Naslovna > Automobili > Lexus > LS > Avangarda na japanski način
FOTO GALERIJA (32)

Lexus LS

Avangarda na japanski način

Novi LS je veći, komforniji, dinamičniji, ali i značajno hrabrije oblikovan u odnosu na sve njegove prethodnike, te se kao takav obraća kupcima savremenih shvatanja, koji od luksuznih automobila osim tehnološke očekuju i dizajnersku avangardnost…

Peta generacija Lexusa LS je imala premijeru na proteklom sajmu automobila u Detroitu, na istom mjestu gdje je prije 28 godina luksuzni Toyotin podbrend predstavio svoj prvi model - LS 400. Mada je simbolika očigledna, glavni razlog LS-ove detroitske premijere leži u činjenici da je Amerika jedno od najznačajnijih svjetskih tržišta za japanske luksuzne modele, koji u Evropi nikada nisu igrali značajniju ulogu. S obzirom na sve ono što donosi novi LS, ta praksa bi ubrzo mogla da se promijeni u korist Japanaca. Glavni „krivac“ za takav preokret mogao bi da bude Lexusov radikalan dizajnerski zaokret, koji je njegove automobile iz neupadljive bezvremenske klasike teleportovao u čistu avangardu. Mada se na prvi pogled ne čini tako studioznom, Lexusova dizajnerska transforamacija je počela još 2005. godine sa konceptom supersportskog LFA modela, koji se proizvodio od 2010. do 2012 godine. Njegov odlazak na istorijsko parkiralište Lexus je ispratio sa atraktivnim konceptom LF-LC, čiji dizajn je jako dobro prihvaćen od automobilske javnosti. Bila je to prelomna tačka nakon koje Lexus počinje u novo, avangardno „ruho“ da oblači prvo IS pa zatim i RC, NX, RX i GS serije. Konačna potvrda dizajnerske „radikalizacije“ japanskog proizvođača su ovogodišnja serijska verzija sportskog kupea LC, koja je zadržala najhrabrije detalje sa koncepta LF-LC, te potpuno novi LS, reprezentativni i najluksuzniji Lexusov kućni model. Njegov dizajn je jedinstven i do sada je proizveo oprečne reakcije automobilske javnosti i podijelio je na dvije grupe.

 

 

Jednoj se dopada, a drugoj je neprihvatljiv i preagresivan. Prosudite sami ko je u pravu. Sa 5,23 metra dužine (š/v 1.900/1.450 mm) LS gabaritno parira produženim verzijama BMW 7 (5,23 m), Mercedesa S klase (5,24 m) i Audija A8 (5,26 m). Sličan odnos nudi i osovinski razmak od 3.125 mm, koji je za 155 mm duži nego kod prethodnog modela. U odnosu na njega novi LS je duži za 140, te širi i viši za po tri milimetra. Zahvaljući novorazvijenoj GA-L platformi, koja je značajno čvršća, ali i 90 kg lakša od prethodne, LS nudi bolje vozne karakteristike, koje unapređuje i najsavremenija verzija Vehicle Dynamic Integrated Managament (VDIM) sistema sa upravljanjem na sva četiri točka. Ovaj sistem između ostalog omogućava bolje manevarske sposobnosti na skučenom prostoru, brže i sigurnije prolaske kroz krivine, te preciznije održavanje pravca. Za pogon je zadužen novi 3.5-litarski V6 twin-turbo benzinac, u čijem razvoju su korištene F1 tehnologije. U Lexusu ističu da on raspolaže sa 415 KS i 600 nm, te da kao takav ima snagu V8 motora, u odnosu na kojeg je osjetno štedljiviji. U kombinaciji sa devetobrzinskim automatskim mjenjačem omogućava ubrzanje od 0 do 96 km/h za 4,5 sekundi, dok je najveća brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Početak prodaje na američkom tržištu zakazan je za drugu polovinu 2017, dok bi se u Evropi LS mogao pojaviti tek krajem godine po za sada nepoznatim cijenama. 

 

 


Prvi LS je nastao na insistiranje Eiji Toyode, prvog čovjeka Toyote, koji je želio luksuzan sedan, ravnopravan sa elitnim američkim i evropskim limuzinama. U razvoju prvog LS-a Toyota je angažovala ogromne resurse: 60 dizajnera, 1.400 inženjera podijeljenih u 24 tima, 2.300 tehničara i 200 pomoćnih radnika. Oni su izradili 450 prototipova, koji su „potrošili“ 900 motora, sa kojima su Toyotini test vozači odvezli više od 2,7 miliona kilometara. Prvi serijski LS predstavljen je 1989. godine na sajmu automobila u Detroitu. Pogonio ga je „nepoderivi“ 4.0-litarski V8 benzinski motor sa 250 KS i 353 nm, kombinovan sa četverostepenim automatskim mjenjačem. Prvi LS je od 0 do 100 km/h stizao za 8,5 sekundi, uz maksimum od 250 km/h. Bio je izuzetno luksuzno opremljen. Imao je dvozonski klima uređaj sa četiri različita režima rada, tempomat, telefon sa „hands free“ funkcijom, Nakamichi audio sistem sa CD i kaseta plejerima, te prvim automobilskim CD izmjenjivačem… Prednja sjedišta su se električno podešavala sa mogućnošću memorisanja dva različita položaja. Električnim putem su se podešavali upravljač, bočni retrovizori sa automatskim zatamnjenjem, nasloni za glavu, prozori, krovni otvor… Ukrasne umetke od drveta je izrađivao japanski proizvođač klavira i violina Yamaha. LS 400 je serijski imao ABS i ESP sisteme. Bio je to pravi imidž automobil, koji danas važi za jedan od najboljih i najpouzdanijih luksuznih limuzina svih vremena. Nakon njega Lexus je predstavio još četiri generacije LS, koje su razvijene po istim principima i mjerilima kvaliteta koje je postavio prvi LS 400. U luksuznom enterijeru u prvom planu je 12,3 inčni ekran multimedije, a uz doplatu je moguće dobiti najveći 24 inčni „head-up“ displej u klasi. Prednja sjedišta se podešavaju u 28 različitih pozicija, a za vrhunski zvuk je zadužen Mark Levinson audio sistem. Nasloni sjedišta u drugom redu se mogu spustiti do ugla od 46 stepeni, a Lexus tvrdi da LS nudi najveći prostor za noge u klasi za putnike u drugom redu.

 

„Novi LS ne simbolizuje samo Lexusova najviša tehnološka dostignuća, on je i vrhunski proizvod koji na najbolji način oslikava japansku tradiciju i kulturu. Kao globalni model poštuje i specifične principe koji mu omogućavaju da bude jednako prihvaćen u svih 90 zemalja u kojima će se prodavati. Postavili smo sebi veoma ambiciozne ciljeve sa ovim modelom i bili hrabri kao nikada, što na najbolji način potvrđuje dizajn automobila“, kazao je Toshio Asahi, glavni Lexusov inženjer.

 

 

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook