Naslovna > Automobili > Peugeot > 308 > Ljepotan sa turbo-srcem
FOTO GALERIJA (17)

Test - Peugeot 308 Feline 1.6E

Ljepotan sa turbo-srcem

Spoj francuskog dizajna i udobnosti, sa BMW-ovim sportskim genima oličenim u perfektnom turbobenzincu od 308-ice je napravio neodoljivo privlačnu kombinaciju za bogate i sportski nastrojene vozače

Poslije velikog uspjeha postignutog modelom 307, koji je širom svijeta plasiran u količini od preko 3.200.000 primjeraka, Peugeot je odlučio lansirati zamjenika, koji u svijet kompaktnih vozila donosi pregršt inovacija. Riječ je o modelu 308, odnosno prvom Peugeotu koji u svom nazivu nosi brojku 8, što ga i simbolično čini začetnikom nove generacije vozila ovog francuskog proizvođača. Obzirom da je Peugeot veoma popularan na našem tržištu odlučili smo da testiramo model koji će zbog svojih brojnih posebnosti zasigurno postati predmet želja većine vozača u BiH. U našoj redakciji obreo se metalik crni 308 Feline pokretan potpuno novim 1.6-litarskim turbo motorom, koji je razvijen saradnjom PSA grupacije i BMW-a. U pogledu optičkog nastupa, mnogi će 308-ici zamjeriti da suviše liči na prethodnika, odnosno da sa njim dijeli mnogo osnovnih linija, ali to u suštini i nije tako.

 

 

 

 

Drugačije rečeno 308-ica predstavlja logičnu evoluciju prethodnika sa dizajnerskim karakteristikama začetim manjim modelom 207, s tim da za neke previše kičasta obilježja francuskog mališana na novom kompaktu izgledaju veoma efektno. To se prije svega odnosi na prednji dio gdje uz izdužena glavna svjetla domininatni detalj čini veliki usisnik vazduha sa metaliziranom mrežicom, koji ovom modelu podaruje ne samo notu individualnosti, već i izraženu dozu sportskog nastupa. Iako duži od prethodnika za nepunih 8 cantimetara, Peugeot 308 to uspješno skriva međuosovinskim razmakom izduženim na 2608 mm, te manjom visinom za 12 mm, koja sada iznosi 1498 mm. U uspješno izvedene dijelove ubrojicćemo i zadnju sekciju koja se odlikuje nenametljivom jednostavnošću, ali sa jasnim primjesama detalja koji jasno sugerišu da se radio o pripadniku Peugeot porodice.

 

 

 

Ono što u Peugeotu posebno ističu po pitanju 308-ice, je kvalitet interijera. Naš Feline model djelovao je posebno upečatljivo, jer osim ukrasnih pločica na pragovima, te opcionog panoramskog krova, raspolagao je sa gotovo svim elementima koji će zadovoljiti i najprobirljivije kupce ovakve vrste vozila. Pri ulasku u 308-icu prvo što se primjećuje je izuzetna prostranost, te karakteristična francuska udobnost sjedišta, a zatim i pregledna instrument tabla izrađena od mekane i na dodir ugodne plastične mase. Koketiranje sa luksuzom, ali i sportom, evidentno je i pri pogledu na uspjele analogne instrumente sa svijetlom podlogom, kao i na metalizirani centralni greben gdje su pozicionirane komande audio CD MP3 sistema i automatske dvozonske klimatizacije. Ukupni pozitivni utisak popravljaju i okrugli otvori ventilacije, kao i potpuno podesivi trokraki upravljač čije je kolo moglo biti i za nijansu manjeg prečnika.

 

 


Zadnji dio nije ništa manje impresivan i bez problema će primiti tri odrasle osobe, mada se potpuna komocija ipak postiže ako se na klupi nalaze dva odrasla putnika. Da je svaki cantimetar nove 308-ice znalački iskorišćen potvrđuje i prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 348 litara, a koji se u slučaju putovanja u dvoje može prširiti na dovoljnih 1200 litara. Poslije nestrpljivog očekivanja šta sve ova 308-ica može ponuditi u vožnji, konačno smo startovali potpuno novi 1.6-litarski THP četverocilindraš, koji pomoću turbo punjača na izduvne gasove pri 5800 o/min uspijeva ostvariti čak 150 KS. Ono što je najvažnije, što baš i nije slučaj sa ostalim sličnim vozilima, je činjenica da se ostvarena snaga u 308-ici osjeti u svakom trenutku, što, uz samo petostepenu ručnu transmisiju, ipak rezultuje velikim užitkom u vožnji te potpuno opravdanom etiketom da je ovaj model u stvari pravi Grand Tourismo. Vozne karakteristike novog francuskog kompakta takođe zaslužuju visoku ocjenu, iz razloga što se i ovaj model bazira na provjerenoj PF2 platformi sa poprečnim ramenima i zadnjom polukrutom osovinom, a svoj doprinos su dala i elektronska pomagala poput ABS i ESP sistema, kao i nešto veća obuća, u ovom slučaju dimenzija 225/45R17.

 

Datum objave: 20/02/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook