Zbog opasne greške na sistemu okidanja vazdušnih jastuka došlo je do niza udesa sa smrtnim ishodom te desetinama teško povrijeđenih vozača i suvozača.
Uzrok povredama jeste loš sistem okidanja koji, bukvalno, u vozačevu i suvozačevu glavu ispali niz metalnih dijelova koji zapravo predstavljaju smrtonosne projektile.
Problem se ispočetka zataškavao ali je Takata na kraju priznala konstrukcijsku grešku koja je mnoge koštala života. U cilju prikrivanja dokaza rađeni su lažni testovi ali i tome se stalo u kraj.
Po prvim procjenama stručnjaka japanska će fabrika u narednim godinama porodicama nastradalih i teško povrijeđenim putnicima morati isplati, približno, milijardu dolara odštete. Jedan dio bit će uplaćen tokom sljedeće godine a ostale po okončanju sudskih sporova.
Iako je Takata izazvala opoziv čak 42 miliona vozila, što je dosadašnji neslavni rekord, većina proizvođača i dalje vazdušne jastuke nabavlja od njih jer drugog proizvođača jednostavno ne mogu naći. To se zove monopol...