Naslovna > Automobili > SsangYong > Kyron > Ljepši i ubjedljiviji!
FOTO GALERIJA (12)

Test – SsangYong Kyron 2.7 XDI

Ljepši i ubjedljiviji!

Uvjerljiv redizajn, u kombinaciji sa pouzdanim dizel motorom, Tip-Tronic mjenjačem i mehanikom njemačkog Mercedesa snažni su aduti korejskog SUV-a, koji u DLX izvedbi, sa bogatom dodatnom opremom košta 61.552 KM…

Kada je ušao na domaće tržište, korejski SsangYong svrstao se u grupu proizvođača koji nude dizajnerski potpuno drugačija vozila od onih koja smo navikli da viđamo na našim cestama. Nakon što smo na testu imali ekstravagantni Actyon Sports, u pick-up izdanju, dobili smo priliku da ispitamo mogućnosti redizajniranog Kyrona, atraktivnog terenca koji uspješno koketira sa modernim SUV-ovima, ali se ne boji ni izazova dostojnih čistokrvnih off-road automobila. No krenimo redom, ako je prvi Kyron zbog neuglednog zadnjeg kraja u Evropi okarakterisan kao SsangYongov dizajnerski fijasko, onda je novi model veoma prijatno iznenađenje. Novi Kyron konačno je dobio lice koje zaslužuje automobil sa Mercedesovim motorima i mehanikom. Sličnost sa aktuelnim Mercedes ML-om više je nego očigledna. Trouglasta svjetla oštrih rubova i kristalno bistre grafike, između kojih je smještena novodizajnirana maska, slabije poznavaoce automobila lako će dovesti u nedoumicu. Mercedes ili nešto drugo? Bilo kako bilo, redizajnirani Kyron izgleda puno bolje od prethodnika. Iako je kupcima na raspolaganju sedam različitih boja, metalik crna možda je i najbolji izbor.

 

 

 

 

U kombinaciji sa atraktivnim 18-inčnim alu-naplacima Kyron djeluje visoko i gospodski privlačno, ne pokazujući više nijednim detaljem svoje neevropsko porijeklo. Jednake pohvale zaslužuju i bokovi, koji jasnom padajućom linijom naglašavaju klinastu, dinamičnu formu automobila. Iako ne spada u najbolja dizajnerska rješenja u klasi, zadnji kraj sada izgleda lijepo i skladno je ukomponovan u kopletnu sliku automobila. SsangYongovi dizajneri svojski su se potrudili da uljepšaju Kyron, a njihov rad mogao bi se  dopasti i širem krugu kupaca, koji nisu pokazivali pretjerano oduševljenje prema izgledu prethodnog modela. Nasuprot očiglednim promjenama na vanjštini unutrašnjost je pretrpjela puno manje izmjena i one se ogledaju u novoj grafici instrument table, narandžastog osvjetljenja, novoj ručici Tip-Tronic mjenjača, prekidačima na upravljaču i još ponekoj sitnici. Ono što je osjetno je upotreba boljih materijala, dok je ionako dobra završna obrada zadržana na visokom nivou. Bogata oprema testnog modela u DLX izvedbi, koja je obogaćena sa nekoliko opcionih detalja, poput Tip-Tronic automatskog mjenjača, automatskog klima-uređaja, audio-paketa sa CD uređajem i komandama na upravljaču... ne ostavlja mjesta kritikama, jer vozaču nudi sve što je potrebno za potpun ugođaj u vožnji.

 

 

 

Većina podešavanja poput retrovizora, sjedišta, prozora je elektrifikovana, pa je ergonomija vozačkog okruženja zadovoljavajuća. Ipak, zamjerki ima i one se prvenstveno odnose na grafiku klima-uređaja i CD/radija, jer je njihova sjajna površina pri jačem dnevnom svjetlu podložna refleksiji, a samim tim i teško čitljiva. Jedna od nelogičnosti je i smještaj upaljača na središnjem tunelu sa strane vozača. Osim toga što vam ruka povremeno zapinje za njega, njegov položaj je nepraktičan za priključivanje punjača mobilnog telefona. Pozitivnostima treba dodati veliki spremniki u tunelu iza mjenjača, u koji može da stane gomila sitnica. Ono što oduševljava u unutrašnjost Kyrona su i udobna sjedišta, izdašno podesiva po visini, dubini i u lumbalnom dijelu, koja zahvaljujući efikasnim grijačima nude potpun ugođaj i u hladnim danima. Izražena robustnost koja se osjeća odmah nakon ulaska u automobil u kombinaciji sa prednjim vazdušnim jastucima i bočnim zavjesama ulijeva povjerenje, što svakako podiže ukupan ugođaj vožnje u Kyronu. 

 

 

 

A vožnja je zahvaljujući provjerenom Mercedesovom agregatu, koji iz 2.696 ccm izvlači 165 KS i 340 Nm u promjenjivom rasponu od 1.800 do 3250/min više nego ugodna. Moćni petocilindrični common-rail agregat, koji diše pomoću 20 ventila, rado se vrti i bez zadrške odaziva na svaki pritisak papučice gasa. Ubrzanja su uvjerljiva, preticanja bezbjedna, a vučna snaga impresivna. Stečeni utisak upućuje na zaključak da bi Kyron sa lakoćom mogao povući i poprilično natovarenu prikolicu (750 kg bez kočnica, 2.300 sa kočnicama), na duži put bez bojazni da će se njegov motor umoriti. Brzinski špic od 174 km/h u stvarnosti je brzo ostvariv, a kazaljka brzinomjera pokazaće i puno više od obećane vrijednosti. To je odličan rezultat ako se zna da je Kyron jedan od rijetkih SUV-ova koji čija karoserija leži na ultra krutoj čelinoj šasiji kakvu još koriste samo čistokrvi terenci. U praksi to znači da je korejski adut u kombinaciji sa stalnim AWD pogonom, koji razdjeljuje pogonsku snagu između osovina u omjeru 40 % na prednje i 60 % na zadnje točkove nevjerovatno prohodan na zahtjevnom terenu. Ono što ga razdvaja od klasičnih terenaca i približava SUV-ovima jeste nešto mekanije, tačnije limuzinsko vješanje izvedeno u kombinaciji prednji McPherson i zadnji Multilink, zahvaljujući kojem se postiže iznadprosjećna udobnost.
 

Datum objave: 17/11/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook