Naslovna > Tehnika > Dopunsko vozilo

Tehnika - Toyota i-Road

Dopunsko vozilo

Problem sa parking prostorom posebno je izražen u japanskim prenaseljenim gradovima, pa se Toyota osjetila pozvanom da prikaže svoju viziju rješenja ovog problema, predstavivši na ovogodišnjem ženevskom salonu model Toyota i-Road...
> Toyota i-Road električno vozilo sa tri točka, zamišljeno je kao vozilo za „ličnu mobilnost“, odnosno Personal Mobility Vehicle (PMV). Toyota je u startu naglasila da je ovo vozilo zamišljeno kao „dopunsko“, odnosno da je namijenjeno isključivo za vožnju od predgrađa (gdje biste ostavljali svoja privatna vozila), do zagušenih centara gradova.
 
 
 
I-Road je mali električni tricikl sa zatvorenom kabinom, uz dva (1+1) sjedišta, koje pruža sigurnu i zabavnu vožnju, čija litijumjonska baterija omogućava 50 km vožnje sa nultom emisijom gasova. Toyota smatra da su hibridna vozila pogodna za duže i srednje relacije, a vozila kao i-Road su potrebna korisnicima, koji žele udobno i zaštićeno vozilo, sigurnije od motocikala i skutera, koje je dovoljno jeftino i kompaktno da se može izboriti sa nedostatkom parking mjesta u gradovima.
 
 
 
Malen, ali stabilan Active Lean tehnologija je ono što i-Road čini posebnim. Ova tehnologija podrazumijeva sistem, koji ima aktivator naginjanja i sklop zupčanika, smješten iznad prednjeg vješanja, jarmom povezan sa prednjim lijevim i desnim točkom. ECU proračunava optimalno naginjanje, pomoću raznih senzora i informacija o brzini vozila
i položaju upravljača. Kada obradi informacije, sistem automatski pomiče prednje točkove po visini, u različitim smjerovima, kako bi spriječio uticaj djelovanja centrifugalne sile, pri čemu sistem automatski kompenzuje neravnine na putu, da bi vozilo ostalo stabilno.
 
 
Čak i neiskusni vozači, pogotovo oni koji nikada nisu vozili motocikl, bez problema mogu voziti i-Road, jer „Active Lean“ tehnologija ne traži posebne vozačke vještine. Stabilizacija vozila od strane vozača, prilikom manevrisanja pri malim brzinama ili u stanju mirovanja, nije potrebna. Kako vozač nema potrebe spuštati noge na tlo, i-Road ima zatvorenu vodootpornu kabinu, koja pruža sve blagodeti udobne vožnje, te okruženje slično onom kao u automobilima.
 
 
Vozač na „raspolaganju“ ima osvjetljenje, grijanje, audio- sistem, Bluetooth i sl. Kompaktnost modela naglašena je dužinom od 2.350 mm, visinom od 1.445 mm, međuosovinskim razmakom od 1.700 mm i širinom od svega 850 mm. Ove dimenzije, uz radijus okretanja od 3 m, omoguž avaju da se četiri i-Road vozila smjeste na jedno standardno parking mjesto. Nultu emisiju omogućavaju elektromotori od 2 kW, koji su smješteni u prednje točkove, a napajaju se energijom iz litijum-jonskih baterija.
 
 
Uskladištena energija u baterijama omogućava veliko ubrzanje i bešumnu vožnju sa dometom od 50 km, pri čemu se baterije mogu napuniti do 100% kapaciteta za samo 3 sata iz standardne kućne utičnice. Ove karakteristike i-Road čine idealnim „urbanim“ vozilom, koje uz smanjenje saobraćajnih gužvi i eliminisanje štetnih izduvnih gasova, ne čini kompromis po pitanju udobnosti same vožnje. Najveći „neprijatelj“ ovog koncepta, nažalost, biće njegova cijena.
 
 
Svaka dobra ideja koja je doživjela serijsku proizvodnju obično je preskupa za prosječnog kupca, pa uglavnom postaje „igračka“ onih koji novca i vremena imaju „na pretek“, a sama vozila postaju „ekskluziva“. Nadajmo se da će tehnologija izrade dodatno napredovati i pojeftiniti, kako bi vozila poput i-Roada mogla postati svakodnevnica i u životima vozaća prosječnih platežnih sposobnosti.
Datum objave: 22/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook