Naslovna > Tehnika > Amerikanci i dizelaši

SAD

Amerikanci i dizelaši

Prije desetak godina vozilo na tlu SAD-a se spominjalo samo u kontekstu benzinskih agregata, dizelaši su bili prava rijetskost, no stvari se lagano mjenjaju

Automobil u SAD-u kojeg ne pokreće benzinski agregat, neki su smatali svetogrđem, jer je glavna odlika američkih četverotočkaša da su opremljeni benzinskim agregatom. No, stvari se lagano mijenjaju i kupci na tržištu SAD-a iz godine u godinu sve su  skloniji dizelašima. Širom svijeta omjer dizelaša i benzinaca je pola-pola, dok je u Europi taj omjer na strani dizelaša.

 

Recimo u Italiji  i Francuskoj u prošloj godini od ukupnog broja prodatih vozila 70 % su bila vozila sa dizelskim agregatima. Europljani preferiraju dizelaše iz jednostavno razloga, efikasniji su i do 40 % u odnosu na benzinske agregate.  Problemi sa izduvnim gasovima i obrtnim momentom, koji su nekada bili glavna „boljka“ dizelaša su odavno riješeni i sve veći broj proizvođača pribjegava motorima sa mirisom dizela. Čak i Porcshe svoje modele Panamera i Cayenne nudi opremljene dizelskim agregatima, a nedavno je i BMW predstavio svoju M-Performance liniju opremljenu dizelašima sa tri turbine. Snagom dizelaši mogu konkurisati benzincima, ali su efikasniji u pogledu potrošnje i emisije štetnih gasova.

 

Sve je veći broj Amerikanaca koji su svjesni ovih činjenica pa se prodaja automobila sa dizelskim agregatima u SAD-u povećava iz godine u godinu. Čak za 27 % je povećana prodaja automobila sa dizelskim agregatima u SAD-u, uglavnom njemačkih vozila (VW, Mercedes, BMW), no ukupan tržišni udio tih vozila je tek 3 %. No, da se trendovi mjenjaju potvrđuju i odluke proizvođača da na američko tržište uvode modele sa dizelskim agregatima. Tako će Chevrolet u SAD-u uskoro predstaviti Cruze sa 2.0-litarskim dizelskim agregatom sa 160 KS. Mazda će svoj novi CX-5 predstaviti sa  2.2-litarskim Skyactiv-D agregatom. Porche će Amerikancima nuditi Cayenne sa 3.0-litarskim dizelašem.... Potvrde su to da se trendovi mjenjaju.  No neki proizvođači ostaju vjerni tradiciji i za američko tržište u prvi plan ističu  modele sa benzinskim agregatima. Takav je recimo Mercedes koji je nedavno predstavio hibridnu verziju E klase. Jedna je varijanta sa dizelskim agregatom i elektromotorm, dok druga varijanta kombinuje benzinski agregat i elektromotor. Hibridna E klasa će u SAD-u biti dostupna samo u ovoj drugoj izvedbi. 

 

Svjesni su u SAD-u da su današnji automobili sa dizelskim agregatima efikasniji, no nekoliko razloga se izdvaja protiv kupovine istih. Prije svega to je veća cijena modela sa dizelskim agregatima u odnosu na one sa benzinskim. U prosjeku je to oko 2 700 $, međutim argument pada u vodu ako se u obzir uzme činjenica da su hibridna vozila u odnosu na benzince skuplja u prosjeku za 6300 $, a žitelji SAD-a su im itekako skloni. Kao drugi argument zašto ne voze dizelaše, Amerikanci izdvajaju cijenu dizel goriva koja je veća u odnosu na Europu. Treći argument je možda najrealniji i najrazumljiviji, jednostavno u SAD-u nisu navikli na dizelaše, no uvjereni smo da će se to u budućnosti promjeniti, s obzirom da proizvođači sve više Amerikancima serviraju dizelske automobile.  

Datum objave: 02/02/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook