Naslovna > Tehnika > Čisto zlato
FOTO GALERIJA (7)

Toyota Auris HSD

Čisto zlato

Sveprisutna ekonomska kriza i najave nestanka fosilnih goriva odavno su proizvođače automobila „natjerale“ da usavršavaju zamjenu za već „dotrajale“ SUS motore. Većina njih se fokusirala na potpuno električne ili hibridne automobile, ali samo je japanska Tojota uspjela da stvori „prepoznatljiv“ automobil na alternativni pogon, koji je postao njen svojevrsni zaštitni znak. Naravno, riječ je o modelu Prius u kojem je ugrađena...

Prva generacija originalnog hibridnog rješenja nazvanog Toyota Hybrid System. Ovaj sistem uspješno je kombinovao električni pogon, E-CVT mjenjač i SUS motor. Kupci su brzo prepoznali prednosti koje je donijela ova tehnologija, a nije zanemariva bila ni činjenica da se kupovinom Priusa dobijala i znatna poreska olakšica. Međutim, ono što je od početka zamjerano Priusu je to da je imao neobičan izgled, koji nije podsjećao na ostale modele iz Tojotine game. Zato su u Tojoti odlučili da predstave „Prius u običnom odijelu“ i nastao je model Auris Hybrid Synergy Drive koji je prvi potpuno hibridni automobil u svojoj klasi. Modeli niže srednje klase sa tri i pet vrata su najtraženiji u Evropi, a Toyota je povukla logičan potez ugradivši u takav automobil svoju najnoviju hibridnu tehnologiju Hybrid Synergy Drive (HSD). Hibridni Auris će, za razliku od Priusa, biti potpuno identičan sa modelima koje pogone motori SUS, pa mu je Tojota dodijelila i naziv „Full Hybrid“. Razlike će biti u „sitnim“ detaljima, u smislu dotjeranije aerodinamike, optičkih dodataka i neizbježne plave pločice, koja krasi sve HSD modele. „Kozmetičke“ promjene donose modifikovane branike, 20 mm niže vješanje, zatvoren pod automobila, led svjetla i nove 18-inčne točkove, a rezultat svega je odličan koeficijent otpora vazduha od samo 0,28 Cx. Čitava površina krova prekrivena je solarnim panelima, koji stvaraju energiju za ventilaciju, kao i dovoljno električne energije za punjenje mobilnih telefona, muzičkih plejera i slično, u za to namjenski izrađenim pregradama. Unutrašnjost se razlikuje po drugačijim mjernim instrumentima i karakterističnoj ručici mjenjača.


 

 

 

 

Ipak, najvažnija „razlika“ nalazi se pod poklopcem motora, gdje je smješten HSD sistem. Ovaj sistem sastoji se od dva električna motora-generatora i 1.8 l VVT-i benzinskog motora, koji rade zajedno i osiguravaju veliki koeficijent iskorištenja. Auris HSD možete voziti u tri režima rada: pogon samo na benzin, na električni pogon ili kombinovano. Osim toga, svaki vozač može izabrati jedan od „načina“ vožnje: samo na struju (EV) koji osigurava tihu (i kratkotrajnu, 2-3 km) vožnju bez emisije štetnih gasova, sa maksimalnom uštedom goriva (ECO) i maksimalom snagom za bolju reakciju automobila (POWER). Električna energija za elektromotore se obnavlja (regeneriše) kod kočenja automobila ili kad automobil radi u „praznom hodu“, kad se energija iz benzinskog motora koristi za punjenje baterija, te nije potrebno koristiti kablove za punjenje iz stacionarnih izvora. Prvi Toyotini hibridni sistemi koristili su baterije od        276-288 V. HSD sistem koristi DC-DC pretvarač, koji podiže napon na 500 V, što omogućava izradu baterija manjih dimenzija i snažnijih elektromotora. Toyota garantuje da je vijek trajanja njenih NiMH baterija oko 15 godina.

 

 

Za razliku od Priusa, koji je prvenstveno bio namijenjen američkom tržištu, Auris HSD „cilja“ na Evropu. Da je to tako pokazuje i činjenica da će se proizvoditi u Evropi u engleskom Burnaustonu. HSD sistem uključivaće kombinaciju 1.8 VVT-i benzinskog motora od 71 kW i el.motora snage 60 kW. Kombinovana snaga iznosi 100 kW, što omogućava ubrzanje 0-100 km/h za oko 10 sekundi i prosječnu potrošnju od svega 3,8 l/100 km, te minimalnu emisiju štetnih gasova od svega 89 g/km. Pri tome će cijena Aurisa HSD biti oko 3000 eura niža od Priusa u Njemačkoj, što će svakako doprinijeti da se sve veći broj ekološki osviještenih vozača pridruži „armiji“ od dva miliona vozača širom svijeta, koji već voze neki od Tojotinih hibridnih modela. Konačno, na kraju će i sam naziv Auris (zlato) dobiti puno opravdanje.
 

Datum objave: 18/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook