Naslovna > Automobili > Peugeot > 2008 > Francuz željan avanture

Predstavljamo - Peugeot 2008

Francuz željan avanture

Zasnovan na tehnološkoj osnovi nove 208-ice, inovativno je dizajniran, a u detaljima poseban i jedinstven. Sa prednjim pogonom, naprednom elektronskom podrškom i gamom savremenih turbo agregata prvenstveno cilja na urbane avanturiste...

NA TEMELJIMA veoma popularnog crossover modela 3008, koji je na tržištu prisutan od 2009. godine Peugeot će u Ženevi predstaviti broj manji 2008. Kako kompaktni crossoveri uživaju sve veću popularnost kod kupaca širom Evrope i Peugeot je odlučio da pokuša prigrabiti svoj dio bogatog tržišnog kolača. U toj misiji Francuzi se namjeravaju osloniti  na spoj jednostavnog i uzbudljivog dizajna, te dinamičnog ugođaja u vožnji.

 

Moderan duh automobila oslikava i enterijer, sa natprosječno malim upravljačem, koji okružuju dopadljivi instrumenti i veliki, na dodir osjetljivi ekran multimedijalnog sistema. Kao dinamično orijentisan automobil Peugeot 2008 će pokušati privući kupce, koji na vožnju automobilom gledaju s uživanjem. To u praksi podrazumijeva i povremene izlaske sa asfaltnih podloga, zbog čega “idealan” automobil mora imati povišeno vješanje.

 

U Peugeotovom slučaju doza avanturizma je ograničena izostankom 4x4 pogona, ali je veća u odnosu na klasične automobile, zahvaljujući elektronskoj kontroli pogona “Grip Control”, sa pet različitih režima rada. Ovakva pogonska podrška je prema Francuzima i više nego dovoljna za jednog savremenog avanturistu, koji prije svega traži adekvatno vozilo za savladavanje svakodnevnih izazova urbane džungle, pa tek onda punopravnog terenca, koji omogućava bijeg od civilizacije.

 

SA 4,16 METARA dužine i 1,74 širine, 2008 bi trebao ponuditi puni komfor za pet odraslih osoba. U Peugeotu u prvi plan ističu praktičnu stranu novog automobila, koja se ogleda u mnoštvu korisnih pretinaca u kabini (24 litre zapremine), nekoliko 12V utičnica, zatim prostranom i pristupačnom prtljažniku (360/1194 dm3), ali i u veoma udobnom enterijeru. Visok nivo udobnosti na prvom mjestu osiguravaju osovinski razmak od 2,54 metra, te sportski profilisana sjedišta sa naglašenom bočnom potporom, koja aludira na dinamičan karakter vozila.

 

Kvalitet materijala, koji su upotrijebljeni u izradi enterijera je na nivou bogatije opremljenih 208-ica, dok se jedinstvenost enterijera ogleda u pravolinijskom stropnom osvjetljenju. Tu je opcioni panorama krov sa kojim enterijer dobija novu dimenziju prozračnosti. Središnji greben je rezervisan za multimedijalni sistema sa 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji između ostalog omogućava pristup radiju, Bluetooth hands-free funkcijama i navigaciji.

 

Instrument tabla je koncepcijski ista kao na 208-ici, s tim da osvjetljenje ima drugačiju, plavičastu nijansu. Jedinstven oblik donose i ručica parkirne kočnice, odnosno mjenjača, ispred kojeg se nalazi i okrugli selektor Grip Control sistema, kakav smo do sada mogli sresti samo  u modelu 3008. Sve u svemu, enterijer 2008 se dovoljno razlikuje od ostatka game, da bi njegovi budući kupci mogli da osjete duh potpuno novog i modernog automobila.  

 

OFF-ROAD KARAKTER 2008-ice naglašavaju crni branici, bočne plastične obloge i štitnici od nerđajućeg čelika, s prednje i zadnje strane vozila. Tu su i 17-inčni aluminijumski naplaci sa mesnatim M+S gumama, koje vozilu daju vizuelnu visinu. Interesantan detalj je i stepenasti krov, koji se “lomi” na B stubu i zatim poput talasa penje prema nazad. Ovaj detalj neodoljivo podsjeća na dizajnersko rješenje koje su primijenili Englezi kod puno ekskluzivnijeg Land Rover Discoveryja.

 

U Peugeotu ističu da je sa ovim potezom dobijeni dodatni prostor za glave putnika na zadnjoj klupi, ali i zanimljivija bočna linija. U jedinstvene dizajnerske detalje ubrajaju se prije svega i neobična prednja svjetla, te uska trapezoidna maska hladnjaka, na kojoj nema prostora za registarske oznake, kao što je to slučaj kod modela 208 i 301. U ukupnu sliku automobila sa avanturističkim duhom skladno se uklapaju i aluminijumski krovni nosači, te mali spojler na petim vratima.

 

U POGLEDU VOZNIH osobina modela 2008, Peugeotovi stručnjaci poručuju da je to prvo crossover model, koji će u vožnji nuditi osjećaj vožnje klasičnog hatchbacka. Zahvaljujući povišenom podvozju vozač će imati odličan pregled prostora ispred automobila, dok će mu mali upravljač omogućiti direktno upravljanje i veoma brze reakcije. U Peugeotu naglašavaju da su uspjeli postići optimalnu osjetljivost upravljača,  što u praksi znači da vozač u svakom trenutku ima realan osjećaj o kontaktu koji ostvaruju točkovi i podloga. U prilog uzornoj upravljivost 2008-ice ide i prosječna težina od samo 1.045 kg. Prednje vješanje izvedeno je u McPherson konfiguraciji, dok je pozadi polukruta osovina sa snažnim oprugama i amortizerima. Takva koncepcija prema Francuzima nudi optimalan odnos između udobnosti, stabilnosti i dinamičnosti, što bi vozaču trebalo omogućiti uživanje u vožnji, a putnicima uzoran komfor.

 

 

GRIP CONTROL

Dodatak za optimalnu vuču

Elektronska kontrola pogona nudi pet različitih režima rada...

 

Sistem elektronskog nadzora pogona Grip Control patentiran je od PSA grupacije i rezervisan isključivo za njene modele sa pogonom na prednju osovinu. Ovaj sistem ima za cilj poboljšanje trakcije u uslovima slabog prijanjanja pogonskih točkova, na nekoliko vrsta “loših” podloga. U kombinaciji sa klirensom od 16 cm i M+S gumama (215/60 ili 205/50) koje dolaze u kombinaciji sa 16 ili 17-inčnim alu-naplacima ovaj sistem bi trebao obezbijediti optimalnu pokretljivost u nekoliko različitih situacija. To u praksi znači da je vozač zahvaljujući manuelnom selektoru Grip Control sistema ponuđena mogućnost izbora jednog od pet programiranih načina rada: snijeg, pijesak, blato, asfalt i isključen ESP. Ovakva vrsta pogona prema Peugeotu nije ni konkurencija, a ni zamjena za efikasniji, ali osjetno skuplji 4x4 pogon, već prava mjera za potrebe i zahtjeve koje većina kupaca ima od današnjih crossovera.

 

 

PARK ASSIST

Elektronske oči i ruke

Sistem inteligentnog parkiranja predstavlja spas od svakodnevnog stresa...

 

Sa željom da praktičnu stranu 2008 dovedu na najviši mogući nivo, Peugeot je razvio sofisticiran sistem automatskog parkiranja, koji će dobro doći svim onim vozačima kojima su skučeni gradski parkinzi noćna mora. Po aktiviranju Park Assista vozač putem ekrana osjetljivog na dodir obavještava sistem da se želi parkirati sa lijeve, odnosno desne strane ceste. Sistem uz pomoć ultrazvuka mjeri slobodan prostor do brzine od 20 km/h.

 

Kada pronađe prostor za parkiranje, sistem zvučno i vizuelno obavještava vozača, kojem zatim preostaje da manipuliše sa mjenjačem i gasom. Upravljač automatski okreće točkove u optimalnom smjeru i automobil se parkira na zadatom prostoru. Da bi napustio parking mjesto, vozač treba samo dati komandu sistemu, koji će zatim isparkirati vozilo.

 

SIGURNOST

Aktivna i pasivna

Snažne kočnice, napredna elektronika, šest vazdušnih jastuka i čvrsta karoserija...

 

Osim čvrsto konstruisane karoserije, sa taktički raspoređenim zonama deformacije, vozača i putnike čuva i šest vazdušnih jastuka u sadejstvu sa nekoliko elektronskih sistema. Svi modeli biće standardno opremljeni sa ESP sistemom, koji će biti moguće isključiti do brzine od 50 km/h. Serijski ESP pod svojom komandom ima nekoliko različitih funkcija poput ASR kontrole proklizavanja, zatim CDS kontrole stabilnosti, EBA asistencije pri oštrom kočenju te EBFD elektronskog doziranja sile kočenja.

 

Svi modeli u gami 2008 imaće po četiri disk kočnice čija će veličina i snaga biti prilagođena pogonskim agregatima pa će se tako sprijeda naći ventilirani diskovi dimenzija 266x22 mm, odnosno 283x26 mm kod jačih motora. Pozadi će biti klasični diskovi promjera 249x9 mm. Osim navedenog 2008 će na razvijenijim evropskim tržištima dolaziti sa Connect SOS i Connect Assistance sistemima, koji vlasnicima Peugeota omogućavaju brzo i jednostavno kontaktiranje sa službama za pružanje pomoći na cesti.

 

MOTORI

Mali, ali borbeni

Za pogon su namijenjeni isključivo turbo agregati...

 

Koristeći činjenicu da se težina 2008 kreće od 1.045 kg, pa navies, Peugeot je za pogon ovog modela namijenio gamu malih, ali snažnih, agregata. Paletu predvodi nova generacija 3-cilindarskih benzinaca, tačnije 1.2 VTi agregat u verzijama sa 82, 110 i 130 KS, sa 118, 205 i 230 Nm obrtnog momenta. Osim što su oko 20 kilograma lakši u odnosu na klasične četverocilindraše iste snage, ovi agregati nude 45 posto veći obrtni moment, emisiju CO2 ispod 99 g/km, te 15 do 20 posto nižu potrošnju.

 

Od dizel agregata tu su 1.4 i 1.6 e-HDi jedinice sa rasponom snage od 95 do 115 KS i prosječnom potrošnjom manjom od četiri litre. Peugeot 2008 će imati i Hybrid Air verziju, zasnovanu na jedinstvenoj kombinaciji hibridnog sistema, koji uključuje sinergiju benzinskog agregata i vazduha pod visokim pritiskom. Ovaj sistem u praksi bi trebao obezbijediti prosječnu potrošnju od samo dvije litre benzina na 100 pređenih kilometara.  

 

Datum objave: 16/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook