Naslovna > Automobili > Pagani > Zonda > Izvor čistog adrenalina
FOTO GALERIJA (13)

Snovi - Pagani Zonda R

Izvor čistog adrenalina

Do stotke stiže za 2,7 sekundi, za manje od 10 juri preko 200 km/h, a krajnje granice se naziru tek negdje iznad 350 km/h. Zonda R je unikat, jedan od najboljih supersportskih automobila koji je svijet vidio...

Ona je moćna, ona je brza, ona je brutalna. Ona je Pagani Zonda R. Italijanski proizvođač unikatnih sportskih automobila na čelu sa Horaciom Paganijem predstavio je svoj novi model na bazi aktuelne Zonde F, proširivši tako ponudu ultrasportske klase kojoj svaki Pagani, a posebno Zonda R, pripada. Zonda R je evolucija modela Zonda F namijenjena trkaćoj stazi. Tim povodom serijski model je pretrpio radikalne promjene, koje se odnose ponajviše na redukciju mase, optimizaciju vješanja i aerodinamike, te oplemenjivanje i proširenje ionako brojne konjice. Pođimo redom. Jedan od najbitnijih elemenata u modernom autosportu jeste masa. Redukcija mase rezultuje boljim performansama, pa je tako „serijska“ Zonda F poslata na kuru mršavljenja i radikalnu dijetu.

 

 

 

 

I to kakvu dijetu! Dovoljno je reći da je svaki čelični vijak na automobilu zamijenjen titanijumskim. Cjelokupna karoserija izrađena je od karbonskih vlakana, a njihova upotreba je vidljiva i u spartansko skrojenoj unutrašnjosti. Od njih su napravljena sjedišta i instrumentna ploča. Za visoku sigurnost vozača ili bolje rečeno pilota brine se i neizostavni kavez izrađen takođe od visokovrijednih materijala, u ovom slučaju kombinacije hroma, molibdena i karbona. Redukcija mase vidljiva je i na ogibljenju, te dijelovima mehanike. Dijelovi vješanja izrađeni su od aluminijuma, vješanje motora od ergala, dok je kućište mjenjača oplemenjeno magnezijumom. Rezultat je smanjenje težine za čitavih 160 kg te krajnja masa od ultralaganih 1.070 kg.

 

 


Za pogon ovog čudovišta zadužen je šestlitarski V12 agregat, koji dolazi iz vitrina Mercedesovog tunera AMG-a. Ovaj monstrum poznat iz modela CLK GTR, pri 7.500 obrtaja razvija ni manje ni više nego 750 konja uz obrtni moment od 710 Nm. Pogonska sila se putem šestostepene sekvencijalne transmisije prenosi na zadnju osovinu i Pirelli P Zero pneumatike montirane na 20-inčnim APP trkaćim felgama ukupnih dimenzija 335/30. Pomjena brzina putem polugica smještenih iza obruča upravljača odvija se munjevito za svega 20 milisekundi. Formula 1 osjećaj je zagarantovan! Da bi se ogroman obrtni moment ukrotio, tu je i blokada diferencijala, koja sprečava nagla i nekontrolisana proklizavanja te pospješuje trakciju. Kohezija visokoturažnog motora i male mase rezultovala je impozantnim performansama - sprint do stotke traje 2,7 sekundi, a brzinski špic je debelo iznad podioka od 350 km/h.

 

 

 

Ekskluzivni unikatni automobil opremljen najmodernijom tehnologijom, koji će u svega 15 primjeraka biti ponuđen tržištu, ima i svoju cijenu. Ukupno 1.460.000 evropskih novčanica je potrebno izbrojiti da bi ovaj čistokrvni sportak ukrasio vašu garažu, spavaću sobu ili šta već. Jedno je ipak sigurno, oni koji uspiju da ga sebi priušte, a biće ih bez obzira na vrtoglavu cijenu, imaće mogućnost da uživaju u jedinstvenom F1 osjećaju, koji mogu ponuditi samo rijetki izvori adrenalina poput onog Zondinog.

Datum objave: 08/08/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook