Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Idealna mjera za racionaliste
FOTO GALERIJA (9)

Test - Škoda Rapid 1.2 TSI

Idealna mjera za racionaliste

Sa prtljažnikom od 550 litara, potpunom osnovnom opremom, savremenim i ekonomičnim 1.2 TSI agregatom i cijenom od 22.070 KM nova Škodina limuzina je naprosto idealna mjera za sve racionaliste...

Popularnost kompaktnih limuzina raste iz godine u godinu, ponajviše na istočnoevropskim tržištima, gdje Škoda spada u jednog od najomiljenijih proizvođača koji nudi provjerenu Volkswagenovu tehnologiju po osjetno povoljnijoj cijeni nego što to čine modeli njemačkog proizvođača. Kako je konkurencija sve konkretnija i raznovrsnija, Česi su odlučili da je konačno došlo vrijeme da obogate svoju ponudu jednim potpuno novim modelom, čiji najjači aduti su limuzinska praktičnost i odmjerena cijena.

 

SA DUŽINOM od 4,48 metara Škoda Rapid je dimenzijski tačno na pola puta između Fabie i Octavie. Da je riječ o čistokrvnoj kompaktnoj limuzini, najbolje svjedoči širina od 1,72 metra, odnosno osovinski razmak od 2,6 metara. U odnosu na treću generaciju Octavie, Rapid je kraći 19 centimetara, dok je od Fabie duži punih 48. To je sasvim dovoljno da probudi zanimanje kupaca, koji su se do sada usmjeravali prema Octaviji Classic, od koje je Rapid kraći tek devet centimetara. Izgled nove Škodine limuzine snažno se oslanja na rješenja ponuđena s konceptom Mission L, koji je prvi put predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu 2011. godine. To u praksi znači da Rapid ima skladnu i veoma smirenu liniju, sa prepoznatljivim Škoda DNK genom, koji se, s „koljena na koljeno“, prenosi putem C grafike pozicionih svjetala. Prednji kraj takođe krasi prepoznatljiva rešetkasta maska hladnjaka, koja, u skladu sa standardima promovisanim na malom Citgou, sada dolazi u modernijem trapezoidnom izdanju. Još jedan detalj koji je premijerno viđen na Citigou, a ima ga i Rapid, je hromirani znak Škode, koji mijenja dosadašnji višebojni amblem.

 

U skromnijim, početnim paketima opreme, kakav je testni Active, standardni čelični točkovi dolaze sa plastičnim poklopcima, koje je moguće zamijeniti sa nekoliko vrsta 15 i 16-inčnih aluminijumskih naplataka, čija cijena se kreće u rasponu od 580 do 1.198 KM. No i sa takvom „obućom“ Rapid nema namjeru da izgleda razmetljivo, jer je njegova misija malo drugačija.

 

DA JE RIJEČ o limuzini koja za mali novac pokušava ponudi najviše što je, u ovom trenutku, od Škode moguće, potvrđuje i enterijer. Tvrda plastika dominira većinom instrument-panela osnovnog modela, a mekanu površinu pod prstima osjetićete tek pri dodiru sa upravljačem. U ovom segmentu Rapid je puno bliži Fabiji, nego Octaviji, na koju podsjeća vrhunskim kvalitetom izrade i završnom obradom. I pored osjećaja plastičnosti i sivila, koje karakteriše testni model, ne može se uputiti nijedna ozbiljnija kritika. Ergonomija je vrhunska, instrumenti su pregledni, a svi prekidači nadohvat ruku.

 

Upravljač odlično leži u rukama i više nego zadovoljavajućom preciznošću usmjerava automobil, dok je mjenjač u pogledu uglađenosti sigurno jedan od boljih, ako ne i najbolji u klasi kompaktnih limuzina. Sa početnim paketom opreme Rapid prvenstveno cilja na racionaliste, koji na ovakav automobil prvenstveno gledaju kao na idealno prevozno sredstvo za pet osoba i gomilu prtljaga. Zbog takvog stava u Active opremi nema ukrasnih detalja, sa kojima bi pogled na kokpit možda bio oku ugodniji. S druge strane, za 22.070 KM, koliko u startu košta testni model sa 1.2 TSI agregatom, enterijer nudi sve što treba jednom prosječnom porodičnom vozaču. Ručni klima-uređaj, radio sa CD/MP3 čitačem, te električno podesivi prednji prozori i vanjski retrovizori ne predstavljaju vrhunac automobilske opreme, ali su sasvim dovoljni za ugodno putovanje.

 

 

Testni model je uz doplatu od 961 KM još dobio centralnu bravu sa daljinskim zaključavanje, zaštitne lajsne u boji vozila i metalik boju. Kome treba više, platiće i više! Ono što Rapid donosi gratis, a što konkurencija ne može da prati je veliki prtljažnik, koji u osnovnoj postavci prima 550 litara. Sa oborenim sjedištima iza leđa vozača se dobija 1.470 litara slobodnog prostora. Najbolje od svega je činjenica da je i pored ogromnog prtljažnika ostalo dovoljno mjesta za putnike u drugom redu, koji imaju sasvim dovoljno prostora za koljena i noge.

 

SAVREMENI 1.2-LITARSKI TSI agregat do sada smo imali priliku upoznati nekoliko puta, a njegove vrhunske mogućnosti potvrdili smo i rastavljanjem nakon 50.000 pređenih kilometara sa Golfom VI 1.2 TSI. U Škodinim modelima do sada smo ga imali priliku vozili samo u Fabiji, ali nam je i to bilo dovoljno da sa velikim ambicijama sjednemo za upravljač Rapida. I nismo se prevarili, jer njegove 84 KS s uvjerljivom lakoćom nose 1.155 kg težak automobil. Tajna se krije u obrtnom momentu od 160 Nm, koji je dostupan već od 1.500 obrtaja, te omogućava dinamična ubrzanja i međuubrzanja.

 

Od 0 do 100 km/h Rapid stiže za 11,8 sekundi, a maksimalna brzina od 183 km je i te kako ostvariva, ali ne i poželjna, zbog povećane buke. Još jedan kvalitet malog turbobenzinca je njegova skromna potrošnja. Mada vlasnici modela sa Active opremom nemaju mogućnost da putem putnog računara prate potrošnju goriva, ona je u stvarnosti uzorna niska. Izračunali smo da nam je tokom sedmodnevnog testa prosjek bio na nivou od 6,5 litara, što je, s obzirom na okolnosti u kojima smo vozili ovaj automobil, odličan rezultat. Ranija iskustva sa ovim motorom daju nam za pravo da tvrdimo se na otvorenom putu može računati sa prosjecima oko pet litara, dok je za gradski stani- kreni režim potrebno oko sedam do osam litara benzina na 100 kilometara.

 

Koliko Škoda vjeruje u Rapid, možda najbolje govori četvorogodišnja garancija sa ekvivalentom od 120.000 pređenih kilometara. A koliko je darežljiva, najbolje potvrđuje cijena testnog modela, koji do registracije košta 22.070 KM. Možda Rapid nije najljepši, najugodniji ili najelegantniji model u klasi, ali je sigurno najfunkcionalnija i najbolje motorizovana limuzina, koju za ove pare danas možete dobiti na bh. tržištu. A uz to je Škoda!

Datum objave: 04/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook