Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > David Coulthard, ikona Formule 1 s plaštom Supermana

U junu u Sarajevu

David Coulthard, ikona Formule 1 s plaštom Supermana

Iako je već odavno okončao svoju profesionalnu karijeru, popularni DC i dalje se često može vidjeti u F1 paddocku i redovno se pojavljuje na televizijskim ekranima. Coulthard je u svijet trka ušao kada je imao 11 godina, sjeo u karting i počeo da ispisuje sjajne stranice svoje trkačke karijere...

David Coulthard (53) se smatra živom legendom britanskog automobilizma i jedno je od velikih imena u svijetu Formule 1. Svoju karijeru gradio je kroz lokalne šampionate, a u Formulu Ford je stigao 1989. godine, gdje je osvojio svoju prvu McLaren/Autosport nagradu za najboljeg mladog vozača. Godine 1991. vodio je žestoku bitku sa budućim rivalom iz Formule 1, Rubensom Barrichellom, u šampionatu Britanske Formule 3, i pobijedio je na prestižnoj trci Macau F3 Grand Prix. Potom je 1993. postao testni vozač šampionske ekipe Williams/Renault, što je predstavljalo prekretnicu u njegovoj karijeri. Na toj poziciji bio je i u vrijeme pogibije legendarnog brazilskog F1 vozača Ayrtona Senne u San Marinu 1994. godine, kada je Coulthard preuzeo Williamsov bolid i bio uparen s budućim svjetskim šampionom Damonom Hillom kako bi dovršili sezonu za svoj tim. Tačnije, za Williams je debitovao u Španiji i učestvovao na osam trka, dok je 1995. postao stalni vozač ove ekipe. Coulthard je ostao u Williamsu uprkos glasinama da prelazi u McLaren 1995. godine, a te sezone je u Portugalu ostvario svoju prvu pobjedu u F1 karijeri i završio treći u poretku vozača u šampionatu.

 

 

 


Upravo taj uspjeh donio mu je veliku popularnost, ali i privukao pažnju McLarena, s kojim je na kraju potpisao ugovor 1996. godine. Prva sezona za McLaren bila je prosječna jer je samo jednom završio na podijumu, ali naredna sezona donijela je znatno bolje rezultate, uključujući dvije pobjede i treće mjesto u ukupnom plasmanu vozača. Prvu pobjedu za novi tim ostvario je 1997. godine na trci za Veliku nagradu Australije, koja je bila uvod u sezonu, a tokom godine osvojio je još jednu trku, i to u Italiji. Coulthard je pružao veliku podršku svom timskom kolegi Miki Hakkinenu na putu do njegovih šampionskih titula 1998. i 1999. godine, dok je 2001. godine postao vicešampion osvojivši drugo mjesto iza šampiona Michaela Schumachera. Od 1997. do 2002. godine, Coulthard je stalno završavao sezonu među top 5 vozača. Svoju posljednju sezonu za McLaren vozio je 2004. godine, a potom 2005. prešao u tada novoformirani Red Bull Racing i pridružio se austrijskom F1 vozaču Christianu Klienu. Iako je tim bio tek u povoju, bolid je bio dovoljno dobar da Britanac zabilježi dva četvrta mjesta u svojoj prvoj sezoni pod "zastavom" Red Bull Racinga. Godine 2006. završio je na podijumu nakon Velike nagrade Monaka, gdje je postao poznat po izlasku na podijum s plaštom Supermana, "prisilivši" šefa tima Christiana Hornera da skoči u bazen odjeven samo u plašt superheroja. Opklada je opklada, na kraju krajeva.

 


David Coulthard proveo je još dvije sezone u Red Bull Racingu, odnosno 2007. i 2008. godinu, uz tadašnjeg kolegu Marka Webbera. Tokom svoje posljednje sezone, završio je na podijumu u Kanadi, a na svojoj posljednjoj trci, koju je vozio u Brazilu, specijalnom livrejom na bolidu RB4 promovisao je humanitarnu fondaciju Wings for Life, koja finansira istraživanja i rehabilitaciju povreda kičmene moždine. Nakon završetka profesionalne karijere, Coulthard je ostao u Red Bull Racingu kao savjetnik za testiranja i razvoj, i imao je značajan uticaj na napredak tima na putu ka šampionskim titulama. Tokom svoje karijere u Formuli 1, Coulthard je učestvovao u 246 trka, postigao 13 pobjeda, 12 pole positiona, 62 podijuma, 18 najbržih krugova i ukupno 535 bodova. Ostao je poznat po svom elegantnom stilu vožnje, koji mu je omogućio da postiže sjajne rezultate na stazama s mnogo krivina. Kaciga je "zaštitni znak" svakog vozača, a Coulthardov dizajn sadrži plavu i bijelu, boje zastave njegove rodne Škotske. Ipak, Coulthardova trkačka priča nije završila s Formulom 1, jer se 2010. godine takmičio u DTM seriji, vozeći Mercedes-Benz C-Klasu za Mücke Motorsport.

 


David koristi svoj impresivan talenat, bogato iskustvo i ogromnu popularnost kako bi pokretao različite uspješne biznise. Takođe služi kao ambasador Red Bull Racinga, a u svijetu Formule 1 često vodi intervjue sa aktuelnim vozačima. Budući da je i dalje dio Red Bull porodice, Coulthard povremeno vozi šampionski bolid RB7 iz 2011. godine, koji će 9. juna provozati po sarajevskim ulicama tokom spektakularnog događaja Red Bull Showrun. Trkačka trasa proteže se od Marijinog dvora do Mašinske škole, a zatim nazad pored Zemaljskog muzeja BiH. Očekuje se da će ovaj performans, zajedno s ostalim dijlom bogatog programa, u glavnom gradu BiH privući više od 50.000 posjetilaca.

Datum objave: 22/04/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook