Naslovna > Vijesti > Méharijem do slobode izvan asfalta!

Citroen

Méharijem do slobode izvan asfalta!

Predstavljen je 16. maja na igralištu za golf u Deauvilleu, Méhari, pod nazivom Diane 6 Méhari...

Danas se u Francuskoj slavi praznik Svetog Honorija. Jeste li znali da je 16. maja 2002. bila premijera filma ''Klonovi napadaju'', dio sage ''Ratovi zvijezda''?Da je 16. svibnja 1983. kralj popa Michael Jackson uz Billie Jean otplesao svoj prvi “mjesečev korak”?I da je 16. maja 1968., usred studentskog pokreta koji je paralizirao Francusku, Citroen izazvao zaprepaštenje predstavivši novi, posve drukčiji model –Mehari? Više od automobila za razonodu, postao je simbol i pravi fenomen u povijesti automobila.

 

Maj 1968. godine bilo je slavno razdoblje francuske istorije koje je nadahnulo pobunu, ali i slobodarski duh, maštu i bezbrižnost. Sve te vrijednosti utjelovio je CitroënMéhari. Predstavljen 16. svibnja na igralištu za golf u Deauvilleu, Méhari, pod nazivom Diane 6 Méhari, iznenadio je:

-          neobičnim konceptom: skroman automobil, namijenjen radu i zabavi, mogao je jednako dobro prevozitisijeno ilidaske za jedrenje. Modularnošću i štedljivošću nastavio je filozofiju modela 2 CV, no primjenom najsuvremenijih materijala.

-          imenom: Mehari je naziv za jednogrbedeve u sjevernoj Africi i Sahari koje sudobri trkači, izdržljive su isluže za jahanje.To suskromne i izdržljive životinje koje svuda mogu proći i prevesti putnike ili robu.

-          i originalnim predstavljanjem:kako bi se slikovito dočarala njegova svestranost, izložene je automobile okružilo dvadeset manekenki odjevenih u kostime seljanki, vatrogasaca, pustolovki i plivačica, usklađenih s bojama karoserije.

 

CitroënMéhari, kojeg je oblikovao Roland de LaPoype, bio je i inovativan: karoserija je bila u cijelosti izrađena od obojeneplastike ABS (posebna vrsta plastike). Taj je novi lagani materijal mogao poprimiti bilo kakav oblik i biti vrlo jarkih boja. Druga je osobina t tog modela bila to što je bio otvoren iznad bočne linije karoserije, čak i u razini vjetrobrana koji se preklapaona poklopac motora.

 

Zahvaljujući visokoj šasiji i plastičnoj karoseriji, CitroënMéharije bio nezaustavljiv, naročito u  izvedbi 4x4 lansiranoj 1979. godine, koja se mogla uspeti uzbrdicama nagiba do 60%.Tako je ponudio dotad neviđenu slobodu. CitroënMéhari oduševljava. Bio je zvijezda na filmskom platnu (Žandar iz Saint-Tropeza) i na svjetskim cestama (utrka Liège – Dakar – Liège 1969., utrka Paris – Kaboul – Paris 1970., utrka Paris – Persépolis – Paris 1971., medicinska pomoć u Dakaru 1980. itd.). Čak je postao vjerni partner francuske vojske i žandarmerije jer je zbog male mase i lakoće kretanja bio pogodan zaspuštanje padobranom.

 

U svojih devetnaest godina postojanja, Méhari je imao samo dvije posebne serije lansirane 1983.: MéhariPlage (Španjolska) i, poznatiju, Méhari Azur (Francuska, Italija i Portugal), plavo-bijelu seriju (vrata, prednja maska, platneni krov, rubovi svjetala bili su plavi) sa sjedalima presvučenim frotirom s plavo-bijelim prugama.Ostali modeli nadahnuti istom filozofijom takođersu bili objedinjeni pod markom Citroen, na primjer Baby-Brousse, Pony, Dalat i FAF.

 

S više od 150 000 primjeraka proizvedenih između 1968. i 1987. godine, Citroën Méhari još je i danas pravi fenomen u automobilskoj istoriji. Povodom proslave njegovih 45 godina, Marka je danas prostor izložbenog salona C42 u Parizu posvetila isključivo modelu MÉHARI. Tom su prigodom bili dočarani najvažniji trenutc injegova lansiranja, a novinari su dobili priliku sjesti za upravljač i preći nekoliko kilometara ulicama Pariza.

Datum objave: 16/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook