Naslovna > Automobili > Chrysler > 300C > American way
FOTO GALERIJA (15)

Test – Chrysler 300C 3.0CRD

American way

Chryslerova petmetarska limuzina svojevrstan je koktel ultimativnog američkog dizajana i evropske, Mercedesove, tehnologije, koji domaćim kupcima omogućava da barem za volanom osjete kako izgleda američki stil života

Amerika, Amerika zemlja velika… kompozitorska je krilatica, koja nepogrešivo asocira na najmoćniju državu na svijetu, njenu razvijenu ekonomiju, visok standard života, široke ceste i luksuzne četvorotočkaše, koji su za evropske vozače oduvijek nudili nesvakidašnji ugođaj u vožnji. Američki automobili donedavno su bili prava rijetkost na domaćim saobraćajnicama, dijelom zbog nepostojanja organizovane servisno-prodajne mreže, a dijelom i zbog njihovih nestandardnih gabarita i velike veličine, koja se nije pokazala kao vrlina na „skučenim“ evropskim putevima.Partnerstvo sa Mercedesom Chrysleru je početkom 2003. godine otvorilo vrata evropskog tržišta, a jedan od prvih modela koji je zadužen za „probijanje leda“ pored atraktivnog kupea Crossfirea i retro modela PT Cruiser, bila je limuzina više srednje klase 300C.

 

 

 

 

 

Petmetarska Chryslerova krstarica, ultimativnog američkog dizajna, koji karakteriše zanimljiv spoj modernih i retro linija, zahvaljujući raskošnim dimenzijama i obilju hroma, koji ukrašava prednju masku, retrovizore, ručke, bokove automobila... na putu djeluje poput najvećih evropskih rariteta - Rolss-Royce, Bentleya, Masseratija. Masivna karoserija privlači pažnju nizom ugodnih detalja, poput snažnih bokova, naglašeno mišićavih blatobrana i malih prozora, koji mnogi s pravom porede sa bunkerskim puškarnicama. Muški dizjan prednjeg i bočnih dijelova karoserije smiren je na zadnjem dijelu, koji je zbog zahtjeva „praktičara“ ostao podređen funkcionalnosti, te nudi puno manje atraktivnosti. Da moćan dizajn ima i moćno mehaničko i tehničko pokriće, poručuju dva izduvna „topa“, pomoću kojih „diše“ snažni trolitarski turbodizel agregat, koji preko zadnje osovine i serijskih 18-inčnih točkova sa gumama dimezija 225/60 R18 na asfalt prenosi 218 KS.


 


Dobro poznati Chryslerov agregat čistokrvnih je evropskih gena i ugrađuje se u veliki broj Mercedesovih modela, što u praksi znači da je njegovo održavanje i eventualni servis moguće obaviti u bilo kojem ovlaštenom servisu njemačkog proizvođača. Snažna motorčina postavljena je uzdužno, u raskošan motorni prostor sa odličnom zvučnom izolacijom, koja tek pri smjelijim pritiscima papučice gasa do ušiju vozača propušta karakterističan zvuk turbodizelaša. O velikom potencijalu agregata čija se snaga raspodjeljuje pomoću petostepenog automatskog mjenjača svjedoči i podatak o čak 510 Nm obrtnog momenta, koji je raspoloživ u promjenjivom omjeru između 1.600-2.800 o/min.
Ovakva kombinacija i pored značajne težine automobila, koji prazan mjeri čak 1.910 kg, na putu pruža uvjerljiva vozna svojstva.

 

 

 

 

Petmetarska američka limuzina, koja se za potrebe evropskog tržišta proizvodi u austrijskim pogonima Magna Steyr, iz mjesta do 100 km/h ubrzava za 7,6 s i ne zaustavlja se sve dok kazaljka analognog brzinomjera na skali ne dotakne 230 km/h. Odziv na gas je silovit, praćen nevjerovatnom zvučnom kulisom, koja nastaje kao proizvod istovremenog miksanja zvuka motora i razbijenog vazduha, koji se povlači pod naletom masivne Chryslerove karoserije. Snage pod papučicom gasa uvijek ima u rezervi, pa su preticanja sigurna i brza... Limuzinska narav 300C dolazi do izražaja tek kod oštrijih manevara, na vijugavim putevima i u brdu, kada električni servoupravljač pokazuje da je podešen mekano i po ukusu bogatih Amerikanaca, koji se sa svojim limuzinama rijetko kada upuštaju  u zahtjevnije vožnje.

 

 

 

Zbog snažnog motora pretjerati nije teško, a eventualne greške vozača ispravlja dobro odmjereni ESP, koji u kombinaciji sa moćnim koćnicama (prednji diskovi 330 mm) i odlično izbalansiranim vješanjem automobil drži na sigurnoj putanji. Mada je rijetko kada u prvom planu, kod automobila ovog tipa treba istaći da se prosječna potrošnja kretala na očekivanom nivu od 9,1 litre pri umjerenoj, do 15 litara u dinamičnoj vožnji, što u konačnom zbiru daje prosjek koji rijetko pada ispod 10,11 litara na 100 km. Atraktivan vanjski dizajn i moćan pogon prati i potpuno opremljena unutrašnjost, koja se odlikuje raskošnom ponudom prostora na svim pozicijama. Kožne presvlake sjedišta, upravljača i ručice mjenjača, prednja sjedišta i upravljač podesiv električnim putem, automatski dvozonski klima-uređaj, Radio CD, MP3, DVD uređaj sa šest zvučnika renomiranog proizvođača BostonAcustic, električni podizači svih stakala, 8 vazdušnih jastuka... samo su dio zanimljive osnovne opreme koju je imao testni model. Od luksuznih dodataka, koji se doplaćuju, vrijedi izdvojiti umetke od kalifornijske orahovine (upravljač, ručica mjenjača i vrata).

 

 

 

 

Dizajn unutrašnjost karakterišu čiste linije i jasno odvojene cjeline, od kojih najveću pažnju privlači masivan središnji stub sa pozadinskom plastikom u boji aluminijuma. Kvalitet upotrebljenih materijala, a prije svega plastike, nije u rangu evropske konkurencije, ali je završna obrada na visokom nivou. Udobnost u vožnji je zagarantovana, posebno na zadnjoj klupi, koja nudi obilje prostora. Treći dio trovolumenske karoserije, zahvaljujući velikom poklopcu prtljažnika pravilnog oblika, nudi dovoljno prostora za 505 litara prtljaga, što je za 35 litara manje od recimo Mercedesa E klase, 15 od BMW-a serije 5, ali i 64 litre više od Citroena C6 ili 35l od Peugeota 607. Chrysler 300C, koji se na našem tržištu odnedavno prodaje putem prodajne mreže preduzeća AUTOline d.o.o., generalnog zastupnika Mercedes-Benza za BiH, predstavlja ugodno osvježenje u klasi luksuznih limuzina višeg srednjeg segmenta. 

Datum objave: 25/09/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook