Naslovna > Automobili > Škoda > Rapid > Zvijezda je rođena!
FOTO GALERIJA (9)

Vozili smo - Škoda Rapid Bratislava

Zvijezda je rođena!

Sa dizajnom, koji nadmašuje sve dosadašnje Škode, izuzetnom komfornom kabinom, prtljažnikom karavanskih gabarita, provjerenom njemačkom mehanikom i početnom cijenom od 20.000 KM Rapid ispunjava sve preduslove da bude nova zvijezda na bh. tržištu...

Podosta neuobičajeno češka Škoda je prije zvanične premijere zakazane za pariski sajam automobila, organizovala testne vožnje novog modela Rapid u okolini Bratislave, a naša ekipa je među prvima u svijetu isprobala mogućnosti nove Škode. Rapid je najavljen još prije dvije godine, ali samo za indijsko tržište, da bi se u međuvremenu u Češkoj predomislili i ovaj model pozicionirali i u Evropi.

 

Zbog onog što nudi, Rapid bi vrlo vjerovatno mogao postati omiljeni model u našoj zemlji, posebno ako se cjenovno dobro pozicionira, a prema nekim nezvaničnim informacijama, ulazna cijena bi trebala biti oko 20.000 KM. Škoda Rapid je automobil koji donosi potpuno novi dizajnerski jezik ovog proizvođača, što se jasno vidi samim pogledom na prednji dio vozila. Iz te perspektive, po našem mišljenju, ovo je najljepša Škoda ikada, ali i najneobičnija, vjerovatno po dozi agresivnosti koju nosi sa sobom, što je neuobičajeno za ovog proizvođača. Dakle, izgledom Rapid nije tipični „family car“, ali onim što nudi u unutrašnjosti, sigurno jeste.

 

Prije početka testne vožnje znali smo da je Rapid manji automobil od Octavije i u skladu s tom mišlju pozicionirali smo naša očekivanja. Dakle, očekivali smo manje prostora u odnosu na Octaviju i manji automobil. Prvi kilometri u Rapidu su nas natjerali da to mišljenje promijenimo, jer je prostora bilo u izobilju, a nikako se nismo mogli oteti utisku da ne vozimo Octaviju. Rapid je u unutrašnjosti tipična Škoda i ne nudi ništa što do sada nismo vidjeli, osim nekih malih praktičnih rješenja, koja u Škodi nazivaju „Simply clever“. Neka od tih rješenja su tako jednostavna, a izrazito funkcionalna, kao npr: prostor ispod sjedišta za odlaganje fluorescentnog prsluka, koji je dio obavezne opreme. Prtljažnik je prekriven itisonskom prostirkom, koja je sa druge strane gumirana, pa odlaganje mokrih i prljavih predmeta u prtljažnik neće biti problem, jer se guma lako pere. Vrhunac među tim jednostavnim, malim i praktičnim rješenjima je strugaljka za snijeg i led, koju su Česi smjestili, ni manje ni više, nego u „vratašca“ rezervoara, što ima smisla.

 

Dakle, bez potrebe za otvaranjem vrata svaki vozač na raspolaganju u vratima rezervoara ima strugalicu za snijeg, koja je ujedno i lupa za povećanje slova na vratima rezervoara. Za prvu vožnju u Rapidu izabrali smo motor koji će među prvima stići na naše tržište: 1.6-litarski dizelaš sa 105 KS. Agregat nam je poznat iz nekih drugih modela i mogli smo naslutiti kako će se ponašati u Rapidu. Od onog što smo slutili dobili smo više, jer se rad turbine na ovom agregatu u Rapidu osjećao kao ni na jednom modelu prije. Nakon sat i po vožnje na displeju se očitavala potrošnja od 5,4 litre. Komentarišući ovaj podatak sa čelnicima Škode i ostalim kolegama novinarima, dobili smo informaciju da će se kasnije pojaviti i „Green Tec“ verzije (tri benzinske i dvije dizelske), koje će biti opremljene Start/Stop sistemom i sistemom za prikupljanje kinetičke energije.Drugi agregat koji smo probali bio nam je izuzetno poznat. Radilo se o 1.2 TSI sa 86 KS, s kojim smo se družili godinu dana u „maratonskom Golfu“. Znali smo sve mogućnosti tog agregata i u skladu s tim usmjerili očekivanja. Iako se radi o istom motoru kao u Golfu, stekli smo utisak da mali benzinac na Rapidu ne treba zavrtjeti na visoke obrtaje da bi se dobila maksimalna snaga. No, možda je u pitanju samo subjektivni osjećaj. U svakom slučaju, i u Rapidu, kao i u Golfu, 1.2-litarski TSI pokazuje da ima veliko srce, a zadovoljava se sa 6,1 litrom benzina. Da smo pazili na način vožnje, moglo bi i manje.

 

I prije nego što smo se rastali s Rapidom, nakon nekoliko sati druženja, zavirili smo i u prtljažnik. Znali smo za podatak da mjeri 550 litara, no vidjeti taj prostor uživo je sasvim drugi osjećaj. Ukoliko Rapid za našem tržištu, na koje bi trebao doći do kraja godine, bude nastupao sa prihvatljivom cijenom, nema sumnje da će Fabia, kao najprodavaniji model u našoj zemlji, postati ugrožena. Rapid popunjava prostor upravo između Fabie i Octavije, te je vrlo vjerovatno da u narednim godinama upravo ovaj model postane bosanskohercegovački bestseller.

 

Datum objave: 08/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook