Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Kraljica elegancije i luksuza
FOTO GALERIJA (17)

Predstavljamo - Mercedes E-klase

Kraljica elegancije i luksuza

Jedan od najvažnijih noviteta ove godine nesumnjivo je osma generacija Mecedesa E klase, jednog od simbola više srednje klase automobila. Novi izgled uz više od 20 tehničkih novosti trebalo bi njemačkoj premium limuzini da podari novi tržišni uzlet

Njemačka premium trojka nikada ne miruje. Audi je tek obnovio A6, BMW radi na novoj „petici“, a Mercedes je ponovo uzburkao vodu novom generacijom E-klase, koja unosi novi duh u ovu „razmaženu“ klasu automobila. No, vratimo se nakratko u 1995. godinu, kada se prvi put pojavila E-klasa sa dvostrukim prednjim svjetlima. Bila je to svojevrsna dizajnerska revolucija za Mercedes, koja je podijelila mišljenja njegovih kupaca. Ipak, individualnost u saobraćaju je bila zagarantovana. Taj se dizajnerski idiom zadržao kroz sve sljedeće generacije E-klase, pa tako i kod nove. Ipak, za razliku od okruglastih svjetala, novu E-klasu krase kubični svjetlosni elementi, koji odišu snagom i čvrstoćom. U istom pravcu ide i nova trodimenzionalna maska hladnjaka, koja daje stamenit nastup, u skladu sa najnovijim Stuttgarthskim trendom može imati tri (Avantgarde) ili četiri lajsne (Elegance).

 

 

 

Na prvi pogled je vidljivo da je nova E-klasa zapravo kombinacija modela S i C klase, te direktni potomak konceptnog modela Fascination. Bočnu liniju krase jednostavne fluidne linije, a posebno se atraktivnim čine naglašeni zadnji blatobrani. Zadnji dio je i najsličniji prethodniku, osim što je sada dobio izduženija svjetlosna tijela. Iako se to na prvi pogled ne primjećuje, novu E-klasu krasi koeficijent otpora zraka od samo 0,25, što je osjetno bolje od prethodnika, te trenutno najbolji rezultat u klasi, pa je Mercedes E sada najaerodinamičniji luksuzni sedan na svijetu. Što se tiče samih dimenzija, E-klasa je minimalno „narasla“, tačnije u dužinu 12 mm (4.868 mm), u širinu 32 mm (1.854 mm), dok je visina smanjena za 12 mm (1.471 mm). Međuosovinski razmak je također povećan za 20 mm na 2.874 mm. Blago povećanje dimenzija nije se pretjerano odrazilo na i onako prostranu unutrašnjost. Sa ovim dimenzijama E-klasa se našla tačno u sredini između dva njemačka protivnika Audija A6 (dužina - 4.927, širina - 1.855, visina - 1.459 mm, međuosovinski razmak 2.843 mm) i BMW-a serije 5 (dužina-4.841, širina - 1.846 mm, visina - 1.468 mm, međuosovinski razmak 2.888 mm).

 

 

Zapremina prtljažnika od 540 litara je identična prethodnoj generaciji i također na pola puta između Audija koji nudi 546 litara i BMW-a sa 520 litara. Nova E-klasa nudi 12 različitih kombinacija aluminijumskih naplataka i točkova u dimenzijama 16, 17, 18 i 19 inča, dvanaest karoserijskih boja, dva paketa opreme i mnoštvo individualnih dodataka. Osim standardne AMG verzije, koja će tehnikom i izgledom „pucati“ od snage, kupci će moći naručiti AMG styling paket, koji uključuje drugačije branike, bočne suknjice, sportska sjedišta sa lateralnom potporom, trokraki sportski upravljač, spušten ovjes, perforirane disk kočnice i 18-inčne alu-naplatke. Potpuno drugu krajnost predstavlja Exclusive paket, koji krasi raskošna primjena kože i drveta.

 

 

 

Ugođaj u unutrašnjosti nove E-klase je kako smo to i navikli od Mercedesa veoma sličan onom koji pruža raskošno opremljen dnevni boravak. Mekani materijali, vrhunska obrada i savršena ergonomija čine boravak u vozilu veoma opuštenim, a izbor šest različitih materijala i pet boja zadovoljit će većinu ukusa. Na tragu prethodnika koji su svaki ponaosob na ovom polju oduševljavali i nova E-klasa unosi standarde udobnosti sa unaprijeđenim zračnim ovjesom (opcija za V6 modele, standard za V8) i adaptivnim amortizerima, koji se prilagođavaju uslovima na cesti te u svakom trenutku pružaju idealno prigušivanje udaraca. Pored toga, posebna je pažnja posvećena oblikovanju sjedišta, koja uz doplatu nude i opciju masaže. Umjesto standardne zadnjenje klupe, kupci po želji mogu naručiti dva odvojena stražnja sjedšta. Dvozonska automatska klima dolazi uz svaki model.


 

Osnova misao vodilja pri razvoju motora bila je zamjena velikolitražnih usisnih motora, sa malolitražnim potpomognutim turbo punjačima. Četverocilindarski agregati su dobili novi sistem direktnog ubrizgavanja, što je rezultiralo snagom i obrtnim momentom na nivou V6 motora iz prethodne generacije. Pored vrhunskih agregata za drastične mjere smanjenja potrošnje najviše je zaslužan poznati BlueEfficiency paket, u čijem su razvoju učestvovali inženjeri iz svih razvojnih odjela. Tako je pažljivim testiranjem u zračnom tunelu optimizirana aerodinamika i smanjena potrošnja za 25%, a tu su i specijalno razvijeni pneumatici sa 17% manjim otporom kotrljanja, start/stop funkcija automatskog gašenja motora, te indikator optimalne izmjene stepeni prenosa.

 

 

Za pogon je zadužena ergela poznatih motora, raspona snage od 136 do 525 KS, koja je dobila dodatna tehnička unapređenja s ciljem manje potrošnje, te stoga svi odreda zadovoljavaju Euro 5 ekološke norme. Najveća novost je E 200 CGI sa 184 KS i E 250 CGI benzinac sa 204 KS, koji se pridružuje postojećem 350 CGI sa 290 KS. Vrijedi spomenuti da su novi CGI benzinci svojevrsni šampioni štedljivosti sa prosječnom potrošnjom od samo 6,8 litara, odnosno 7,4 litre. Vrh benzinske ponude čini E500 sa 388 KS, dok E63 AMG sada raspolaže sa 525 KS. E-klasa je dobila četiri potpuno nova četverocilindarska CDI dizelaša, koji su dobli unaprijeđeni sistem ubrizgavanja, ultraprecizne piezo brizgaljke, poboljšanu recirkulaciju izduvnih gasova i dvostruki turbopunjač, što je konačno rezultiralo vrhunskom snagom i izuzetno niskom potrošnjom. Tako je na primjer E250 CDI sa 204 KS i 500 Nm obrtnog momenta  25% snažniji od prethodnog V6 dizelaša, a zauzvrat traži 23% manje goriva, tačnije samo 5,3 litre na 100 km uz emisiju ugljen-dioksida od samo 139 g/km.

 

 

Slična minorna potrošnja krasi i preostale četverocilindarske dizelaše, tačnije E220 CDI sa 170 KS i E200 CDI sa 136 KS. Vrh dizelske ponude čini šestocilindarski E350 CDI sa 231 KS, koji je osjetno štedljiviji od prethodnika E320 CDI. Ovaj agregat dolazi i u BlueTEC verziji u kojoj raspolaže sa 20 KS manje (211 KS), ali zauzvrat zadovoljava Euro 6 ekološku normu, koja na snagu stupa tek 2014. godine. Svi čeverocilindarski agregati dolaze u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, dok V6 i V8 jedinice nude i opciju sedmostepene automatske transmisije. Osim toga V6 benzinac (E350) i V6 dizelaš (E350 CDI), te V8 benzinac (E500) dolaze u kombinaciji sa poznatim 4Matic pogonom na sve točkove.


 

Mercedes je sa E-klasom i njenim prethodnicima već više od 50 godina svojevrsni trendsetter na polju sigurnosti. Tako i sa novom E-klasom, Mercedes Benz unosi potpuno nove standarde sigurnosti, udobnosti i ekološke prihvatljivosti. Izdvojićemo najvažnije sisteme poput Attention Assist (kontrola ponašanja vozača), Adaptivna prednja svjetla, prilagodljiva kočiona svjetla, automatsko kočenje u slučaju nezgode, upozorenje na mrtvi ugao, pomoć pri održavanju pravca kretanja i slično. Osim toga, tu je i aktivni poklopac motora, koji se izdiže 50 mm kako bi „prihvatio“ nalet pješaka. Sedam vazdušnih jastuka i nadaleko hvaljeni PRE-SAFE sistemi dio su serijske opeme. Osim čitave svite elektroničkih anđela čuvara za vrhunsku bezbjednost brine 30% čvršća karoserija.

Datum objave: 04/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook