Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > G klasa > Električna verzija dolazi sa četiri motora

Mercedes-Benz G klasa

Električna verzija dolazi sa četiri motora

Četiri motora daju ukupno 579 konjskih snaga i impresivnih 633 Nm obrtnog momenta. To ga čini najjačim u ponudi, sa dodatnih 2 konjske snage i 314 NM obrtnog momenta više od AMG G63...

Mercedes je konačno predstavio i G-klasu bez, nakon modela sa četiri, pet, šest, osam i dvanaest cilindara. Umjesto tradicionalnog motora, potpuno električni Geländewagen koristi četiri motora, po jedan za svaki točak, i dalje je prava "terenska zvijer," a u nekim slučajevima je čak bolji u vožnji van puta nego modeli sa benzinskim motorima. Dok dizajn uglavnom ostaje isti, G580 sa EQ tehnologijom ima značajne promjene ispod prepoznatljive spoljašnjosti. Četiri motora daju ukupno 579 konjskih snaga i impresivnih 633 Nm obrtnog momenta. To ga čini najjačim u ponudi, sa dodatnih 2 konjske snage i 314 Nm obrtnog momenta više od AMG G63. Zahvaljujući tome što je električno vozilo, obrtni moment je odmah dostupan. Konfiguracija sa četiri motora omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,6 sekundi, što je četiri desetinke sekunde sporije od AMG modela. Maksimalna brzina električnog G-klase je elektronski ograničena na 180 km/h. Ipak, ljudi ne kupuju G-klasu zbog njenog ubrzanja ili maksimalne brzine jer njena prava moć je u vožnji van puta. Mercedes navodi da maksimalna dubina vode koju ovaj model može preći iznosi 85 cm, što je gotovo 15 cm više nego kod G550 i G63.

 

 

 


Električni G može da se penje po bočnim nagibima do 35 stepeni i nudi 25 cm klirensa između osovina. Lako će se nositi s neravnim terenom sa uglom prilaza od 32,0 stepena, uglom odlaska od 30,7 stepeni i uglom prelaza od 20,3 stepena. Kao i normalna G-klasa, može se popeti na nagib od 100%, što ne znači da može da se penje vertikalno. To je ekvivalentno uglu od 45 stepeni, jer nagib je funkcija uspona u odnosu na dužinu. Terenske karakteristike uključuju način rada sa niskim prenosom zahvaljujući dvo-brzinskom menjaču i funkciju puzanja. Funkcija koja se zove "G-Turn" je marketinški izraz za "tank turn", što se odnosi na sposobnost vozila da se okrene u mjestu. Virtualne blokade diferencijala omogućene putem vektorisanja obrtnog momenta su uključene, kao i adaptivne podesive amortizere.

 


G580 sa EQ tehnologijom dobija prednje nezavisno vješanje i čvrstu zadnju osovinu, zajedno sa zaštitom ispod karoserije koja koristi ugljenik i druge čvrste materijale da zaštiti masivnu bateriju od 116,0 kilovat-časova ugrađenu u šasiju. Dometa još nema, ali znamo da se baterija može puniti do 200 kilovata, a sa DC vezom, potrebno je oko 32 minuta da se napuni od 10 do 80 posto. Odmah prepoznatljiv, terenac sa mogućnošću vožnje svuda zadržava kutijasti oblik i robustan stil benzinskog modela, ali dobija zatvorenu rešetku sa osvjetljenim konturama. Bazira se na EQG konceptu iz 2021. godine, a možete ga dobiti bez zadnje montirane rezervne gume. Umjesto toga, Mercedes dodaje kutiju koja može da čuva kabl za punjenje, lance za snijeg i alat.

 


Unutrašnjost se mnogo oslanja na regularnu G-klasu, toliko da ne možete odmah primijetiti da je išta drugačije. Standardni ekrani od 12,3 inča su tu, kao i ručka za pridržavanje na strani suvozača. Mercedes nudi istu funkcionalnost "prozirne haube" koju smo nedavno vidjeli na benzinskoj G-klasi, omogućenu kamerom od 360 stepeni. To vozačima omogućava da vide "kroz" poklopac motora – kao na drugim nedavnim modelima kao što su EQE SUV i EQS SUV.

 

 

Mercedes ne navodi koliko košta električna G-klasa, ali vjerovatno će imati veću cijenu u odnosu na benzinske modele. Prije nego što je model obnovljen za modelsku godinu 2025, G550 je koštao 144,150 dolara, dok je G63 koštao 180,950 dolara. Novije verzije sa benzinskim motorima su vjerovatno malo skuplje. Godine 2022, Mercedes je najavio da će električna G-klasa dobiti bolju bateriju sa silicijumskim anodom otprilike godinu dana nakon lansiranja modela. Pretpostavljajući da se raspored nije promijenio, lansiranje je planirano za 2025. Novih baterijskih ćelija očekuje se da obezbijede povećanje energetske gustine od 20 do 40 procenata, dostižući 800+ Wh/l na nivou ćelije. Očekuje se da će unaprijeđena baterija značajno povećati domet.

Datum objave: 24/04/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook