Naslovna > Retro > Godine joj ništa ne mogu!

Vremeplov – Lancia Delta

Godine joj ništa ne mogu!

Prva generacija Delte proizvodila se punih 15 godina, te je ostala upamćena kao jedan od najdugovječnijih, ali i najuzbudljivijih kompaktnih modela...

Ono što je osamdesetih godina prošlog vijeka za Volkswagen bio Golf, to je za Lanciju bila Delta. Interesantno je da je dizajn ova dva automobila osmislio i potpisao niko drugi do slavni automobilski “krojač” Giorgetto Giugiaro.

 

PRVA LANCIA DELTA je predstavljena 1979. godine, kada je i proglašena za evropski automobil godine (1980.). U gotovo istoj formi, s jednim ozbiljnijim redizajnom i par manjih, proizvodila se sve do 1994. godine, te je kao takva ostala upamćena kao jedan od najdugovječnijih kompaktnih modela. Manje je poznato da se Delta na švedskom tržištu prodavala pod znakom, danas propalog, Saaba, kao njegov model 600, te da se pokazala veoma izdržljivom u zahtjevnim vremenskim uslovima, na sjeveru Evrope.

 

Osim u mnoštvu porodično orjentisanih verzija sa atmosferskim 1.3, 1.5 i 1.6 benzinskim agregatima, kombinovala se i sa 1.6-litarskim turbo benzinskim motorom, koji je prvobitno razvijao 130, a zatim i 140 KS. To je bilo dovoljno da polovinom osamdesetih godina prošlog vijeka italijanski kompakt od 0 do 100 km/h stigne za 8,7 sekundi i da dostigne maksimalnih 203 km/h.

 

VRH PONUDE JE predstavljala Delta HF Integrale verzija, sa 4WD pogonom i dvolitarskim turbo benzinskim agregatom, koji je u osamventilskoj verziji razvijao 185 KS, a sa 16 ventila okruglo 200 “konja”. Kroz Evo 1 i Evo 2 verzije, koje su predstavljene 1991. odnosno 1993. godine, snaga dvolitarskog turbobenzinca je povećavana prvo na 210, a zatim i na maksimalnih 215 “konja”.

 

Oni su bili dovoljni da se 1.340 kg teška Delta od 0 do 100 km/h ubrza i za današnje sportske standarde više nego ubjedljivih 5,7 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 220 km/h. Sve to omogućilo je da se Deltino ime ureže zlatnim slovima u istoriju sportskih kompaktnih automobila, ali i da se Lancia promoviše kao proizvođač strastvenih i dinamičnih četverotočkaša.

 

MADA JE SLIJEDILA koncepciju i dizajn prvog modela, druga generacija Delte iz 1993. godine nije bila ni izbliza tako uspješna kao prethodna, pa je njena proizvodnja obustavljena 1998. godine. Ime Delta, Lancia je oživjela 2008. godine i dala ga svom aktuelnom kompaktnom modelu, koji oslikava nove, moderne vrijednosti čuvenog italijanskog brenda, čije sportske gene je već odavno zamijenio profinjeni luksuz.

 

WRC USPJESI

Šest puta reli kraljica

Od 1987. do 1992. godine Delta S4 je bila najbolji i najbrži WRC automobil na svijetu...

Šlag na tortu uspjeha Lancijinog kompakta bila je ultimativna reli verzija Delta S4, koja je veliku slavu stekla učestvovanjem u svjetskom WRC prvenstvu. Sa njom je Lancia ostvarila 46 pobjeda, te šest puta zaredom bila najbolji proizvođač u poretku konstruktora (od 1987. do 1992. god.). Za pogon S4 modela bio je namijenjen četverocilindrični 1.8-litarski turbobenzinac, koji je zvanično razvijao 480 KS, a nezvanično čak 560 “konja”.

 

Ostaće upamćeno i da su Lancijini inženjeri iz ovog motora 1985. godine, u potrazi za njegovim maksimumima, uspjeli izvući nevjerovatnih 1000 KS. Kako je Delta S4 bila teška samo 890 kg, njene performanse su bile krajnje brutalne. Malo je poznato da je za potrebe homologacije Lancia proizvela 200 modela Delte S4 Stradale, koja je poput WRC modela imala 1.8-litarski turbobenzinac, ali prigušen na “samo” 250 KS. Koliko su danas cijenjeni ovi modeli najbolje oslikava podatak da se Delta S4 Stradale danas prodaje za oko 200.000 eura, a da reli verzije Delte koštaju i do 50.000 eura više.

 

LANCIA Delta (1979 - 1983)

1.3 (78 KS)

1.5 (86 KS)

1.6 (90, 105, 107 KS)

1.6 Turbo (130, 140 KS)

2.0 XF 4WD (165 KS)

2.0 Integrale (181, 200, 210, 215 KS) 

 

Datum objave: 12/07/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook