Naslovna > Tehnika > Hondin san

Tehnika - Humanoidni robot Asimo

Hondin san

Iako japansku Hondu uglavnom poistovjećujemo sa vrhunskim motociklima i automobilima, ovaj industrijski titan ne zanemaruje ni ostale segmente industrije. Pravi primjer ove tvrdnje je njihovo dugogodišnje istraživanje na polju robotike.

Kao vrhunac rada ove kompanije na polju robotike, Honda je nedavno predstavila svoj humanoidni robot ASIMO II, koji predstavlja pravu revoluciju na ovom polju industrijske nauke. Naime, ASIMO II je prvi humanoidni robot koji ima tehnologiju potpuno “autonomne kontrole ponašanja”.

 

U praksi, to znači da je ASIMO II prošao transformaciju od automatske u autonomnu mašinu, što mu daje sposobnost da samostalno donosi odluke. Pored toga, ASIMO II može svoje ponašanje u potpunosti da uskladi sa okolinom, odnosno da svoje kretanje uskladi sa pokretima ljudi u svom okruženju. Upravo ta sposobnost da se ASIMO II prilagođava konkretnim trenutnim situacijama, dovodi ga korak bliže praktičnoj upotrebi, na primjer u kancelarijama ili na javnim mjestima, gdje se pojavljuje mnogo ljudi.

 

Sposobnosti koje posebnooduševljavaju poklonike robotike, jesu motorika, ravnoteža i sama preciznost ovog robota, koji sa svojih 130 cm visine i 54 kg težine više liči na malog čovjeka nego na mašinu. Svi prisutni na prezentaciji novog ASIMO-a pali su u “trans” kada je robot natočio čašu soka iz flaše, sa koje je prethodno samostalno odvrnuo čep. Poboljšane sposobnosti omogućene su ojačanim nogama i njihovim većim raskorakom, koji kontrolišu najnaprednije tehnologije iz područja robotike. Nove noge omogućavaju Hondinom robotu da trči veoma brzo i naprijed i unazad, a svi se slažu da je novi ASIMO pametniji nego ikada i da je najnapredniji humanoidni robot do sada. Da je to tako, dokazuje i činjenica da ovaj mališa ima senzore pritiska u svojim šakama (posebno za svaki prst i dlan na šaci), čija je funkcija da regulišu i prilagođavaju stisak u njegovim šakama, prema predmetu kojeg dodiruje ili uzima u ruku.

 


Korištenjem novih naprednih tehnologija Hondin robot danas može razlikovati glasove i lica više ljudi koji pričaju istovremeno. Ovo mu omogućavaju najnapredniji vizuelni i audio-senzori, na osnovu kojih ASIMO predviđa u kojem smjeru će osoba pored njega da se kreće, te na taj način izbjegava saplitanje i sudaranje sa ljudima u pokretu. Najveći napredak, po riječima profesora Ken Goldberga sa Univerziteta Berkeley u Kaliforniji, je u njegovim rukama. Profesor Goldberg u prvi plan ističe činjenicu da su ruke na prethodnom ASIMO-u bile vrlo “sirove” i ograničenih mogućnosti, dok ruke novom daju mogućnost obavljanja zadataka koji zahtijevaju mnogo više vještina i sposobnosti.

 

 

 

Jedna od realnih mogućnosti primjene visokosposobnih robota, kao što je ASIMO II, jeste rad u nuklearnim elektranama, posebno nakon havarija, koje su moguće svakog trenutka. Posebno je to značajno za Japan, gdje je nedavni zemljotres u kombinaciji sa cunamijem doveo do velike havarije u nuklearki „Fukušima“ i djelimičnog zagađenja tog dijela sjeveroistočnog Japana. Trenutno, najveće ograničenje predstavlja samo kretanje robota po ruševinama, koje je sada praktično teško izvodljivo. Osim toga, inženjeri pretpostavljaju da bi i samo zračenje škodilo robotu i da bi ga moglo oštetiti. Iz tog razloga, u Hondi su odlučili da razviju neke od tehnologija sa ASIMO-a II za potrebe korištenja u nuklearki „Fukušima“ (i njoj sličnim). Akcenat će ubuduće dati na same ASIMO-ve robotske ruke, kojima bi se mogli otvarati i zatvarati ventili u oštećenim elektranama.

 


Od samog svog uplitanja u visoku tehnologiju, Honda vodi dvostruki život. Pored stalnog tehnološkog napretka u surovom svijetu automobilske i moto-industrije, Honda konstantno razvija i proizvodi napredne tehnologije za pomoć ljudima, kao što je humanoidni robot ASIMO. Razvojem ovog robota Honda ostvaruje svoj san da on jednog dana u potpunosti služi i bude od koristi ljudima, tako što će im svojim visokotehnološkim sposobnostima olakšati svakodnevni život. Brzina hoda od 2,7 km/h i trka od 6 km/h, kao i njegova trenutna 34-stepena sloboda kretanja, garantuju nam da će nam ASIMO uvijek biti pri ruci.

Datum objave: 13/02/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook