Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > 100 miliona proizvedenih motora i mjenjača – impresivno postignuće Fabrike u Cléonu

Renault Grupa

100 miliona proizvedenih motora i mjenjača – impresivno postignuće Fabrike u Cléonu

Kako bi odgovorila na potrebe savremenog svijeta, tvornica u Cléonu odavno radi na elektrifikaciji, a prva ispitivanja u tu svrhu provela je na motoru za ZOE...

Fabrika Renault Grupe u Cléonu, koja se specijalizovala za proizvodnju motora i komponenti za električne i termičke automobile, predstavlja mnogo više od običnog proizvodnog postrojenja.  Ova čuvena fabrika u Cléonu oblikuje kurs automobilske industrije još od svog otvaranja 1958. godine. Nedavno je premašila impozantnu cifru od 100 miliona proizvedenih motora i menjača, što predstavlja impresivan uspeh! U daljem tekstu saznajte više o ovom fascinantnom industrijskom postrojenju u kojem se prošlost harmonično spaja sa sadašnjošću. Velike mašine postavljene usred fabrike vrijedno rade od ranih jutarnjih časova, a proizvodne linije su usklađene gotovo kao orkestarska simfonija. Operateri sastavljaju komponente za motore i mjenjače, pažljivo prateći svaki korak proizvodnog procesa kako bi osigurali da konačni proizvod bude visokog kvaliteta i pouzdan. Od lokacije gdje su prvi motori pažljivo konstruisani, do centra za razvoj najnaprednijih motora i tehnologija - Cléon od samog početka simbolizuje duh inovacije fabrike koja se neprestano prilagođava promjenama vremena.

 

 

 


Tvornica Renault Grupe u Cléonu stekla je reputaciju kao centar inovacije i stručnosti, a isti epiteti se dodjeljuju nizu motora koji se tamo proizvode od 1958. godine. Jedan od najpoznatijih proizvoda ove fabrike bez sumnje je jedinstveni "Cléon fonte", poznat i kao motor tipa C, koji je čak tri decenije nakon što je premijerno predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 1962. godine ostao ključno tehnološko dostignuće. Ovaj motor tipa C ugrađivan je u mnoge Renaultove modele, uključujući Floride, Alpine A110, Renault 5, Super 5, Renault 8, Renault 12 i Renault 18, kao i u komercijalna vozila kao što su Estafette i njen nasljednik - prva generacija Trafica. Zahvaljujući brojnim tehnološkim unapređenjima koja su se vremenom primjenjivala na njemu, tvornica u Cléonu razvila se u pravu tehnološku laboratoriju. Godine 1981., donje dihtunge poklopca ventila i ventilni mehanizam, koji su prvobitno bili izrađeni od pluta, zamijenjeni su silikonskim komponentama, što je zahtijevalo primjenu novih tehnika za uklanjanje dihtunga. Ugradnjom motora "Cléon fonte" u Renault 9 i 11, promijenjen je raspored i način ugradnje, prelazeći sa uzdužnog na poprečni položaj, što je značajno smanjilo buku u vozilu. Istovremeno, hidraulički zatezač lanca za razvod je zamijenjen mehaničkim zatezačem, što je rezultiralo boljim performansama i dužim vijekom motora. Ovaj motor tipa C bio je jedan od prvih koji je uveo elektronsko paljenje, turbopunjač i sistem ubrizgavanja goriva. Impresivno svjedočanstvo o njegovom uspjehu leži u činjenici da je u Cléonu proizvedeno više od 14 miliona ovih motora!

 


Motori tipa F i G, dva izvanredna inženjerska dostignuća, ostavili su dubok utisak na putevima širom svijeta. Motor F7P sa aluminijumskom glavom cilindra, sa 16 ventila, dvostrukim setom ventilske opruge i dva bregasta vratila, bio je ugrađivan u sportske automobile kao što su Renault 19 16S, Clio Williams i Spider. S druge strane, motor tipa G bio je rezervisan za najbolje modele u Renault ponudi, kao što su Laguna, Safrane, VelSatis, Espace i Avantime. Ovaj motor je uključivao niz revolucionarnih inovacija, uključujući i dvodjelnu klipnjacu, čime su značajno smanjeni troškovi obrade materijala. Takođe, kalibracija mlaznica za ubrizgavanje goriva unaprijeđena je u skladu sa tadašnjim ekološkim standardima. Motor tipa G je bio prvi koji je koristio balansirajuće osovine, što mu je omogućilo izvanredne performanse i neuporedivu udobnost. Tvornica u Cléonu nije bila poznata samo po motorima, već i po mjenjačima koji su se decenijama ugrađivali u Renault modele. Prvi mjenjači, B2 i B3 (nazvani po broju stepeni prenosa), proizvedeni su za modele Dauphine i 4CV. Godine 1980, razvijen je mjenjač tipa J sa kuglastim ili konusnim valjkastim ležajevima. U Cléonu je ukupno proizvedeno 21 milion takvih mjenjača! Deset godina kasnije, 1991, fabrika je počela proizvoditi ručne mjenjače tipa P sa pet ili šest stepeni prenosa, zavisno o verziji. Ova vrsta mjenjača proizvedena je u osam miliona primjeraka i proizvodi se i danas!

 


Dok posmatramo ovu impresivnu industrijsku operaciju koja je tvornica Cléon postala, brojke jasno pričaju priču o istorijskom industrijskom napretku. Impresivni proizvodni rekordi govore sami za sebe:

14.512.000 motora tipa C, 14.520.000 motora tipa F i 21.139.294 mjenjača tipa J su izašli iz ovih proizvodnih postrojenja. Do danas, ukupno je proizvedeno čak 100 miliona motora i mjenjača.
Još neki impresivni brojevi svjedoče o uspjehu ove fabrike smještene na sjeveru Francuske:
Svakog dana, 250 vozila s automatskim vođenjem (AGV) prelazi proizvodne linije i opskrbljuje radna mjesta.
Tu je 648 robota, uključujući 89 takozvanih kolaborativnih robota, koji su integrisani u proizvodni proces.
Za motor tipa 6AM postoji čak 1800 kontrolnih tačaka.


Svakodnevno se proizvodi čak 50 familija sastavnih dijelova, kao što su bregasta vratila, poklopci ventila i koljenaste osovine za termičke motore, pogonske osovine, diferencijali, zupčanici za mjenjače, kao i osovine rotora, kućišta i zupčanici za elektromotore.

Datum objave: 08/11/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook