Naslovna > Automobili > Jaguar > XE > Zvijer je puštena
FOTO GALERIJA (9)

Jaguar XE SV „Project 8“

Zvijer je puštena

Iz Jaguarovih proizvodnih pogona u Solihullu početkom ljeta je na cestu izašla jedna strašna zvjerka, sportski XE SV „Project 8“, najjača Jaguarova limuzina u istoriji britanskog proizvođača...

Britanski proizvođač je na temeljima limuzinskog XE, koje je na tržištu od 2014. godine, napravio ultimativni sportski automobil. Tačnije, riječ je o najjačem Jaguarovom cestovnom modelu svih vremena. Ekstremni karakter „Project 8“ najbolje se ogleda u činjenici da mu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno samo 3,7 sekundi. Impresivno ubrzanje još je impresivnije ako navedemo da su BMW M3 sa 431 KS za isti poduhvat potrebne 4,3 sekunde, dok Mercedesov snagator C 63 AMG S sa 510 KS ubrzava za okruglo 4,0 sekundi. Pogađete, da bi bio ovako superioran u odnosu na sveti njemački dvojac, Jaguar mora imati mnogo veći pogonski potencijal.

 

 

Za njegov pogon je zadužen 5,0-litarski V8 motor potpomognut kompresorom, koji spaljivanjem mješavine vazduha i benzina iz osam cilindara istiskuje 600 KS i čak 700 nm obrtnog momenta. Za prenos snage na sve točkove je zadužen osmostepeni Quickshift automatski mjenjač, kojeg su Jaguarovi inženjeri podesili prema ekstremnim mogućnostima automobila. Osim ubrzanja, XE SV „Project 8“ strahopoštovanje izaziva i najvećom brzinom, koju je britanski proizvođač deklarisao na 320 km/h. O kakvom brzinskom dometu je riječ najbolje svjedoči činjenica da Jaguarova limuzina po ovom pitanju ravnopravno parira ekskluzivnim sportskim automobilima poput Lamborghini Huracana LP 580-2 ili Ferrari Californie. Kako bi se ostavario optimalan kontakt sa podlogom, Jaguar je za XE SV „Project 8“ pripremio specijalne 20-inčne alu naplatke. Masa automobila je u odnosu na standardni model značajno smanjena, uglavnom upotrebom dijelova karoserije izrađenih od karbonskih vlakana.

 

Aerodinamika je dodatno „ispeglana“ ugradnjom novog prednjeg branika, jedinstvenog dizajna, sa velikim brojem šestougaonih otvora za dovod svježeg vazduha do motora i kočnica. Ono što se ne vidi, a značajno utiče na aerodinamiku je podesivi dio prednjeg spojlera, sa pločom koja je instalirana ispod automobila, zadnjim difuzorom i velikim krilom na poklopcu prtljažnika. Standardno ogibljenje je zamijenjeno snažnim i tvrdim spotskim adaptivnim sistemom koji omogućava spuštanje automobila za 15 mm, kada se vozi na sportskoj stazi. U standardnoj opremi su četiri sportska sjedišta, s tim da je moguće doplatiti za dva trkačka sjedišta sa kućištima od karbonskih vlakana, specijalnim pojasevima i rol-bar kavezom u zadnjem dijelu kabine. Ovaj paket je od standardnog lakši za 12,2 kg. Kočnice su karbon keramičke sa pojedinim rješenjima posuđenim iz Formule 1. Jaguar XE SV „Project 8“ će biti proizveden u limitiranoj seriji od 300 primjeraka po početnoj cijeni od oko 170.000 eura.

 

Karakteristike:

Motor: 5.0 V8
Snaga: 600 KS
Momenat: 700 nm
Ubrzanje: 3,7 sekundi
Najveća brzina: 320 km/h
 

Datum objave: 05/03/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook