Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GT AMG > Zvijer iz zelenog pakla
FOTO GALERIJA (14)

Mercedes-AMG GT R

Zvijer iz zelenog pakla

Najjača AMG GT R verzija Mercedesovog ultra sportskog kupea od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,6 sekundi i može da postigne maksimalnih 318 km/h...

Višegodišnja dominacija u najbržem cirkusu na svijetu - Formuli 1, osnažila je Mercedesovo interesovanje za supersportske automobile. Nakon što je 2015. godine predstavio novi AMG GT model sa 462 KS, njemački proizvođač je u međuvremenu njegove performanse unaprijedio u dva navrata. Prvi su na automobilsku scenu stupili AMG GT S i S Editon 1 modeli sa 510 KS, da bi početkom ljeta bio predstavljen i najjači AMG GT R sa 585 KS. Čast da predstavi ovaj jedinstveni automobil na legendarnoj britanskoj stazi Brooklands, koja je između ostalog i sjedište „Mercedes-Benz World“ trening centra, dobio je Britanac Lewis Hamilton, trostruki i aktuelni svjetski šampion u Formuli 1. Tom prilikom AMG GT R je dobio i zvanični nadimak „Beast from the Green Hell“ odnosno „zvijer iz zelenog pakla“.

 

 

Nadimak je nastao kao asocijacija na „zeleni pakao“ odnosno čuvenu njemačku stazu Nürburgring, na kojoj je Mercedes i razvio novi AMG GT R model. U potpunom skladu sa nadimkom je i Mercedesova „AMG light magno green“ boja, koja je ekskluzivno smiksana za novi superautomobil, čija je osnovna uloga da parira modelima poput Porschea 911 GT3. Serijski AMG GT R nalazi se na pola puta između trkačkog AMG GT3 i standardnog, cestovnog GT-a. On je najbrutalnija cestovna verzija GT-a, koju je moguće registrovati i voziti u svakodnevnom životu. U potrazi za najboljim od najboljeg Mercedesovi razvojni inženjeri su odradili veliki posao u pogledu unapređenja aerodinamike, olakšavanja automobila, osnaživanja motora, finom podešavanju upravljačke elektronike, ali i niz ostalih operacija čiji je osnovni cilj bio postizanje maksimalnih performansi.

 

 

Enterijer nije značajnije mijenjan, jer već u osnovnoj verziji ističe sportski karakter automobila. Sjedišta su izrađena ručno i obložena su kombinacijom nappa kože i mikrofibera. Opciono se nude i sportska sjedišta presvučena specijalnim materijalima, koji drže tijelo pripijenim za naslon poput magneta. Kao specifičan detalj uz GT R model se vezuju i sigurnosni pojasevi u trkačnoj žutoj boji. U paketu sa ovom kombinacijom dolazi i žuti dekorativni konac, koji ukrašava kožne presvlake ostatka enterijera, te ukrasni detalji obojeni u crni klavir lak. „Nebo“ kabine je takođe u tamnim tonovima, a izada svih detalja je na vrhunskom nivou. Početak prodaje AMG GT R modela zakazan je za 21. novembar, a cijena ovog modela bi trebalo da startuje od 175.000 eura.

 

 

MOTOR
Za pogon moćnog AMG GT R modela koristi se isti V8 benzinski agregat sa dva turbopunjača, koji pokreće GT i GT S modele. Međutim, u GT R modelu on raspolaže sa 123 KS više nego u GT-u, odnosno 75 nego u GT S-u. U potrazi za većom snagom Mercedesovi inženjeri su ugradili nove turbopunjače sa pritiskom prednabijanja, koji je povećan sa standardnih 2,20 na 2,35 bara. Zahvaljujući toj činjenici dobijen je novi kompresioni omjer i poboljšano je izgaranje. Zbog osnaživanja motora ugrađen je novi, jači, ali 0,7 kilograma lakši dvomaseni zamajac u odnosu na standardni GT. Povećane su i mogućnosti rashladnog sistema motora kako bi se anuliralo dodatno zagrijavanje. Poseban naglasak u okviru testiranja stavljen je na ponašanje pogonskog sklopa pri ekstremno visokim temperaturama, jer je Mercedes želio smanjiti rizik od samozapaljenja, što je česta pojava u svijetu superautomobila. Izmjene je pretrpio i izduvni sistem kako bi mogao da isprati povećanje snage motora i veću emisiju izduvnih gasova. Za prenos snage namijenjen je AMG SPEEDSHIFT DCT-7 mjenjač, kojeg koristi i AMG GT. Za potrebe AMG GT R, prvi stepen prrenosa je produžen, a sedmi je skraćen. Veza između motora i pogonskih, zadnjih točkova izvedena je pomoću osovine, koja je izrađena od karbonskih vlakana i teška je samo 13,7 kilograma, što je 40% lakše nego što teži kardan kod AMG GT S modela. Zbog većeg opterećenja povećane su i mogućnosti rashladnog sistema automatskog mjenjača.

 

 

AERODINAMIKA
Kako bi se što bolje obuzdala velika snaga pogonskog agregata, Mercedesovi inženjeri su poradili i na unapređenju aerodinamike GT R modela. Zahvaljujući promjenama koje su napravljene na prednjem i zadnjem braniku, te novodizajniranim spojlerima, automobil je sada u stanju da generiše 155 kg veći „downforce“, odnosno aerodinamički potisak, koji omogućava bolje prianjanje guma za podlogu i povećanje stabilnosti pri visokim brzinama. Osim povećanja „downforca“, novi aerodinamički set je omogućio i bolje hlađenje motora i kočnica. Sa novim dodacima prednji dio automobila je proširen za 5,7, a zadnji za 4,6 cm. Veliki aerodinamički novitet je i aktivna podnica motornog prostora, koja je izrađena od karbona. Naime, ona se pri brzinama višim od 80 km/h u kombinaciji sa aktiviranim Race režimom elektronskog podešavanja dinamičkih parametara automobila spušta za dodatna četiri centimetra. Ovaj elemenat omogućava usmjereni protok vazduha i povećanje takozvanog Venturi efekta, koji omogućava povećanje „downforce“ sile na visokim brzinama. Zahvaljujući ovom dodatku aerodinamički potisak na prednju osovinu je pri brzini od 250 km/h povećan za oko 40 kg u odnosu na standardni AMG GT model, dok je na zadnjoj osovini ostao isti.

VJEŠANJE
U potrazi za najboljim mogućim performansama poseban tretman prošlo je i vješanje Mercedesa GT R, koje je izvedeno u kombinaciji amortizera i spiralnih opruga, sa ručno podesivom visinom i nagibom točka. S druge strane, tvrdoća amortizera se podešava elektronski, jednostavnim pritiskom na prekidač. Ponuđena su tri režima rada: Comfort (udobnost) za svakodnevnu vožnju po cesti, Sport Sport – za sportski način vožnje po cesti ili podlogama na kojima asfaltna površina ne nudi visok stepen prianjanja. Treći režim je Sport Plus – ovaj režim namijenjen je vožnji po glatkom ili najkvalitetnijem asflatu, kakvim su obično presvučene trkačke staze. Na zadnjoj osovini su ugrađeni novi ležajevi sa smanjenim otporom kotrljanja, a tu su deblji i jači stabilizatori. Promjene na vješanju omogućile su i ugradnju Michelin Pilot Sport Cup guma, dimenzija 275/35 na prednjoj i 325/30 na zadnjoj osovini. Po prvi put na jednom Mercedesovom automobilu ugrađena je električno upravljiva zadnja osovina, koja može da se pomjera pod uglom od 1,5 stepeni. Do brzine od 100 km/h elektromotori zakreću zadnje točkove u suprotnom smjeru od prednjih. Iznad ove brzine zakreću ih u istom smjeru kako bi se povećala stabilnost u krivinama. Zbog ugradnje upravljanja na zadnje točkove novo podešavanje morao je dobiti i sistem elektronske stabilnosti, koji nudi čak devet različitih načina rada. Podsjećamo da je na zadnjoj osovini ugrađen i diferencijal ograničenog proklizavanja, koji daje svoj doprinos u optimalnom prenosu snage na točak sa boljim prianjanjem. 


Tehničke karakteristike  
Motor/cilindri 4.0-litarski V8 Biturbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem goriva
Zapremina (ccm³) 3982
Snaga (KS pri o/min. ) 462 / 6000 510 / 6250 585 / 6250
Obrtni momenat (Nm pri o/min.) 600 / 1600 - 5000 650 / 1750 - 4750 700 / 1900 - 5500
Ubrzanje 0-100 km/h (sekunde) 4,0 3,8 3,6
Maksimalna brzina (km/h)  304 310 318


Poređenje sa konkurentom:

Mercedes AMG GT R vs Porsche 911 GT3 RS
  
V8 Motor 6 - Boxer
585 KS Snaga 500 KS
700 Nm Obrtni momenat 460 Nm
3,6 s Ubrzanje 3,3 s
318 km/h Maksimum 310 km/h
1.554 kg Masa 1.495 kg

Datum objave: 26/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook