Holandski DAF je krajem 2010. godine počeo serijsku proizvodnju dugo najavljivanog LF Hybrida, 12-tonskog dostavnog kamiona, za čiji pogon se koristi paralelni hibridni sistem. Podsjećamo da je DAF dugi niz godina radio na razvoju i usavršavanju hyibridnog pogona, te da je u okviru tog projekta u realnim uslovima protekle dvije godine testirao LF Hybrid na tržištu Velike Britanije i ostalih evropskih zemalja. Kao osnovni rezultat testiranja dobijena su niža prosječna potrošnja goriva, te od 10 do 20% manja emisija štetnih CO2 izduvnih gasova. Za pogon LF Hybrida koristi se paralelni dizel-električni hibridni sistem, pri čemu je kamion pogonjen dizelskim motorom, elektromotorom ili kombinacijom oba motora. Kamion dolazi u kombinaciji sa 4.5-litarskim PACCAR FR dizel motorom maksimalne snage 118 kW (160 KS), koji je poznat i po tome što u standardnoj verziji emituje malu količinu štetnih izduvnih gasova, te je kao takav usklađen sa strogim EEV standardima.
Snaga agregata se na zadnje točkove prenosi putem šestostepenog Eaton automatskog mjenjača (Autoshift), dok se elektromotor nalazi na “pola puta” između kvačila i mjenjača, što mu omogućava da se osim kao pogonski sklop ponaša i kao generator. Kada radi kao generator, elektromotor pretvara kinetičku energiju nastalu kod kočenja u električnu, puneći pri tom litijum-ionske baterije. Upravljanje pogonom obavlja se pomoću centralnog računara, koji uzimajući u obzir podatke o napunjenosti baterija, “odlučuje” kada će za pogon koristiti dizel motor, a kada elektromotor. Prednost DAF LF45.160 Hybrid je što je od standardnog modela sa dizel motorom teži samo 300 kilograma. S obzirom na to da je DAF LF serija poznata po svojoj povoljnoj težini praznog vozila, LF model na hibridni pogon od 12 tona sada nudi korisnu nosivost od oko 7.5 tona. Kada je hibridna baterija potpuno napunjena, LF kamion na hibridni pogon se može voziti oko dva kilometra na električni pogon, bez uključivanja dizel motora.
U praksi, ovo bi trebalo da bude dovoljno da kamion uđe i izađe iz “zelene zone” u centru grada. U takvim okolnostima dizel motor ostaje u stanju mirovanja, da bi davao pogon različitim dijelovima, kao što su servo uređaj i kompresor za vazduh. LF Hybrid je takođe opremljen i start-stop sistemom, koji omogućava da vozilo, kada se zaustavi, nema potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova. Još jedna od prednosti hibridne tehnologije je to što će komponente sklone habanju, kao sto su disk pločice i kvačilo, imati duži servisni interval, s obzirom na to da je kočenje obezbijeđeno električnim motorom. Tehnologija hibridnog pogona će nastaviti da se razvija, posebno u pogledu baterija. Prvi modeli LF Hybrida biće isporučeni kupcima u Velikoj Britaniji, Holandiji, Njemačkoj, Belgiji i Francuskoj, dok se tokom godine očekuje njihova distribucija i na ostalim tržištima u zavisnosti od stepena interesovanja. Od prvih prodajnih rezultata zavisiće i dalja afirmacija hybridnog LF-a, koji predstavlja jedno od tehnički najznačajnijih DAF-ovih dostignuća, za čiju ozbiljniju komercijalizaciju će biti neophodno unaprijediti kapacitet baterija.