Naslovna > Retro > 125 godina inovacija
FOTO GALERIJA (12)

Mercedes-Benz jubilej

125 godina inovacija

Dana 29. januara 1886. Carl Benz u Berlinu je ispunio aplikaciju za patentiranje svog prvog automobila na tri točka, koji je nosio naziv Patent Motorwagen. Od tada pa sve do danas taj dan se slavi kao rođendan Mercedes-Benza ili još bolje rođendan nama danas tako omiljenog automobila...

Iako je Carl Benz patentirao prvi automobil, veliku ulogu u stvaranju savremenog automobila odigrao je i Gottlieb Daimler, koji je nedugo nakon Benza izradio prvi automobil ili bolje rečeno motorizovanu kočiju, sa četiri točka. I pored toga što su radili potpuno nezavisno jedan od drugog, ova dva automobilska velikana udarili su temelje automobilske industrije.Bila su to ipak teška vremena za ova dva genijalca, jer njihove prve automobile jednostavno niko nije htio da kupi. Tadašnji moćnici koji su sebi mogli priuštiti neko od ovih vozila bili su nepovjerljivi, jer to su bile mašine koje su šištale i jako dimile, a vladalo je i mišljenje da nikada neće biti pouzdane kao klasična kočija sa jednim konjem. Nešto se moralo hitno učiniti, a zasluge za to su pripale nikom drugom nego Benzovoj šarmantnoj ženi Berthi, koja je jednog jutra u avgustu 1888. odlučila da sa svoja dva sina bez muževog znanja Motorwagenom posjeti svoju familiju u 104 kilometra udaljenom Pforzheimu.

 

 

Da pređe ovaj put trebalo joj je oko 16 sati ili upola manje nego što bi joj trebalo sa tada cjenjenijom konjskom zapregom, a čim je stigla mužu je poslala telegram da je put prošao bez problema. Nekoliko dana kasnije vratila se kući, birajući rutu oko rijeke Rajne, da bi izbjegla strmije uspone.

 

Ovaj poduhvat značio je samo jedno - da je počelo novo doba mobilnosti.Novo poglavlje modernog automobila počinje bogatim austrijskim biznismenom Emilom Jellinekom, koji je bio veliki ljubitelj automobila, sa kojima se i uspješno takmičio. Jellinek odlazi kod Daimlerovih sinova i njihovog inženjera Wilhelma Maybacha u fabriku stacioniranu u Canstattu i zahtijeva novi automobil - niži i duži od tadašnjih i sa puno jačim motorom, čeličnom šasijom, sigurnim kočnicama i upravljačkim sistemom postavljenim pod uglom. Istovremeno, zahtijevao je da se novi automobil zove po njegovoj kćerki - Mercedes. 

 

Tako je počela revolucija u automobilskoj industriji, a njen začetnik je Mercedes 35PS, automobil sa četvorocilindričnim motorom, koji je nekoliko godina na svim trkama bio jednostavno nepobjediv. Tako je svaki automobil pogonjen motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem koji je izašao sa traka fabrike u Canstattu nosio ime Mercedes, a naziv je ostao i nakon udruživanja Daimlera i Benza 1926, ali sa dodatkom Benz.

 

 

Mercedes 35PS bio je važan automobil i sa tehničke strane, jer je u njega prvi put ugrađen konvencionalni saćasti hladnjak, motor je radi nižeg težišta bio pozicioniran neuobičajeno nisko u šasiji, a i bio je prvi model koji je raspolagao agregatom čije ventile je pokretala bregasta osovina. Već 1923. godine Benz lansira i prvo dizel vozilo, tačnije kamion, a 1936. na scenu strupa prvi putnički serijski automobil sa dizel motorom, a riječ je o modelu Mercedes-Benz 260D. Upravo zbog ovakvih modela, a zahvaljujući svojoj dizajnerskoj kreativnosti, Mercedes-Benz je postao ključni pokretač napretka u autondustriji, jer neka od najsjajnijih rješenja, koja danas posjeduje gotovo svaki automobil, iznjedrili su upravo njegovi inženjeri.


Danas Mercedes-Benz obuhvata raspon od kompaktnih putničkih automobila, kao što su A-klasa, zatim kombija poput Sprintera, autobusa kao što je Citaro i teških kamiona, kao što je dobro poznati Actros. Tu je svakako i Smart, za mnoge savršeni gradski automobil. Mercedes-Benz je još nekoliko puta bio na čelu novog koncepta mobilnosti, a to im je polazilo za rukom otvaranjem novih tržišnih segmenata. Tako je Mercedes-Benz SLK, otkriven 1996, bio prvi kompaktni premijum roadster, a godinu dana kasnije stiže i M-klasa, prvi premijum SUV kojeg je Mercedes razvio zahvaljujući svom velikom iskustvu u razvoju vozila sa pogonom na sva četiri točka, odnosno legendarne G-klase i Unimoga. Najnoviji primjer Mercedesove lucidnosti je model CLS, koji je 2004. postao začetnik jedne potpuno nove klase automobila - limuzinskih coupea.

 

Kada se sve sagleda, teško je reći koliko je upravo Mercedes-Benz zaslužan za bilo koji današnji moderni automobil. Naravno, razlike između današnjih automobila postoje, tako da ćete od poklonika automobila sa trokrakom zvijezdom često čuti slogan - Mercedes je Mercedes, a sve ostalo su automobili. Ovaj put ćemo im vjerovati.

 

 

 

Najvažnije godine u istoriji razvoja Mercedes-Benza:


1923 - Prvo dizelsko vozilo
1936 - Prvo serijsko dizel putničko vozilo
1939 - Početak razvoja sigurnosnih sistema u putničkim automobilima
1959 - Prvi sigurnosni elementi
1969 - Mercedes-Benz pokreće istraživanja saobraćajnih nezgoda
1978 - Elektronski sistem protiv blokiranja točkova (ABS)
1980 - pirotehnički sigurnosni jastuk (Airbag), zatezač sigurnosnog pojasa
1989 - Uvedena roll-over protekcija protiv prevrtanja
1995 - Elektronski program stabilnosti (ESP)
1996 - Pomoć pri kočenju (BAS)
1998 - Distronic Adaptiv Cruise control
1999 - Active Body Control (ABC), monitoring pritiska u pneumaticima
2002 - PRE-SAFE sistem preventivne zaštite putnika
2003 - Activna zakretna svjetla
2005 - Distronic PLUS pomoć pri kočenju, Night View Assist
2006 - PRE-SAFE kočenje, inteligentni sistem svjetala (ILS)
2009 - Asistent limitiranja brzine, Lane Assist sistem, Blind Spot Assist sistem, detekcija pospanosti vozača
2010 - Active Lane Keeping Assist sistem, Active Blind Spot Assist sistem, svjetla u LED tehnologiji
 

Datum objave: 21/03/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook