Mada to nije praksa, mnogi proizvođači kamiona spremi su udovoljiti i neobičnim željama njihovih kupaca. Jedan od tih proizvođača je i Mercedes-Benz, koji je nedavno objavio dvije fotografije ekskluzivnog kamp-modela napravljenog u samo dva primjerka, na bazi teškog kamiona Zetrosa. Glavni „krivci“ za ovaj projekat su dva neimenovana mongolska biznismena, koji osim prema poslu i novcu, gaje otvorenu ljubav i prema izletima u nepristupačnu prirodu, ali se i pri tom ne žele odreći blagodeti koje im u civilizaciji pruža njihovo raskošno bogatstvo. Da bi udovoljio njihovom specifičnom zahtjevu njemački proizvođač je za osnovu uzeo novi Mercedes-Benz Zetros 2733 6x6, za kojeg mnogi poznavaoci kamionske industrije kažu da je neimenovani „kralj bespuća“. Ovaj „njuškaš“ karakterističan je po smještaju motora koji se nalazi u prostoru ispred kabine, ali i po impozantnoj nosivosti od 27 tona, nevjerovatnom rezultatu za jedan kamion izraženih off-road afiniteta.
Zetros je poseban i po svom 6x6 pogonu (ima i 4x4 verziju), koji mu omogućava savladavanje najrazličitijih vrsta terenskih prepreka, ali i uspona. Podatak da ovaj kamion može savladati uspon od 80 posto ne samo da je vrijedan pažnje nego i izaziva strahopoštovanja kod svih ljubitelja kamionskog off-roada. Ova grupa kamiondžija cijeniće i napadni ugao od 34 stepena, te izlazni od 35,6 stepeni, koji u kombinaciji sa gazom od 80 centimetara 10,5 tonskom Zetrosu s pravom obezbjeđuje epitet nezaustavljivog kamiona. Da bi bio to što jeste Mercedesov off-road kamion ima i snažan pogonski agregat, tačnije OM926 LA 7.2-litarski redni šestocilindraš sa 240 kW/326 KS, te 1.300 Nm, koji su dostupni između 1.200-1.600 o/min. Motor se hladi vodenim putem, odnosno pomoću velikih ventilatora, koji hladan vazduh do motora dovode kad god se on zagrije preko dozvoljene granice. Dotok svježeg vazduha do motora, za sagorijevanje u cilindrima, u svim prilikama omogućen je zahvaljujući ugradnji teleskopskog crijeva, popularne „surle“, koja je izvedena na krov kabine kamiona.
Za prenos snage zadužen je devetbrzinski G131 ručni mjenjač, sa osam standardnih i jednom sporohodnom takozvanom „puzećom“ brzinom, koja se koristi kada je za kretanje kamiona potreban veliki pogonski potencijal i dobro prijanjanje guma za podlogu. Podsjećamo da uz ovaj model Mercedes nudi i šestostepeni automatski mjenjač, čiju izradu potpisuje američki Allison. Mada više vole automatske mjenjače mongolski bogataši odabrali su kombinaciju sa ručnim devetobrzincem. Manevarske sposobnosti ovih kamiona, koje se ogledaju u krugu okretanja od 22,8 metara, postignute su zahvaljujući ugradnji hidrauličkog upravljača, pojačanog i olakšanog sa servom. Za sigurno zaustavljanje desettonske grdosija zadužen je četverokanalni ABS sa disk kočnicama, te ALB elektronskim sistemom, koji omogućava automatsko kontrolisanje opterećenja.
Oba kamiona su troosovinske koncepcije sa osovinskim razmakom od 4,75 metara između prve i druge, odnosno 6,2 metara između prve i treće osovine. Ukupna dužina kamiona povećana je zahvaljujući nadogradnji, sa serijskih 8,9 na čak 10,7 metara, koliko je dobijeno zahvaljujući montiranju konzole za transport quada. Dimenzijski impozantna je i ukupna visina prerađenih kamiona od 4,2 metra, kao i širina od 2,7 metara, koja je za 17 cm veća u odnosu na serijski model. Povećanje dužine, visine i širine kamiona uslovilo je montiranje nadogradnje. Riječ je o pravoj maloj montažnoj kućici sendvič konstrukcije, koja ima pod i krov debeo 10 cm te bočne stranice široke po pet centimetara. Za izradu oplate upotrijebljen je aluminijum sa pjenastom ispunom, koja služi kao toplotni i zvučni izolator. Mada do sada nije objavljena nijedna fotografija unutrašnjosti ove motorizovane kućice, iz detaljnog opisa njenih osnovnih elemenata lako se može naslutiti kakav raskoš nudi. Naime, u unutrašnjosti nadogradnje nalazi se dnevni boravak dimenzija 715 x 255 x 200 cm, koji je predviđen za smještaj od četiri do šest ljudi.
Svi elementi enterijera koji služe za sjedenje presvučeni su finom brušenom kožom, a nije se štedjelo ni kada je riječ o ugradnji kvalitetnih drvenih umetaka, te aluminijumskih profila. Osim kuhinje, koja nudi električno sklopivi sto, te minibara sa mikrotalasnom pećnicom, aparatom za kafu i blenderom, tu je i prava pravcata tuš kabina, sa grijanim mermernim pločicama i malim umivaonikom. U enterijeru se nalazi i mnoštvo multimedijalnih sadržaja, od kojih se izdvajaju dva LCD-a od 40 i 46 inča, te satelitski prijemni, DVD i CD player, kao i bežična internet komunikacija. Kako bi mongolski bogataši mirno spavali i kada nisu u svojim kamionima, u njima su ugrađena i dva sefa, u kojima se mogu čuvati dragocjenosti i naoružanje. Za napajanje električnih uređaja zadužen je poseban vodom hlađeni dizel agregat, kojem u pomoć priskaču četiri akumulatora od 220 Ah. Ove baterije osim preko agregata pune se i preko solarnih panela ugrađenih na krovu nadogradnje. Osim 300 litara dizel goriva, koliko staje u rezervoare Zetrosa, na ovom kamionu se nalazi i tank za vodu, u koji može da stane 250 litara, čija upotreba je moguća i kada kamion stoji zahvaljujući pumpi za vodu, koja omogućava jednostavno instaliranje vanjskog tuša, koji je omiljen kod mnogih ljubitelja prirode.