Naslovna > Vijesti > Amazon karavan slavi 50 godina postojanja

Volvo

Amazon karavan slavi 50 godina postojanja

„Novi Volvo karavan. Ekskluzivan karavan, dizajniran za evropske uslove stiže na švedsko tržište. Bit će predstavljen na sajmu automobila u Stockholmu i odgovor je Volva na dugoočekivani Amazon u karavanskom izdanju“.

Odlomak je to iz Volvo press informacije objavljene 15. februara 1962. godine. Dva dana kasnije, 17. februara, sajam automobila u Stockholmu otvorio je svoja vrata. Sa novim modelom, Volvo je svog radnog konja pretvorio u prostrani salon, udoban i elegantan automobil sa velikim tovarnim prostorom i brojnim praktičnim vrijednostima.

 

Uporedo sa novim automobilom, Volvo je još sedam godina nudio i popularni model Duett, što je Volvo kupcima sa većim prevozničkim potrebama dalo više izbora. Za velike porodice, Amazon je olakšavao život, trgovački putnici putovali su u stilu, a majstori su imali bolji pristup teretnom prostoru. Karavanski Amazon kupce je pronalazio u svim dijelovima društva. Za razliku od ostalih automobila, on nije otkrivao socijalni status vlasnika.„Novi karavan je novi Volvo model, koji u najvećoj mogućoj mjeri koristi komponente postojećeg Amazona u limuzinskoj izvedbi. To je rezultiralo brzim i prostranim putničkim automobilom sa izuzetno dobrim tovarnim sposobnostima. Četvero vrata i dvostruki poklopac prtljažnika naglašavaju pozitivan karakter, baš kao i dizajn, kvaliteta, ponašanje na cesti i ekonomičnost. Cilj je bio stvoriti prostran porodični automobil za duga putovanja i slobodno vrijeme - funkcionalan automobil, kojeg mogu koristiti i profesionalci. Ime mu je Volvo 221 Amazon“.

 

 

Ovo je opis, koji se osim dijela koji govori o vratima prtljažnika, može iskoristiti za sve Volvo V modele. Cijena karavanskog Amazona sa motorom od 75 KS iznosila je 14.475 SEK, odnosno oko 1.000 SEK više nego sedan varijanta sa istim motorom. Pretvoreno u današnju vrijednost, njegova bi cijena iznosila oko 160.000 SEK.U istinskom Volvo maniru, činjenica da se putnički prostor može jednostavno pretvoriti u prostor za spavanje je bila dodatno naglašena. No udobnost je bila važnija od prtljažnog prostora, obzirom da je Amazon bio prvi Volvo karavan baziran na putničkom automobilu, a ne „civilizovan“ dostavni model poput Duetta.Volvo tim je pri razvoju radio pametno i efikasno. Elegantne linije limuzinskog Amazona, uspješno su pretvorene u karavan. Prostrana stražnja sekcija dobijena je bez izmjena vanjskih dimenzija limuzine, što se prije svega treba zahvaliti dizajneru Janu Wilsgaardu. Na polovini krova, odnosno kod B nosača, ugrađeno je ojačanje, kako bi se zadržala čvrstoća karoserije. Bočna vrata su bila identična limuzinskim, dok je masivni stražnji dio nosio robusni podokvir, dok je stražnji ovjes redizajniran kako bi se osigurao što veći prtljažni prostor.


 

Vrata prtljažnika su bila horizontalno podijeljena na dva dijela. U donjoj polovini, nosač tablice je visio, što znači da je registarska tablica bila vidljiva čak i kada je poklopac spušten. Poklopac je u tom položaju imao uporište u braniku, pa je mogao poslužiti i kao stepenica, odnosno oslonac prilikom smještaja stvari na krovni nosač, inače veoma popularnu stavku dodatne opreme. Praktično i pametno.Teretni prostor je sa spuštenom stražnjom klupom u dužinu mjerio 182 cm, a u širinu 126 cm. Nosivost je iznosila raskošnih 490 kg, samo 10 manje nego robusni Duett. Ipak, performanse i ponašanje u vožnji bili su identični limuzinskim. Osim toga, karavanski Amazon je sa masom od 1.250 kg bio i prilično lagan, a imao je i povoljne aerodinamičke osobine. Zbog toga je i najslabija verzija sa 75 KS, bez problema postizala maksimalnih 140 km/h.
Uvodna komunikacijska boja, mist zelena sa unutrašnjošću u kombinaciji smeđe tkanine i vinila bila je dostupna tek u prvoj godini postojanja, a mnogo su se češće mogli vidjeti automobili u bijelog, bež ili plavoj boji. Sportske su varijante, opremljene motorima sa dvostrukim karburatorom u nazivu nosile dodatno slovo S.

 

 

Poput limuzinskog Amazona i karavan se godinama tek blago mijenjao po pitanju opreme i tehnike. Tako su 1964. godine prednje bubanj kočnice zamijenjene disk kočnicama, a i sjedišta su postala mnogo udobnija. Već 1968. godine stigao je deformabilni stub upravljača, a najjača varijanta je imala 115 KS. Osim toga modeli koji su se prodavali u SAD-u dobili su sistem kontrole izduvnih gasova.Sljedeće 1969. godine B20 motor je zamijenjen pouzdanim B180 motorom, a tokom iste godine prekinuta je u proizvodnja, nakon nešto preko 73.000 proizvedenih primjeraka. I proizvodnja Duetta je obustavljena iste godine, no ljubitelji Volvo karavana nisu morali brinuti. Stigao je Volvo 145, još moderniji, udobniji i sigurniji karavan.Dobro očuvan karavanski Amazon, naročito iz prvih godina produkcije, poprilična je rijetkost, naročito zbog toga što karavani često imaju teži radni zadatak od limuzina. Najčešći su primjerci proizvedeni od 1965. do 1967. godine. Izuzetno dobro očuvani primjerci traženiji su od limuzina, izuzev modela 123 GT. U Volvo muzeju, izložen je posljednji proizvedeni primjerak sa brojem šasije 73.220, koji je tvornicu „napustio“ 15. oktobra 1969. godine.

 

Datum objave: 16/02/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook