Naslovna > Automobili > Iveco > Massif > „Kampanjola” novog doba
FOTO GALERIJA (11)

Vozili smo - Iveco Massif

„Kampanjola” novog doba

Iveco je jedan od rijetkih proizvođača koji nudi kompletan program vozila sa pogonom na sve točkove. Sa novim Masifom italijanska kompanija ulazi u potpuno novi segment i vraća uspomene na legendarnu Fiat Campagnolu

Mnogi ljubitelji automobila s pravom su se zapitali šta se to “kuha” u italijanskoj autoindustriji, nakon što se svjetski poznati proizvođač dostavnih i teretnih vozila Iveco odlučio okušati u off-road segmentu i proizvodnji svog prvog terenca neobičnog imena Massif. Poziv na evropsku premijeru novog talijanskog off-roadera u okolici Verone, tačnije Lago di Garda, prihvatili smo sa velikom znatiželjom. Iveco Massif je označen kao duhovni nasljednik Fiat Campagnole, italijanskog vojnog vozila koje je davne 1951. godine bilo pojam mobilnosti. Sam naziv vozila aludira na njegovu masivnost i sposobnost, što i ne treba da bude čudno, obzirom na ukupnu masu od 3.050 kg. Već na prvi pogled je jasno da je Massif istinsko radno vozilo za najteže uslove eksploatacije.

 

 

 

 

 

Nastao je kao plod saradnje Iveca i maloserijskog španskog proizvođača Santana. Iveco je preuzeo Santaninu osnovu modela PS-10 Anibal, potpuno je izmijenio i ugradio pogonsku tehnologiju svojih kućnih modela Daily 4x4 i Trakker. Iako se dizajnerski studio Giugiaro svojski potrudio načiniti jedinstveno vozilo, čak će i najveći laici u njemu prepoznati legendarni Land Rover Defender. Najveći aduti Massifa nalaze se u kamionskoj pogonskoj tehnologiji. Za pogon je zadužen 3.0-litarski četverocilindarski HPI Euro 4 dizelaš u verziji sa 146 i 176 KS, preuzet iz Dailya. Slabiji dizelaš razvija više nego iskoristivih 350 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.400 do 2.800 obrtaja u minuti, dok jača verzija sa turbo punjačem promjenljive geometrije raspolaže sa odličnih 400 Nm obrtnog momenta dostupnog već od 1.250 obrtaja u minuti.

 

 

 

Za kvalitetan prenos snage na prednje ili sva četiri točka brine se ZF-ov šestostepeni mjenjač, s tim da je prebacivanje pogona jednostavno i moguće čak i kada je vozilo u pokretu. Za izvlačenje iz najtežih situacija brine se blokada diferencijala. Od Massifovog ovjesa ne treba očekivati čuda, kada je u pitanju udobnost, jer se ipak radi o istinskom terenskom vozilu. Massiv je opremljen spartanski jednostavnim ovjesom sa lisnatim oprugama i hidrauličkim amortizerima sprijeda, te plinskim amortizerima straga uz neizostavne anti-roll stabilizatore. Slično je i sa kočionim sistemom, koji se sastoji od prednjih ventilisanih diskova i standardnih diskova straga, dok je ABS dio dodatne opreme. U cilju pouzdanosti i lakšeg održavanja vozila, Ivecovi inženjeri su sve vitalne komponente vozila rasporedili tako da je pristup njima i eventualni popravak na terenu veoma jednostavan.

 

Spartanski opremljena unutrašnjost
Novi Massiv je dostupan u dvije karoserijske verzije, odnosno sa dva međuosovinska razmaka. Kratka verzija sa 2.452 mm dugim međuosovinskim razmakom dostupna je kao klasični station wagon sa troja vrata, dok je veći model sa 2.768 mm dugačkim međuosovinskim razmakom, dostupan kao station wagon sa pet vrata, pick-up i šasija s kabinom. Vrijedi spomenuti da je dugački station wagon spoosoban prevesti pet ili sedam putnika. Unutrašnjost je naglašeno robustna i spartanski opremljena tvrdim i otpornim materijalima, jednostavnim za čišćenje i održavanje. Na testnim primjercima bili su vidljivi tragovi nešto lošije završne obrade, ali se to kod ovakve vrste vozila ne može uzeti za zlo.

 


Terenske mogućnosti Massifa zaista su vrijedne pažnje, što je dokazao i specijalno pripremljen testni poligon, koji je ovaj terenac savladavao bez ikakvih problema. Napadni ugao od 50 stepeni i silazni od 30 stepeni, klirens od 200 mm i mogućnost prolaska kroz vodu dubine do pola metra, zadovoljit će i najveće off road zahtjeve. Predstavnici Iveca istakli su da se po pitanju plasmana najviše očekuju od flotne prodaje, te da je godišnji plan proizvodnja oko 5.000 jedinica. Novi Massif je idealno vozilo za policiju, vojsku, gorske službe spasavanja, vatrogasce i sve one kojima treba robustno radno vozilo. Mnogi se pitaju da li je Ivecu ovakav potez trebao, ali vrijeme će pokazati da li su bili u pravu. Bilo kako bilo, svijet istinskih off-road vozila sada ima novog, izuzetno sposobnog člana.

Datum objave: 27/04/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook