Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > C Klasa > Zvijezda AMG sjaja
FOTO GALERIJA (17)

Test - Mercedes C220 CDI BlueEfficiency Avantgarde AMG

Zvijezda AMG sjaja

Najmanja Mercedesova limuzina sa atraktivnim AMG paketom donosi idealnu kombinaciju sportskog izgleda i savremene pogonske tehnologije, koja se temelji na snažnom i štedljivom dizel agregatu...

Kada se 2008. godine pojavila posljednja generacija Mercedes C klase, lansirana je sa sloganom sastavljenim od tri riječi - sigurnost, komfort i agilnost. Kao nikada do sada Mercedes je novu C klasu oblikovao tako da se već na prvi pogled svidi i mlađoj populaciji kupaca, koji su do sada uglavnom birali slične konkurentne modele iz Audi i BMW dvorišta. Nakon odličnog prodora na tržište, Mercedes je odlučio da svoju najmanju limuzinu dodatno izbrusi, što je postignuto sa oko 2.000 potpuno novih komponenti. Tako novi model za ovu modelsku godinu konkurentima postavlja ljestvicu standarda na još viši nivo, što možda na najbolji način pokazuje i naš testni model C220 CDI BlueEfficiency Avantgarde, oplemenjen AMG paketom opreme.

 

 

 


Uzmemo li u obzir da Audi uz svoje standardne modele nudi takozvani S-line paket opreme, BMW M Optik i Mercedes je odlučio da novu C klasu, nevezano za motorizaciju, sada plasira u sportskom AMG aranžmanu. S ovim potezom konačno je kupcima napravljen veliki ustupak, jer sada standardne modele mogu dobiti sa stylingom koji je do sada bio rezervisan za ultraperformantni i ultraskupi model C63 AMG. Osim oko 2.000 novih komponenti, Mercedesov opcioni AMG paket vrijedan 4.359 KM zaista vrijedi svakog feninga. Što se tiče eksterijera, za ovu svotu dobija se potpun set karoserijskih dodataka, tačnije sportski profilisani prednji i zadnji odbojnici, oplate pragova, kovani 17-colni laki naplaci sa pneumaticima dimenzija 225/45 na prednjoj i 245/40 na zadnjoj osovini, kapacitetnije kočnice sa perforiranim diskovima, a tu je i tvrđe podešeno, sniženo sport ogibljenje. Dodamo li svemu i nova svjetla sastavljena od kombinacije LED i Bixenon tijela sa ILS inteligentnim sistemom, jasno je da Mercedes u pogledu C klase ništa nije htio prepustiti slučaju. Na ovaj način, nepunih 4,6 metara dugačka, 1,77 metara široka i 1,45 metara visoka kompaktna limuzina, profitirala je i po pitanju aerodinamičnosti, jer koeficijent otpora vazduha sada je redukovan na izvanrednih 0,26, što predstavlja odličan preduslov za ekonomičnost, kao i komfornu, tihu vožnju pri višim brzinama.

 

 

 

Kao i eksterijer i unutrašnjost naše C klase Avantgarde obogaćene AMG sportskim paketom predstavlja priču za sebe. Već otvaranjem vrata na pragu nas je dočekala metalna pločica sa natpisom Mercedes-Benz, a zatim i sjajni podrezani multifunkcionalni trokraki upravljač, koji je uz profilisana sjedišta zaslužan za lako pronalaženje najoptimalnije vozačke pozicije. Kada se jednom smjestite, detalja koji će vam prije vožnje odvući pažnju ima na pretek, a samo neki od njih su pregledni analogno-digitalni instrumenti sa centralnim informacionim displejom, aluminijumske papučice, metalizirani implantati, te sada znatno dopadljiviji raspored filigranskih komandi audio-kominikacionog uređaja, automatske dvozonske klimatizacije, te pratećih tastera na centralnom grebenu, od kojih se izdvaja onaj start&stop sistema.

 

 

Kako smo i navikli od Mercedesa, kvalitet ugrađenih materijala je na vrhunskom nivou, što važi i za završnu obradu, kojoj se zaista nema šta prigovoriti. Tamni kolorit oplate krova, AMG patosnica, sjedišta presvučenih kombinacijom kože i platna, te uostalom većine ostatka enterijera, izvrsno je ukombinovan sa metaliziranim aplikacijama, koje dolaze sa AMG sport opcionim paketom opreme. U skladu sa eksterijernim dimenzijama i klasom vozila, ponuda prostora na prednjim sjedištima zadovoljiće i korpulentnije osobe, što važi i za zadnju klupu namijenjenu prvenstveno za dvije odrasle osobe. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2.760 mm, našlo se prostora i za dovoljno prostran prtljažnik, čija zapremina iznosi prihvatljivih 475 litara.

 


Na testu dinamičnosti uvjerili smo se da je Mercedes uspio da u modelu C220 CDI BlueEfficiency Avantgarde AMG pomiri ekonomičnost i zaista iznenađujuće vozne osobine. Ugrađeni 2.1-litarski turbodizelaš sa 170 KS i 400 Nm obrtnog momenta svojim vučnim osobinama je na nivou pojedinih tipičnih sportskih automobila, a u Stuttgartu su pri lansiranju nove C klase naglasili da je upravo ova verzija po performansama na nivou nekada slavnog sportiste u obliku Mercedesa 190 E 2.5-16 EVO I. Odlično podešeno ogibljenje, koje je za nijansu pretvrdo za naše preorane puteve, u potpunosti prati karakteristike agregata, što u prevodu znači da ova C klasa može biti izuzetno brza ako se za tim ukaže potreba.

 

      MOTOR         SAVREMENI ŠTEDLJIVAC
U potpunoj suprotnosti sa naglašeno sportskim eksterijerom, koji aludira na moćni 6.2-litarski benzinac, pod prednjim poklopcem bio je ugrađen četvorocilindrični 2.1-litarski dizelaš, koji u rasponu između 3.000 i 4.200 o/min razvija 170 KS, dok je najveći obrtni moment od okruglo 400 Nm raspoloživ u režimu od 1.400 do 2.800 o/min. Ovaj moderni dizelaš opremljen je posljednjom generacijom common-rail sistema ubrizgavanja goriva, kao i varijabilnim turbopunjačem sa hladnjakom vazduha, a u našem slučaju bio je uparen sa preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem. Iako nešto grubljih manira, ovaj agregat sa BlueEfficiency tehnologijom spaja ono najbolje iz dva svijeta, naglašenu ekonomičnost i izvanredne vučne osobine, o kojima ćemo nešto kasnije.

 

Tipične prednosti zadnjeg pogona posebno dolaze do izražaja pri brzom savladavanju krivina, iz razloga što je ESP programiran da se nenametljivo aktivira tek pri samom limitu. To ujedno znači da će C klasa pri svakom jačem pritisku na papučicu gasa rado zanjihati bokovima, ali uvijek tako da vas očara, a ne uplaši. Takvo ponašanje pokazuje svoje prednosti upravo na stazi, jer se u brzim krivinama C klasa prosto namješta u najidealniji položaj za njeno savladavanje. Da je naš testni primjerak u potpunosti opravdao svoj sportski izgled, uvidjeli smo mjerenjem performansi. Uzmemo li u obzir masu vozila od 1,6 tona, sprint od 0 do 100 km/h savladan za 8,6 sekundi je izvrstan rezultat, što važi i za visoku maksimalnu brzinu od 235 km/h. Superlativi su se nastavili i mjerenjem efikasnosti kočenja, a zaustavni put sa 100 km/h od samo 36,2 metra, dovoljno govori o tome da se u njih možete pouzdati, bez obzira na to koliko ih maltretirali.

 

 

Ono što je najfascinantnije ostavili smo za kraj, a riječ je o ekonomičnosti. Mercedesov četvorocilindrični 16-ventilac sa svojih 117 grama CO2/km nije samo izuzetno čist, već je istovremeno gotovo nestvarno ekonomičan. Sa ovakvim dinamičkim osobinama i priličnom masom, prosječna potrošnja od 6,2 litre je izuzetno ostvarenje, pogotovo zbog toga što će se na otvorenom putu i sa lakšom nogom na gasu ovakva C klasa zadovoljiti i sa ispod pet litara goriva. Za to je osim start&stop sistema zaslužan i standardni Cruise Control, sistem čije pozitivnosti dolaze do izražaja pri vožnji na otvorenom putu.

Datum objave: 27/09/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook