Naslovna > Automobili > Kia > Ceed > Novi izgled, tehnološka i pogonska unaprjeđenja

Kia Ceed

Novi izgled, tehnološka i pogonska unaprjeđenja

Kijin najprodavaniji model, dobio je odvažna i savremena poboljšanja za modelno godište 2022., uključujući i dinamično i sportski dizajnirane detalje. 5-vratni hatchback, karavan i shooting brake razotkrivaju potpuno redizajniran prednji dio, sportski zadnji kraj, drugačije naplatke te osvježene boje karoserije i kabine, sada su u ponudi i novi motori i mjenjači...

Kia Ceed donosi jednu od najsavremenijih ponuda u razredu C, gdje oduševljava svojom izuzetnom privlačnošću i velikim ugledom za koji se izborio. Ceed, koji je već dugo prepoznat zbog svoje ključne uloge pri etabliranju najstarijeg korejskog automobilskog brenda u Evropi, prvi je model Kij dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi, kao i ekskluzivno namijenjen evropskim ukusima. Model, koji predstavlja 28 % Kijine prodaje u Evropi, sa svim svojim varijantama i dalje ostaje moćan predstavnik Kije i samouvjereno stoji rame uz rame s najprodavanijim modelima koji su desetljeća dominirali u ovom razredu. Podmlađena vanjština govori o vitalnosti i stvara savremen i dinamičan stav. Potpuno redizajniran prednji dio donosi Kijin novi logo s pojednostavljenom grafikom imena, koja odražava slogan 'Pokret koji inspiriše'. Posebna pažnja namijenjena je međusobnom razlikovanju varijanti opreme (osnovna, PHEV, GT-line i GT), koje će se sada međusobno više razlikovati.

 

 

 

 

 


Ikonična tigrova maska zbog koje je Ceed postao najpoznatija Kia sada je zbog elegantnog i modernog izgleda unaprijeđena sjajnom crnom i saten kromiranom gornjom i donjom letvicom u obliku krila. Plug-in hibridne (PHEV) varijante dobile su zatvorenu masku s agresivnim oblikom i kontrastnim bojama. Sa strana dva velika otvora za protok zraka daju braniku sportski izgled. Uzorak ‘krila’ se ponavlja i na drugim dijelovima, kao npr. na saten kromiranoj donjoj maski i bočnim letvicama koje se protežu do prednjeg blatobrana. Pozadi je glavni naglasak na jednostavnosti Kijinog novog amblema na površini između LED svjetala, koja je »ispeglana« kako bi se slagala uz elegantni novi grafički simbol brenda. PHEV varijanta je pored novog simbola dobila i novi crni sjajni difuzor na sportskom zadnjem braniku koji je takođe dobio saten krom. Nove pune LED farove, koji su sada zbog veće prepoznatljivosti i sigurnosti dobili i dnevna svjetla, imaju sve varijante Ceeda. Tri modula u obliku strijelica okružuju LED maglenku i duga/kratka svjetla. Dnevna svjetla ujedno služe i kao pokazivači smjera. Ceed hatchback u varijantama GT-Line i GT dobio je nova LED zadnja svjetla koja se sastoje od 48-djelnog KMAG saća s crvenim rubom. Multifunkcijski moduli postavljeni su u pet redova i presvučeni zatamnjenim staklom. Kod aktiviranja pokazivača smjera LED svjetla u određenim redovima svijetle sekvencijalno. Bok razotkriva novi oblik aluminijskih naplataka za sve varijante. U ponudi je šest kompleta, od kojih su tri nova: 16-inčni aluminijski srebrni za osnovnu varijantu, sjajno crni 17-inčni aluminijski, ekskluzivno namijenjeni opremi GT-Line te super sportski 18-inčni aluminijski naplaci s crvenim detaljima za GT.
Za GT varijantom će se okretati glave zbog nekih posebnih i kompleksnih poboljšanja, kao što su npr. crveni umeci sprijeda, na boku i pozadi, koji naglašavaju sportski karakter vozila. Karakteristična tigrova maska kod ove najprestižnije varijante sastoji se od dva prepoznatljiva dijela – gornji dio je kromiran u crnoj sjajnoj boji, dok donji dio ima crvene detalje. Branik GT-a ima sprijeda crnu masku za protok zraka s GT crvenim detaljima na svakom kraju. Zadnji sportski difuzor karakteriziraju dvije ispušne cijevi i prepoznatljivi novi GT crveni detalji. GT je sada dobio 18-inčne tamne metalik naplatke s ekskluzivnim GT dizajnom s crvenim poklopcima. Osavremenjena je i ponuda boja karoserije – čak 13 ih je, od toga su 4 nove (Machined Bronze, Lemon Splash, Yucca Steel Gray, Experience Green)
U kabini Ceeda vozača odmah dočeka chic unutrašnjost, savremene opuštajuće boje, na dodir prijatni materijali i izgled dopadljiv svim putnicima. Panoramski krovni otvor omogućava kontakt s prirodom i kreira inspirativan prostor. Tapeciranje sjedišta moguće je u čak 9 uzoraka, od toga su 4 nova. Na raspolaganju su, između ostalog, crna semiš koža s kontrastnim sivim (GT-line) i crvenim (GT) šavovima. GTline i GT su dobili novu mjenjačku ručicu modernog izgleda, dok je automatski mjenjač s na dodir prijatnom ručicom, presvučenom perforiranom kožom, dobio dašak luksuza. Unutrašnjost Ceeda donosi moderan stil s premium funkcionalnošću i vrhunskom tehnologijom. Veliki 12,3-inčni ekran na armaturnoj ploči i 10,25-inčni ekran na centralnoj konzoli unaprijeđuju vozačevu interakciju s vozilom. Svaki vidik unutrašnjosti je temeljito redizajniran s mišlju na upotrebljivost – npr. dugme elektronske parking kočnice i ostala pomagala se temelje na principu ‘jednostavno za upotrebu, jednostavno za vidjeti,’ koji je osnova dizajna kabine.
Vozač otključava i zaključava pametnim ključem, a motor se pali i gasi pritiskom na dugme. Moguće je napraviti dva vozačka profila memorijske funkcije vozačevog sjedišta kako bi novi Ceed uvijek pružao maksimalnu udobnost. Informativno-zabavni navigacijski sistem povezan je s ozvučenjem JBL Premium s osam zvučnika i emitovanjem sadržaja pomoću bluetootha, što omogućava izuzetnu povezivost između ljudi i uređaja. Karoserijske varijante Sportswagon i ProCeed dobile su dodatne funkcije koje povećavaju svakidašnji komfor, kao što su npr. obaranje drugog reda sjedišta pritiskom na dugme ili pametno električno otvaranje prtljažnih vrata koje prepoznaje prisutnost pametnog ključa i otvara prtljažna vrata, ako se osoba s ključem nalazi iza vozila.
Kod modernizacije Ceedove unutrašnjosti uzeli su obzir svaki vidik udobnosti potnika. Grijana sjedišta (prednja mogu biti i hlađena) nude komfor u hladnim danima, dok visokotehnološki 2-zonski klima uređaj hladi vozilo na ljetnim vrućinama. Ljudi doživljavaju svoja vozila kao nastavak svog životnog stila i očekuju da su im različite tehnologije raspoložive klikom na prekidač. Povezivost unaprijeđenog Ceeda je više od telematike – Kia želi da se vozač osjeća povezanim s vožnjom, ostalim putnicima i svim učesnicima na cesti. Vozača odmah pozdravlja potpuno digitalna 12,3-inčna instrument ploča s poboljšanom grafikom, brojnim opuštajućim bojama i četiri uzorka za personalizaciju mjerača, među kojima je npr. mogućnost mijenjanja boja s obzirom na trenutne vremenske prilike i dio dana. Pored mjerača tu je i središnji 10,25-inčni ekran s informativno-zabavnim podacima, navigacijom i povezivom telematikom. Novost je i software koji korisnicima dozvoljava povezivost s vozilom na daljinu pomoću aplikacije za pametne telefone Kia Connect, što omogućava upotrebu različitih pomagala za unaprijeđenu interakciju i razumijevanje vozila. Nove funkcije povezivosti, između ostalog, uključuju poboljšano djelovanje Bluetooth tražilice pomoću prepoznavanja glasa, povezivanje kalendara treće osobe s navigacijom, praćenje lokacije vozila na daljinu kada ga voze drugi, te vrlo važnu navigaciju zadnjeg kilometra s proširenom stvarnošću. Plug-in hibrid Ceed Sportswagon ima dodatna pomagala za veći komfor, npr. mogućnost početka ili prekida punjenja na daljinu.
Nova funkcija prijenosa korisničkog profila omogućava back-up njihovih Kia Connect podešavanja preko oblaka i prijenos podešavanja s jednog vozila na drugo. To je namijenjeno klijentima koji često mijenjaju različita vozila s uslugama Kia Connect, kao što su npr. flotni vozači koji koriste flotna vozila ili porodice koji imaju u svom domaćinstvu više od jednog vozila s uslugama Kia Connect Putnici mogu koristiti platforme Android Auto i Apple CarPlay s bežičnim povezivanjem svojih pametnih telefona preko 8-inčnog ekrana koji prikazuje ekran njihovog telefona za bolje korisničko iskustvo i zajedničko uživanje. Putnicima na zadnjim sjedištima povezivost je omogućena preko USB priključka na centralnoj konzoli. Podmlađeni Ceed sa svojim varijantama nudi najviši nivo sigurnosti, putne udobnosti i pomoći kod parkiranja, zahvaljujući unaprijeđenom zbiru naprednih sistema asistencije (ADAS). Isti zaštitom putnika i ostalih učesnika u saobraćaju smanjuju rizik i stres u vožnji. Prethodni sistem upozoravanja na mrtve uglove sada je zamijenila tehnologija aktivnog izbjegavanja. Kod aktiviranja pokazivača smjera zbog promjene vozne trake novi sistem upozoravanja na mrtve uglove (BCA) upozorava vozača ako postoji rizik od sudara s vozilom pozadi. Ako se nakon upozorenja rizik povećava BCA aktivno upravlja vozilom kako bi izbjegao sudar. Upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW+) je poboljšano, jer sada sadrži upozoravanja na pomjeranje vozila ispred – u tom slučaju se vozaču na ekranu prikazuje vizuelno upozorenje da se vozilo ispred udaljava, npr. na semaforu ili u saobraćajnoj gužvi.
Ostale funkcije ADAS koje će biti raspoložive kod Ceeda su sljedeće: sistem za spriječavanje naleta (FCA), koji prepoznaje ne samo vozila i pješake nego i bicikliste; sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA); pametno upozoravanje na ograničenja brzine; ručni ograničivač brzine i automatsko paljenje/gašenje dugih svjetala. Kijin etos ‘vidi bolje i budi vidljiv’ donio je novi dizajn dnevnih LED svjetala s ugrađenim LED maglenkama. Hatchback je dobio i sekvencijalne pokazivače smjera na zadnjim LED svjetlima koji se razlikuju s obzirom na nivo opreme. Tehnologije ADAS, koje vozaču nude udobnost, takođe su dobile najnoviju nadgradnju. Sistem za održavanje vozila na voznoj traci 2. stepena (LFA) sada djeluje i bez radarskog tempomata (SCC), što znači da ga Kia sada može ponuditi i uz ručni mjenjač. Kod prethodnika je pritisak na pedalu kočnice isklapao SCC, što je posljedično isklapalo i LFA. S novom konfiguracijom vozači će moći češće koristiti LFA u različitim voznim situacijama kada im ne bude trebao tempomat. Manevrisanje na parkingu takođe je unaprijeđeno zahvaljujući prikazu okoline iza vozila (RVM) koje se aktivira pritiskom na dugme za prikaz zadnje kamere. RVM je namijenjen olakšavanju vožnje unazad. Kamera rezolucije od jednog megapiksela od koristi je i kod priključivanja prikolice. Dodatno ima vozilo odsad RVM dugme koje omogućava aktiviranje u vožnji, kada vozač poželi pogledati šta mu se približava otpozadi. Tu je i sistem za upozoravanje na prepreke kod izlaska iz vozila (SEW) koji vozača parkiranog vozila upozorava kada u slučaju otvorenih vrata sistem prepozna približavanje drugog vozila. Unaprijeđen je i sistem za upozoravanje na poprečni promet kod vožnje unazad (RCCA). RCCA prepoznaje rizik od sudara kod približavanju vozila slijeva ili zdesna i upozorava vozača. Nakon upozorenja, ako opasnost još traje, RCCA automatski koči u nuždi i tako spriječava sudar. Porodica Ceed kupcima nudi najsavremenije pogone, uključujući plug-in hibrid (PHEV) i blagi hibrid (MHEV), snage od 100 KS do 204 KS. Stranke Ceeda moći će birati među turbo benzinskim (1.0 T-GDI i 1.5 T-GDI) i dizelskim motorom (1.6 CRDi), koji dijele Kijinu motornu tehnologiju Smartstream.
Motori Smartstream sadrže Kijinu motornu tehnologiju s vremenski promjenjivim upravljanjem otvaranja ventila (CVVD) koja optimizuje performanse. CVVT je poboljšan i pomoću niskotlačnog ventila za reciklažu ispušnih plinova (LP EGR) koji vraća dio vrućih plinova iz motora u komoru za sagorijevanje kako bi smanjio gubitak usljed pumpanja i poboljšao iskorištenje goriva.  Novi 1,5-litarski T-GDi motor proizvode u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, gdje proizvode i sve članove porodice Ceed. Ovaj novi Smartstream motor, koji će zamijeniti dosadašnji 1.4 TGDi, raspoloživ je u paru sa 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) ili s 6- stepenim ručnim mjenjačem (6MT) i proizvodi 160 KS, dok ujedno u zrak ispušta niže emisije štetnih plinova. Novi 1,5-litarski turbo benzinac je u ponudi i kao blagi hibrid (MHEV), dok je dizelski Ceed sa 136 KS rapoloživ kao blagi hibrid s inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT) ili 7DCT automatikom. Po prvi put je MHEV i DCT tehnologiju dobio i 1.0 turbo benzinski motor koji kupcima nudi niže emisije. Tehnologija blagog hibrida (MHEV) pored nižih emisija donosi i bolje iskorištenje goriva što znači manju potrošnju goriva. PHEV varijante pokreće1.6 GDi benzinski motor sa 141 KS sa 6-stepenim ručnim mjenjačem. Ovaj pogon dolazi s baterijskim sklopom kapaciteta od 8,9 kWh, koji s jednim punjenjem omogućava vožnju na struju do 57 kilometara.  Za GT varijante kao vrh ponude tu je 1.6 T-GDi motor sa 7DCT mjenjačem i 204 konjske snage. Užitak u vožnji moguće je povećati pomoću mjenjačkih poluga iza upravljača i tri načina vožnje: Eco, Comfort i Sport. GT sportski način ekskluzivno je namijenjen ispunjavanju očekivanja vozača GT-ova. Mjenjač iMT 'clutch-by-wire' sa MHEV sistemom omogućava bolje iskorištenje goriva i niže emisije CO2, ali i pruža zabavnu vožnju, karakterističnu za klasične ručne mjenjače. Za prijenos će kupcima biti na raspolaganju standardni 6-stepeni ručni ili sve popularniji 7- stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom. Proizvodnja unaprijeđenog Ceed kreće sredinom avgusta u Kijinoj evropskoj fabrici (Žilina, Slovačka), a početak prodaje se očekuje najesen.

Datum objave: 14/07/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook