Naslovna > Vijesti > Boschova tehnologija

Inovacije

Boschova tehnologija

Na predstojećem Sajmu inteligencije za vozila u Las Vegasu kompanija Bosch predstaviće svoju tehnologiju koja omogućava automobilima da sami voze ...

Ova kompanija automatizovanu vožnju razvija u Kaliforniji i Njemačkoj. Glavni uređaji koji omogućuju ovakvu vožnju su senzori, kao oči i uši savremenih vozila i rezervni sistem kočnica iBooster, kao elektro-mehanički pojačivač sile kočenja. Dirk Hoheisel član Boschovog Upravnog odbora ističe da automobili opremljeni tom tehnologijom već mogu da voze sami u određenim situacijama, kao što su saobraćajne gužve ili prilikom parkiranja.

 

Koristeći se asistentom za pomoć u saobraćajnim gužvama vozači mogu sigurno i uz minimalnu količinu stresa da dođu do svojih odredišta. Asistent automatski koči u gustom saobraćaju, ubrzava i zadržava automobil u jednoj traci i to sve pri brzinama do 60 kilometara na sat. Bosch očekuje prodaju u vrijednosti od jedne milijarde evra u 2016. godini, zahvaljujući sistemima pomoći vozaču, koji su početna tačka automatizovane vožnje koja će  postajati sve zastupljenija, dodao je Hoheisel.

 

Njegovo mišljenje je da će u narednoj deceniji vozila biti potpuno automatizovana, sposobna za rješavanje svake situacije i da vozači neće morati stalno da nadziru vozilo tokom vožnje. On takođe očekuje da će do 2020. godine, autombili automatizovano voziti i autoputevima. iBooster i sistem za kontrolu kočnica ESP razvijeni su za kočenje automobila, nezavisno jedan od drugoga, bez potrebe za intervencijom vozača.

 

Pojačivač sile kočenja može samostalno da pojača pritisak kočnica tri puta brže od sistema ESP. U slučaju kad sistem za predviđanje naglog kočenja prepozna opasnu situaciju, vozilo se mnogo brže zaustavlja. U isto vrijeme, iBooster može da osigura i nježno kočenje potrebno za automatsku kontrolu razmaka sve do potpunog zaustavljanja. Zanimljivo je da je gotovo bešuman dok obavlja ove radnje. Zahvaljujući iBoosteru, gotovo svi tipični zastoji u saobraćaju mogu se iskoristiti za povrat maksimalne energije kočenja za električni motor hibridnog ili električnog vozila.

 

Datum objave: 15/01/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook