Naslovna > Automobili > Hyundai > i20 > Maneken u racionalnom odijelu
FOTO GALERIJA (27)

Test – Hyundai i20 1.25 MPI Modern

Maneken u racionalnom odijelu

Sa drugom generacijom i20 modela Hyundai je ponudio moderan i originalan dizajn, iznatprosječno komforan i funkcionalan enterijer, praktičan prtljažnik i ekonomičan osnovni benzinski motor sa četiri cilindra...

Hyundaijevi mali gradski automobili nikada se nisu posebno isticali, ali je na njima korejski proizvođač izgradio dobar dio svog današnjeg imidža. Sa par benzinskih i dizelskih motora od kojih je najjači imao 110 KS, korektnim dizajnom, prostranim i solidno opremljenim enterijerom Evropljanima se početkom vijeka prvo nametnuo Getz. Iz današnje perspektive bio je to solidno skrojen automobil, koji zahvaljujući jednostavnim linijama danas izgleda bezvremenski.

 

Koliko je Getz svojevremeno bio cijenjen najbolje potvrđuje podatak da je Hyundai, u trećoj godini prodaje, u Evropi uspio da isporuči 123.701 primjerak, a do kraja proizvodnje više od 550.000 jedinica. Korejci su tada zadovoljno trljali ruke. Getza je 2008. zamijenio moderniji i20. Novo ime, nova fabrika (Turska), novi dizajn... Iskreno, i20 je bio potpuno nov, ali ne i originalno dizajniran, jer je i najslabijim poznavaocima automobilizma bio „presličan“ tadašnjoj Opel Corsi. No, i pored te činjenice Hyundai je za šest godina, do 2015, prodao oko 450.000 jedinica prvog i20. I taj rezultat je Korejcima izmamio osmijeh na lice...
Druga generacija i20 je predstavljena na sajmu automobila u Parizu, 2014. godine.

 

 

Njegov oblik je plod novog „Hyundai Fluidic Sculpture 2.0” dizajnerskog jezika, u čijem osmišljavanju je direktno učestvovao Peter Schreyer, koji je 2013. godine postao prvi čovjek dizajna korejske kompanije. Njemački dizajner koji je 1996. osmislio prvi Audi A3, a zatim i A4, A6, TT, Volkswagen Beetle, Eos, Golf, Kiu Rio, Ceed, Sportage, Sorento, aktuelni Hyundai Tucson i novi i30 zaslužuje dubok naklon. Hyundai i20 nakon njegovog „tretmana“ izgleda evropski, svjetski, privlačno i što je najvažnije originalno. Samo par koraka, koliko je dovoljno da okružite oko 4.035 mm dugačkog automobila, dovoljno je da shvatite zašto Korejci danas Schreyera kuju u zlato. Njegovo pero skrojilo je automobil koji napokon može ravnopravno da stane pred mnogobrojnu konkurenciju. Nova „dvadesetka“ na parkingu sada djeluje kao da je izlivena iz jednog komada. Svi spojevi na karoseriji su njemački precizni, a svaka plastika i ukrasni detalj su čvrsto spojeni sa limom i zrače trajnošću, koja je do sada bila ekskluziva uglavnom njemačkih automobila.
U oblikovanju i organizaciji enterijera se igralo na sigurno, presigurno, zbog čega se stiče utisak da su dizajneri eksterijera odradili značajno bolji estetski posao. Ako je za utjehu, kvalitetu većine materijala i završne obrade se jednostavno nema šta realno prigovoriti. I ergonomija vozačkog okruženja je na nivou najboljih ostvarenja u klasi, a sve komande su logične i izuzetno jednostavne za korištenje.

 

Prostora za noge, ramena i glavu u prednjem redu ima iznenađujuće mnogo, a idealan položaj se lako nalazi zahvaljujući po visini i dubini podesivom upravljaču i vozačevom sjedištu. Preglednost je zadovoljavajuća, a bočni retrovizori dobro odmjereni. Ako su tu još parking senzori, serijska oprema u Modern paketu, onda je i20 potpuno „naoružan“ za borbu sa gradskim gužvama. Na odlično profilisanim i veoma kvalitetnim platnom presvučnenim prednjim sjedištima se sjedi ugodno. Subjektivno, sjedalna površina se čini iznatprosječno dugačkom za gradsku klasu automobila. Sličan utisak smo stekli i na zadnjoj klupi, koja nudi dovoljno prostora za udoban smještaj dvije odrasle osobe. Kabinski ambijent u Huyndaiju i20 najpribližniji je onom što nudi Volkswagen Polo, što s obzirom na status njemačkog „minija“ treba prihvatiti kao kompliment. 

 

Krovna linija je pravilna, kao i sam strop. Funkcionalnošću i zapreminom od 326 litara prtljažnik je u samom vrhu klase, u kojoj mnogi automobili imaju prtljažnike kapaciteta nižeg od 300 litara. 
Hyundai uz i20 nudi četiri standardna nivoa opreme: Economic, Urban, Modern i Brilliant. Tu je i akcijski Trend paket sa kojim se ulazna cijena i20 topi na do sada najnižih 18.990 KM. Hyundai nikada nije bio škrt sa opremom. Već osnovni Economic paket sadrži gotovo sve što je potrebno prosječnom bh. kupcu, a to su ABS, dva vazdušna jastuka, električni podizači prednjih prozora, djeljiva zadnja klupa, putni računar, klima uređaj, radio sa USB i iPod utičnicama, alarm, daljinski upravljiva centralna brava... Iz osnovne opreme i20-ke treba izdvojiti hlađeni suvozačev pretinac, kao praktičan i koristan dodatak posebno u ljetnjim danima, kojeg neki konkurenti nemaju ili ga nude u bogatijim paketima opreme ili uz doplatu. Treći Modern paket ne miriše na luksuz, ali donosi pojedine dodatke koji ugođaj vožnje u okvirima gradske klase čine iznatprosječnim. Naime, u ovom paketu je dostupan RDS audio sistem sa CD i MP3 čitačima i Bluetooth, koji olakšava povezivanje pametnih telefona i ostalih uređaja sa automobilom. Sigurnost je unaprijeđena sa bočnim vazdušnim zavjesama, ali i zadnjim parking senzorima, koji se mogu doplatiti u kombinaciji sa Smart Key sistemom i panoramskim staklenim krovom, za 4.460 KM. Karakteristika Modern opreme su i automatski klima uređaj, te 16-inčni alu naplaci sa gumama dimenzija 195/55 R16.

 


Za model poput testnog Hyundai u redovnom cjenovniku traži 26.490 KM. Uz aktuelni popust od 3.500 KM cijena se topi na 22.990 KM, odnosno 23.490 KM, koliko košta sa metalik bojom. Sa akcijskim paketom opreme Trend, koji sadrži sve što je potrebno za ugodnu i sigurnu vožnju i20 sa 1.25 MPI motorom do registracije se može dobiti za 18.990 KM. Kada se tome pridoda i petogodišnja garancija (100.000 km), onda postaje razumljivije zašto je na našim ulicama iz dana u dan sve više „i dvadesetki“.

 

 

Benzinac sa predznakom ekonomičnosti
Sa malim 1,25-litarskim benzincem i20 predstavlja ekonomično motorizovan gradski automobil, bez izraženih sprinterskih ambicija...
Korejci nikad nisu krili da su im u razvoju njihovih automobila kao glavni uzori poslužili njemački modeli. Ta činjenica se i te kako osjeti u vožnji. Osjeti se i da je krutost karoserije u odnosu na prošli model povećana za čak 80%. Nova „dvadesetka“ zbog toga djeluje da je čvrsta kao mali tenk. Sličan utisak odaju i njemački automobili. Ono po čemu Hyundai nadmašuje svoje njemačke uzore, jeste da u sveopštoj potrazi za čvrstinom nije izgubio osjećaj za francusku udobnost. Inženjeri korejskog proizvođača koji su radili na podešavanju vješanja su zaslužili aplauz, jer su postigli idealan balans između udobnosti i upravljivosti, odnosno stabilnosti. Vješanje i20-ke je iznenađujuće tiho i ugodno, a nove opruge nam nisu nijednom „zalupale“ na asfaltnim anomalijama i pregibima kakvih na bh. putevima ima u izobilju.

 

Početni četverocilindarski 1,25-litarski benzinac sa 84 KS namijenjen je manje zahtjevnim vozačima, koji ispred performansi na prvo mjesto stavljaju ekonomičnost. Osim u nižim troškovima osiguranja i registracije, ekonomičnost se ogleda i u prosječnoj potrošnji. Hyundai za ovaj agregat obećava prosjek od 4,8 litara, a mi ćemo potvrditi da je on ostvariv u praksi. S malo truda moguće je biti i ekonomičniji, uglavnom u opuštenom ritmu na magistrali, bez prevelikog opterećenja. Mnogo češći prosjek je onaj između 5,4 i 6,7 litara, koliko nam je najčešće pokazivao putni računar. Za stotinu kilometara odvezenih u gradskim uslovima sa dugotrajnim puzanjem u redovima i semaforskim ubrzanjima potrebno je sedam, osam litara. Sve iznad toga spada u ekstremne prosjeke, koji su više izuzetak nego pravilo i uslovljeni su obično torturom ili iznatprosječno teškim uslovima eksploatacije, kojima motor poput testnog realno nije primjeren. Pohvale zaslužuje precizni petostepeni mjenjač, ali i kvačilo koje je veoma ugodno i mekano, te je kao takvo pohvaljeno od ženskih članova naše redakcije. 

 

 

Datum objave: 03/09/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook