Naslovna > Motocikli > Lakši, brži, moderniji
FOTO GALERIJA (17)

Suzuki GSX-R 750 2011

Lakši, brži, moderniji

Shigeru Uchiyama, direktor dizajna najnovije generacije Suzukija GSX-R750, oduvijek je težio da ovaj model učini što laganijim, što kompaktnijim i što boljim, a s novim modelom to mu je konačno i pošlo za rukom. Sa novom Suzukijevom 750-kom kupcima je ponuđen motocikl koji se jednako dobro vozi u svakodnevnom saobraćaju i na trkaćoj stazi...

Kada je 1985. godine svjetlo dana ugledao prvi Suzuki GSX-R 750, predstavljao je istinski šok za motociklističku industriju. Najnoviji model nastavlja stopama slavnih prethodnika, jer je razvijen osluškivanjem želja dosadašnjih kupaca ovog modela, tačnije slušajući šta oni očekuju i žele od ovog motocikla. Za modelsku 2011. godinu Suzuki GSX-R 750 zasigurno je jedan od najnaprednijih motocikala ne samo u svojoj klasi već uopšte. Novo je gotovo sve, počev od kompaktnijeg agregata, laganijih i učinkovitijih komponenti, pa sve do redefinisanih standarda po pitanju ekologije i ekonomičnosti. Istovremeno, sama šasija sa skraćenim međuosovinskim razmakom za 15 mm može se pohvaliti čistokrvnom trkaćom geometrijom, ogibljenjem i kočnicama. Ipak, težište pri razvoju novog Suzukija GSX-R 750 bilo je na smanjenju mase, tako da je u poređenju sa prethodnikom novajlija „mršaviji“ za cijelih osam kilograma, te sada mjeri samo 190 kilograma.
 

 

 

 

 

Osnovu nove 750-ke čini aluminijumski okvir sastavljen iz pet dijelova, a optimizacijom pojedinih struktura, u poređenju sa onim sa prethodnog modela, uštedjelo se 1,35 kilograma. Sa kraćim međuosovinskim razmakom i modifikovanim položajem agregata, sada je još idealnije centralizovana kombinacija masa vozača i motocikla, čime se dobilo na upravljivosti i to posebno u krivinama. Kako je gotovo sve i jedna komponenta dodatno olakšana, to isto vrijedi i za prednju Big Piston prednju viljušku, koja je prvi put ugrađena na ovaj motocikl. U poređenju sa konvencionalnom laganija je za 1.040 grama, a određene uštede su ostvarene i za zadnjem Showa ogibljenu, kao i na aluminijumskom oscilirajućem ramenu lakšem za okruglo 900 grama.

 

 

 

Ugrađeni linijski četverocilindraš s 148 KS može se pohvaliti potpuno novim dizajnom, ali i modernizovanim elementima, kao što su SRAD usis (Suzuki Ram-Air Direct) i digitalni menadžment sistem. I ovdje su Suzukijevi dizajneri nastojali da uštede svaki mogući gram težine, a najveća ušteda je ostvarena novom, manjom izduvnom granom sa kojom je, u kombinaciji sa titanijumskim prigušivačem, „skinuto“ 1,1 kilogram težine. Samo neke od dodatnih ugrađenih tehnologija su SDTV sistem ubrizgavanja goriva, te S-DMS, odnosno Suzuki Drive Mode selektor, sa kojim je vozaču pružena mogućnost odabira jedne od dvije mape takozvanih A i B ubrizgavanja. Za bezbjedno zaustavljanje Suzukijev razvojni tim odabrao je prednje dvostruke plivajuće diskove promjera 310 mm, opremljene radijalnim čeljustima, dok se na zadnjem točku nalazi jedan 220-mm disk osnažen monoblok jednoklipnom Nissin čeljusti. Kada se sagledaju ukupne karakteristike modela GSX-R 750, oduševljava i činjenica da Suzuki nije pretjerao sa cijenom, jer 8.000 eura, koliko košta na zapadnom tržištu, iznos je koji ovom sportisti i pored žestoke konkurencije garantuje siguran uspjeh.
 

Datum objave: 29/03/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook