Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Novi logo, novi amblem i dalje Dacia

Dacia

Novi logo, novi amblem i dalje Dacia

Dacia ponovo prkosi pravilima, novim vizuelnim identitetom. Kao sve odvažnija marka uveijek verna sebi, Dacia postaje simbol jednostavnosti i robusnosti uz novi logotip i amblem kao i novu paletu boja inspirisanih prirodom i širokim prostranstvima...

Objavivši novu strategiju početkom ove godine, Dacia je dala do znanja da okreće novu stranicu u svojoj istoriji! Ona se danas odražava u novom logotipu, amblemu, bojama i terenima koje tek treba pokoriti... Ali ipak, marka ostaje vijerna svojim korjenima. Iako formula uspjeha marke ostaje ista, novi vizuelni identitet dodatno naglašava njene vrijednosti, uvijek po poštenoj cijeni. „Dacia je marka usmjerena na suštinu, jednostavnost i autentičnost... A danas započinje novu eru sa novim ambicijama. To je izvrsna prilika za promjenu imidža koji će jasno karakterisati i ponovo isticati prepoznatljivost i vrijednosti marke.” David, voditelj studija za dizajn marke Dacia.

 

 

 

 

 


Novi logotip i novi amblem simbolizuju Dacijinu posebnost i odvažnost i čine krunu obnovljenog vizuelnog identiteta. Oni su plod napora dizajnerskog tima koji je kroz njih želljeo da izrazi suštinu Dacijine filozofije kojom se marka vodi od samog početka. Julie, glavna dizajnerka zadužena za vizuelni identitet marke Dacia, pojašnjava kreativni pristup koji se krije iza novog vizuelnog identiteta marke: „Tokom kreativnog istraživanja cilj nam je bio da promenimo vizuelni identitet marke uzimajući u obzir njene osnovne karakteristike: robustan i jednostavan dizajn kao i želju za ispunjavanjem najosnovnijih potreba.” Logotip, središnji element novog vizuelnog identiteta, već na prvi pogled ostavlja utisak čvrstoće i stabilnosti. Slova su namerno oblikovana minimalistički kako bi odrazila ekonomično razmišljanje i dovitljivost marke. Uklonjeni su završni potezi na slovima „D” i „A” i ostalo je samo ono što je potrebno kako bi se moglo prepoznati o kojim se slovima radi. Slova „C” i „D” prikazana su kao međusobne slike u ogledalu, čime se naglašava želja za stvaranjem jednostavnog i geometrijskog vizuelnog identiteta. Geometrijske linije logotipa stvaraju utisak mehaničkog kretanja niza slova.  „Inspirisali su nas predmeti koje obično nalazimo u garažama i automehaničarskim radionicama: zupčanici, lanci, alati... sve su to predmeti koji se često povezuju sa kvalitetama kao što su robusnost, pouzdanost i funkcionalnost.“ Julie, glavna dizajnerka zadužena za vizuelni identitet marke Dacia.

Amblem je inspirisan logotipom i odlikuju ga jednostavne linije, a slova „D” i „C” povezana su kao savršeno simetrične karike lanca; snažno i neraskidivo. Moćan vizuelni dizajn amblema garantuje njegovu prepoznatljivost sa svake udaljenosti. Iako jednostavni i snažni, novi elementi vizuelnog identiteta imaju smisleni i odražavaju izdržljivost Dacijinih vozila – karakteristiku u kojoj svakodnevno uživaju milioni kupaca. Cjelokupni grafički dizajn je krajnje pojednostavljen kako bi nas podsjetio na Dacijinu posvećenost stvaranju esencijalnih vozila. Svi elementi vizuelnog identiteta savršeno se upotpunjuju i čine cjelinu, pri čemu pokazuju potencijal za digitalnu primjenu. To je pre svega slučaj sa oblikom slova „D” koji liči na strijelu, čime se privlači pažnja na ono što je bitno. Baš kao i marka koju predstavlja, grafički dizajn istovremeno je jednostavan, snažan i fleksibilan Paleta boja, zasnovana na kaki-zelenoj, označava povezanost marke sa prirodom i istovremeno simbolizuje terene na kojima su Dacijini modeli, baš kao i njihovi kupci, svoji na svome. „Želeli smo da marku približimo željenom terenu. Zato smo odabrali boje koje podsjećaju na široka prostranstva i prirodu”, kaže Julie. U ponudu su dodate nove boje. Tamna kaki, boja terakote i boja pijeska povezuju marku sa okolinom, dok narandžasta i jarko zelena naglašavaju tehnološki karakter. Suštinu marke karakteriše i novi vizuelni jezik koji odražava potrebu za slobodom, odmorom i povratkom prirodi. Nema više nebeski plave! Marka se okrenula prigušenim bojama koje simbolizuju prirodu u njenom pravom obliku, koja nas poziva da se bavimo onim što je bitno i da zaboravimo na sve ostalo, kako bismo mogli u potpunosti da se predamo trenutku i uživamo u malim životnim avanturama.

Odjeljenja marketinga koji su učestvovali u dizajnu novog vizuelnog identiteta predstavljaju ga od juna ove godine u različitim kanalima: na internet stranicama marke, u oglasima, brošurama itd. Dacijina prodajna mjesta će sa ponosom nositi novi identitet od početka 2022. Novi logotip i amblem zasijaće na Dacijinim vozilima od druge polovine 2022. „Sledeći korak za Odjeljenje dizajna je predstavljanje novog amblema i logotipa na svim vozilima marke. Počinjemo već iduće godine, odnosno od jeseni 2022.” David, voditelj studija za dizajn marke Dacia.
 

Datum objave: 16/07/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook