jer je kod većine današnjih „mališana“ ovaj prostor žrtvovan na račun dizajna. Mada prvi pogled na skromno opremljenu unutrašnjost, koja u seriji donosi tek ručni klima-uređaj, centralnu bravu i pripremu za radio ne odaje utisak najpoželjnijeg radnog okruženja, enterijer je jedan od najergonomičnijih u klasi.

 

 

 

Po visini podesiv upravljač i vozačko sjedište olakšavaju pronalazak idealnog položaja. Preglednost je iznad prosjeka, a znatnu podršku orijentaciji pružaju i pregledni bočni retrovizori. Nešto manje vizuelnih informacija nudi centralni retrovizor koji „markiraju“ naslonjači za glavu zadnje klupe. Ono što se zbog skromnog opremljenog vozačkog okruženja ne da primijetiti na prvi pogled je solidnost izrade i završne obrade nešto tvrđe, ali izdržljive, plastike. I pored očigledne štednje na detaljima i izostanka poklopca suvozačkog pretinca, treba primijetiti da najjeftinija Fabija nije ništa lošije obrađen automobil od ostalih opremom bogatijih modela. Za pogon je odabran benzinski trocilindraš sa glavom i blokom od aluminijumskog liva, koji pomoću elektronskog ubrizgavanja goriva pri 5.200 o/min razvija maksimalnih 60 KS. Najveći obrtni moment od 108 Nm je više nego pristojan rezultat. Mada trocilindraš, ovaj agregat je veoma tih i uravnotežen, a nešto više vibracije osjeti se tek pri uključivanju klima-uređaja, kada i performanse postaju vidno skromnije.

 

 

 

Petostepteni manuelni mjenjač je bez premca najprecizniji u klasi malih automobila, a odlikuje ga iznenađujuća lakoća „šaltanja“ kakvom se ne mogu pohvaliti ni mnogi duplo skuplji automobili. Sprega između mjenjača i motora je odlično odrađena, pa Fabija u petoj brzini na 2.800 o/min s lakoćom održava putnu brzinu od 90 km/h. Motor tada radi bešumno, a do izražaja dolazi i odlična aerodinamika, zahvaljujući kojoj se i najjeftinija Fabija nameće kao jedan od uhu najugodnijih malih automobila. U skladu sa snagom i namjenom agregata podešeno je i ogibljenje, koje nudi kompromis između dobrog držanja puta i udobnosti. Kompromis nude i disk/doboš kočnice, bez podrške ABS sistema, koji nije u serijskoj opremi najjeftinijeg modela. Za 15.667 KM najjeftinija Fabija nudi provjerenu njemačku mehaniku i trocilindrični motor, ručni klima-uređaj, prostranu unutrašnjost i lijep dizajn, kvalitete koji bi trebali biti dovoljni da i dalje ostane najpoželjniji mali automobil u BiH.

Datum objave: 23/09/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook