Naslovna > Retro > Demonstracija sile u režiji General Motorsa

Lotus Omega

Demonstracija sile u režiji General Motorsa

Sa najvećom brzinom od 285 km/h Omega Lotus svojevremeno je bila jedna od najbržih limuzina na svijetu, a njena pojava i danas izaziva strahopoštovanje...

Rijetki primjerci prve generacije Opel Omege i danas se mogu vidjeti na bh. saobraćajnicama. Domaća javnost je se sjeća kao aerodinamične, prostrane, udobne i funkcionalne limuzine sa odličnim benzinskim motorima čija najveća mana je bila - loša antikorozivna zaštita. Međutim, samo najbolji poznavaoci GM, Opela i automobilizma danas se sjećaju Omege Lotus. Omega Lotus ili kako su je u Britaniji zvali Lotus Carlton, predstavljena je 1990. godine, kao GM-ova „demonstracija sile“. Ona je bila i svojevrsni pokusni kunić sa kojim je GM dokazao konkurenciji da je uz pomoć vrhunskih inženjera i mehaničara od jednog prosječnog porodičnog modela moguće napraviti najbržih automobil na svijetu. Da dobro ste pročitali Omega Lotus je svojevresmeno bila jedna od najbrža limuzina na svijetu. Na koji način je ona promovisala GM u odnosu na konkurente najbolje govori podatak da je „supersportska“ Alpina B10 Biturbo, koja je razvijena na temeljima velikoserijskog BMW 5 za pogonjen koristila 3,4-litarski redni šestocilindrski benzinski motor sa 360 KS.

Zahvaljujući moćnom šestaku Alpina je mogla da dostigne maksimalnu brzinu od 291 km/h. Istovremeno GM se odlučio za linijski šestocilindraski 3,6-litarski motor, potpomognut sa dva Garett T25 turbo punjača koji su pri samo 5.200 o/min, na zadnju osovinu slali čak 377 KS. O kakvom motoru se radilo najbolje govori podatak da je pri samo 4.200 o/min raspolagao sa 568 Nm obrtnog momenta. Za prenos snage je bio zadužen ZF-ov šestostepeni ručni mjenjač, koji je od vozača zahtijevao „mušku ruku“. Osim karoserije i minimalno izmjenjenog interijera Omega Lotus imala je malo dodirnih tačaka sa svojom klasičnom velikoserijskom sestrom, a najveće promjene bile su optički nevidljive. Znatno čvršće ogibljenje, te specijalni 17-colni točkovi sa gumama širine 235 na prednjoj i 275 mm na zadnjoj osovini, samo su osnovni detalji prijeko potrebnih izmjena.

Interijer nije mnogo mijenjan, a osim kožnih presvlaka sjedišta najupečatljiviji detalj bio je pokazivač brzine sa brojčanikom skaliranim sve do 300 km/h. Naravno, on tu nije stavljen zbog šminke, jer je njemačka limuzina po fabričkim podacima 100 km/h dostizala za samo pet sekundi. Fabrički maksimum deklarisan je na 285 km/h. I za današnje pojmove ovi rezultati vrijedni su svake hvale, pogotovo uzmemo li u obzir da je Lotus Omega bila krcata luksuznom opremom, te da joj je masa prelazila 1,6 tona.

PRODUKCIJA
Prema prvim planovima GM-a je trebao sastaviti 1.100 primjeraka Omege Lotus. Zbog recesije i velikih troškova do 1992. sa traka je sišlo samo 950 primjeraka. Od tog broja njih 320 je bilo sa oznakom Carltona i upravljačem na desnoj strani, a 630 Omega sa upravljačem na lijevoj. Proizvodnja je zaustavljena u decembru 1992. godine, kada je ovaj tada 48.000 britanski funti vrijedan dragulj otišao u vječnu legendu. Ono što je najvažnije je činjenica da ih je do danas znatan broj njih preživio. Zavisno od stanja ovaj automobilski dijamant danas se na njemačkom tržištu nudi po početnoj cijeni od četrdesetak hiljada eura. Najbolje očuvani primjerci se cijene oko 80 i više hiljada eura.

 

Datum objave: 22/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook