Naslovna > Automobili > GTA Motors > GTO Spano > Domingov dječački san
FOTO GALERIJA (9)

Snovi – GTO Spano

Domingov dječački san

Prvi španski superautomobil nastao je kao vizija direktora manufakture GTA Motors Dominga Ochoa, koji je proizvodnjom GTO Spano ispunio svoj dječački san...

Nakon što su svoj prvi superautomobil dobili Korejci, Danci, Turci i Rusi red je došao da u „klub odabranih“ uđu i Španci. Ideja o pravljenju španskog superautomobila nije od juče, ona se krčka već petnaestak godina u glavama čelnika manufakture GTA Motors, tačnije njenog direktora Dominga Ochoa. Podsjećamo da GTA Motors već deceniju i po aktivno učestvuje u auto-moto sportu, tačnije u evropskom Formula 3 takmičenju, te da iza sebe ima znatno trkačko iskustvo. Razvoj superautomobila jedan je od načina na koji je prvi čovjek ovog tima želio da se oduži domovini i ljudima sa kojima sarađuje, ali i da ugodi samom sebi. Naime, GTO Spano za Dominga Ochou predstavlja ostvarenje dugogodišnjeg sna, u čiju realizaciju je proteklih pet godina uloženo mnogo znanja, truda i novca.

 

 

 


Na prvi pogled GTO Spano tako i djeluje, kao nečija maštarija, supersportski automobil sa puno zanimljivih detalja, ali i elemenata, koji neodoljivo podsjećaju na neke od najpoznatijih ultrasportskih modela današnjice iz programa Ferrarija, Lamborghinija, McLarena...

 

 


Izgled GTO Spano potpisuje direktor dizajna kompanije, Sento Pallardó. Iako Sento svoj rad opisuje kao unikatan, GTA Spano ne nudi toliko originalnosti da bi se mogao izdvojiti iz slične konkurencije. Najupečatljiviji su svakako rešetkasti otvori u uglovima zadnjeg branika, koji služe za odvod toplog zraka iz motornog prostora i sa zadnjih kočnica. Bokovi nude i ovalni okvir koji vizuelno ističe kabinu, sa malim bočnim vratima. Automobil uljepšavaju i atraktivni 19-inčni aluminijumski naplaci naprijed odnosno 20-inčni pozadi, te agresivna prednja svjetla sa LED diodama, koje krase i pozadinu automobila. Pozadi se nalaze i spojler, koji spaja visoko podignute bokove, te dva izduvna topa, pomoću kojih „diše“ moćni V10 agregat.


 

 

Šasija je u potpunosti izrađena od ugljenih vlakana, titanijuma i kevlara. Mada bi korištenje skupocjenih kompozitnih materijala trebalo smanjiti težinu, GTO Spano na vagi mjeri čak 1.350 kg. Automobil je dugačak 4.65 m, širok 1.98 m i visok 1.20 m, dok je međuosovinsko rastojanje 2.8 metara. GTA Spano pokreće modifikovani V10 benzinac, koji je preuzet od Dodge Vipera. Motor je tipične američke konstrukcije, sa velikom zapreminom od 8.3 litre i postavljen je uzdužno iza vozača. Za potrebe španskog superautomobila razvija 780 KS, s tim da se upotrebom bioetanola kao pogonskog goriva snaga može povećati do čak 840 „konja“. Maksimalnu snagu desetocilindraš potpomognut kompresorom razvija pri 6.300 o/min (6.250 o/min sa bioetanolom), dok je najveći obrtni momenat od 920 Nm dostojan kamiona. Na papiru GTO nudi nevjerovatne performanse sa ubrzanjem do 100 km/h za samo 2,9 sekundi i maksimalnom brzinom većom od 350 km/h. Zanimljivo je da osim proizvođača još niko nije potvrdio ove podatke u praksi, jer novinari nisu imali priliku sjesti u ovaj ekskluzivni model.

 

 

 

Kupcima će na raspolaganju biti čak tri različite vrste mjenjača sa sedam stepeni prenosa. Prva mogućnost je automatski sekvencijalni, druga sekvencijalni sa polugama na upravljaču za ručnu promjenu brzina, a treća klasičan manuelni. Iz GTO Motorsa ovakvu ponudu objašnjavaju potrebom da se udovolji najrazličitijim vrstama kupaca, od onih iskusnijih, koji žele u potpunosti da vladaju situacijom i da „šaltaju“ ručno, do onih koji taj posao prepuštaju elektronici. Superbrzi automobil posjeduje savremeni kočioni sistem sa karbon keramičkim diskovima promjera 380 mm sa šestoklipnim kočionim kliještima AP Racinga. Mali zaustavni put garantuju i Pirellijevi pneumatici dimenzija 255/35 na prednjim 19-inčnim i 330/35 na zadnjim 20-inčnim točkovima. Dominga Ochoa ispunio je svoj san, ali i san mnogih svojih sunarodnika. Napravio je prvi španski superautomobil, koji će biti proizveden u limitiranoj seriji od samo 99 primjeraka. Cijena Domingovog automobila snova od 670.000 dolara garantuje ekskluzivnost, zbog čega je veliki broj svjetskih kolekcionara već bacio oko na ovaj superautomobil.  
 

Datum objave: 07/10/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook