Naslovna > Retro > Jubilej žive legende
FOTO GALERIJA (13)

Mercedes G-klasa 30 godina

Jubilej žive legende

Ove godine jedan od najpoznatijih terenaca na svijetu Mercedes G klase slavi jubilarnih 30 godina postojanja. Debitovao je sada već daleke 1979. godine i do danas proizveden u više od 200.000 jedinica...

Ostati gotovo nepromijenjen cijelih 30 godina dovoljno govori o tome kakvo je zapravo vozilo Mercedes G klase. Ovaj model ujedno demonstrira pravu Mercedesovu školu inžinjeringa, kojoj u ovom slučaju zub vremena jednostavno ništa ne može. Prva serija G klase lansirana je 1979. godine pod kodnom oznakom W460, a u početku se nudila u varijantama sa dva međuosovinska razmaka od 2.400 i 2.850 mm, tri vrste karoserije, te u kombinaciji sa četiri motora u rasponu od 72 do 150 KS.

 

 

 

 

Ipak, sam razvoj ovog modela započet je 1972. godine u kooperaciji sa kompanijom Steyr Daimler Puch, stacioniranom u austrijskom gradu Graz. Zeleno svjetlo za serijsku produkciju dobijeno je 1975, a za potrebe ovog modela izgrađena je i nova fabrika gdje se G klasa i danas proizvodi i to uglavnom ručno.

 

Od samog početka Mercedes G klasa dizajnirana je da se bez ikakvih problema uhvati u koštac i sa najzahtjevnijim terenima. Pri razvoju ovog modela iskorišćena je šasija od zatvorenih uzdužnih profila i poprečnih članaka, a upravo ovakva konstrukcija pokazala se kao najidealnija za postizanje izuzetne ukupne krutosti i otpornosti na torziono uvijanje. Dodane su i robusne krute osovine povezane sa šasijom, pomoću amortizera produženog hoda, a sami rezultati na terenu pokazali su da su Mercedesovi inženjeri ostvarili odličan rezultat. Naime, G klasa bez većih problema savladava uspon do 80 stepeni, a pri tome se može bočno nagnuti do 54 stepena. Zahvaljujući najmanjem klirensu od 21 cm, prilazni ugao od 36 i odlazni od 27 stepeni dovoljno govore sami za sebe šta je sve u stanju savladati ovaj legendarni Mercedesov terenac.

 

Obzirom da se dizajn kroz godine uopšte nije mijenjao, Mercedes G svoje najveće promjene trpio je pod svojim kockastim odijelom. Dvije godine nakon predstavljanja G klasa u ponudi dobija i automatski mjenjač, unapređen je i permanentni 4x4 pogon, samoblokirajući diferencijali na prednjoj i zadnjoj osovini, a potpuno blokirajući centralni diferencijal uveden je 1990. godine. Tokom 1982. godine 2.3-litarski benzinac dobio je i mehaničko ubrizgavanje goriva, koje je uticalo na osjetan rast performansi, odnosno rast snage na 125 KS. Poboljšanja su se nastavila nizati, tako da G klasa 2001. godine postaje bogatija za ESP, 4ETS i Brake Assist sisteme, što je u kombinaciji sa osavremenjenim (čitaj jačim i ekonomičnijim) motorima, rezultovalo izuzetnim performansama bez obzira na vrstu vožnje i podlogu po kojoj vozili.

 

Najveće modifikacije Mercedes G klase dobio je 1989. godine, kada je obnovljena verzija predstavljena u septembru na frankfurtskom sajmu automobila. Novi model dobio je potpuno revizioniran enterijer, tačnije nove oplate na vratima, udobnija sjedišta, potpuno izmijenjenu instrument tablu, kao i luksuzne drvene aplikacije. Uz poboljšani pogon plasirana je i verzija 300 GE sa 170 KS, a tri godine kasnije stiže i monstruozna perjanica u obliku varijante 500 GE sa 241 KS, koja je izrađena u limitiranoj seriji od samo 500 primjeraka. Uz model 500 GE, koji je umjesto 241 KS 1998. godine pojačan na 296 KS, te moćnog turbodizelaša G400 CDI sa 250 KS, zasigurno najzanimljiviji je G55 AMG, koji je svjetlo dana ugledao 2004. godine na ženevskom sajmu automobila. Prosto je nevjerovatno da su u ovaj model Mercedesovi inženjeri ugradili moćni 5.4-litarski V8 benzinac koji je uz pomoć kompresora na sve točkove isporučivao ni manje ni više nego 476 KS, koji su nešto kasnije povećani na okruglo 500 KS.

 

Sa ovim motorom Mercedes G je postao jedan od najmoćnijih terenskih vozila u istoriji, jer je i pored težine od 2,5 tona do 100 km/h sprintao za samo 5,5 sekundi, ostvarujući maksimalnu brzinu od 210 km/h. Bilo kako bilo, Mercedes G klasa je s pravom kultno vozilo koje će još dugo imati svoju klijentelu. To je jednostavno zbog toga što ne postoji slično vozilo sa kojim ćete se iz kaljuge odvesti pravo pred pozorište ili kakav luksuzni hotel, a da ćete i tada, sa blatom do krova, biti okarakterisani kao osoba sa stilom.

Datum objave: 14/03/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook