Naslovna > Komercijalna vozila > Mongolska ekskluziva
FOTO GALERIJA (6)

MERCEDES BENZ

Mongolska ekskluziva

Njemački kamionski gigant prilagodio je svoja dva velika off-road Zetrosa željama i zahtjevima bogatih mongolskih biznismena, koji su od nesalomivih grdosija tako dobili luksuzne pokretne apartmane za opuštanje u prirodi...

Mada to nije praksa, mnogi proizvođači kamiona spremi su udovoljiti i neobičnim željama njihovih kupaca. Jedan od tih proizvođača je i Mercedes-Benz, koji je nedavno objavio dvije fotografije ekskluzivnog kamp-modela napravljenog u samo dva primjerka, na bazi teškog kamiona Zetrosa. Glavni „krivci“ za ovaj projekat su dva neimenovana mongolska biznismena, koji osim prema poslu i novcu, gaje otvorenu ljubav i prema izletima u nepristupačnu prirodu, ali se i pri tom ne žele odreći blagodeti koje im u civilizaciji pruža njihovo raskošno bogatstvo. Da bi udovoljio njihovom specifičnom zahtjevu njemački proizvođač je za osnovu uzeo novi Mercedes-Benz Zetros 2733 6x6, za kojeg mnogi poznavaoci kamionske industrije kažu da je neimenovani „kralj bespuća“. Ovaj „njuškaš“ karakterističan je po smještaju motora koji se nalazi u prostoru ispred kabine, ali i po impozantnoj nosivosti od 27 tona, nevjerovatnom rezultatu za jedan kamion izraženih off-road afiniteta.

 

 

 

 

 

Zetros je poseban i po svom 6x6 pogonu (ima i 4x4 verziju), koji mu omogućava savladavanje najrazličitijih vrsta terenskih prepreka, ali i uspona. Podatak da ovaj kamion može savladati uspon od 80 posto ne samo da je vrijedan pažnje nego i izaziva strahopoštovanja kod svih ljubitelja kamionskog off-roada. Ova grupa kamiondžija cijeniće i napadni ugao od 34 stepena, te izlazni od 35,6 stepeni, koji u kombinaciji sa gazom od 80 centimetara 10,5 tonskom Zetrosu s pravom obezbjeđuje epitet nezaustavljivog kamiona. Da bi bio to što jeste Mercedesov off-road kamion ima i snažan pogonski agregat, tačnije OM926 LA 7.2-litarski redni šestocilindraš sa 240 kW/326 KS, te 1.300 Nm, koji su dostupni između 1.200-1.600 o/min. Motor se hladi vodenim putem, odnosno pomoću velikih ventilatora, koji hladan vazduh do motora dovode kad god se on zagrije preko dozvoljene granice. Dotok svježeg vazduha do motora, za sagorijevanje u cilindrima, u svim prilikama omogućen je zahvaljujući ugradnji teleskopskog crijeva, popularne „surle“, koja je izvedena na krov kabine kamiona.

 

 

 

 

Za prenos snage zadužen je devetbrzinski G131 ručni mjenjač, sa osam standardnih i jednom sporohodnom takozvanom „puzećom“ brzinom, koja se koristi kada je za kretanje kamiona potreban veliki pogonski potencijal i dobro prijanjanje guma za podlogu. Podsjećamo da uz ovaj model Mercedes nudi i šestostepeni automatski mjenjač, čiju izradu potpisuje američki Allison. Mada više vole automatske mjenjače mongolski bogataši odabrali su kombinaciju sa ručnim devetobrzincem. Manevarske sposobnosti ovih kamiona, koje se ogledaju u krugu okretanja od 22,8 metara, postignute su zahvaljujući ugradnji hidrauličkog upravljača, pojačanog i olakšanog sa servom. Za sigurno zaustavljanje desettonske grdosija zadužen je četverokanalni ABS sa disk kočnicama, te ALB elektronskim sistemom, koji omogućava automatsko kontrolisanje opterećenja.

 

Kabina
Zetrosova kabina u civilnoj verziji ispunjava najviše zahtjeve u pogledu ergonomije, pa su promjene koje su napravljene na kamionima mongolskih biznismena minimalne i uglavnom su bile usmjerene na podizanje luksuznog ugođaja. Koža, drvo, aluminijum, DVD i navigacija samo su neki od elemenata sa kojima je obogaćen enterijer, koji se u velikoj mjeri oslanja na rješenja kakva se mogu naći u velikoserijskim Mercedesovim kamionima, poput Atega i Axora.

 

Oba kamiona su troosovinske koncepcije sa osovinskim razmakom od 4,75 metara između prve i druge, odnosno 6,2 metara između prve i treće osovine. Ukupna dužina kamiona povećana je zahvaljujući nadogradnji, sa serijskih 8,9 na čak 10,7 metara, koliko je dobijeno zahvaljujući montiranju konzole za transport quada. Dimenzijski impozantna je i ukupna visina prerađenih kamiona od 4,2 metra, kao i širina od 2,7 metara, koja je za 17 cm veća u odnosu na serijski model. Povećanje dužine, visine i širine kamiona uslovilo je montiranje nadogradnje. Riječ je o pravoj maloj montažnoj kućici sendvič konstrukcije, koja ima pod i krov debeo 10 cm te bočne stranice široke po pet centimetara. Za izradu oplate upotrijebljen je aluminijum sa pjenastom ispunom, koja služi kao toplotni i zvučni izolator. Mada do sada nije objavljena nijedna fotografija unutrašnjosti ove motorizovane kućice, iz detaljnog opisa njenih osnovnih elemenata lako se može naslutiti kakav raskoš nudi. Naime, u unutrašnjosti nadogradnje nalazi se dnevni boravak dimenzija 715 x 255 x 200 cm, koji je predviđen za smještaj od četiri do šest ljudi.

 

 

 


Svi elementi enterijera koji služe za sjedenje presvučeni su finom brušenom kožom, a nije se štedjelo ni kada je riječ o ugradnji kvalitetnih drvenih umetaka, te aluminijumskih profila. Osim kuhinje, koja nudi električno sklopivi sto, te minibara sa mikrotalasnom pećnicom, aparatom za kafu i blenderom, tu je i prava pravcata tuš kabina, sa grijanim mermernim pločicama i malim umivaonikom. U enterijeru se nalazi i mnoštvo multimedijalnih sadržaja, od kojih se izdvajaju dva LCD-a od 40 i 46 inča, te satelitski prijemni, DVD i CD player, kao i bežična internet komunikacija. Kako bi mongolski bogataši mirno spavali i kada nisu u svojim kamionima, u njima su ugrađena i dva sefa, u kojima se mogu čuvati dragocjenosti i naoružanje. Za napajanje električnih uređaja zadužen je poseban vodom hlađeni dizel agregat, kojem u pomoć priskaču četiri akumulatora od 220 Ah. Ove baterije osim preko agregata pune se i preko solarnih panela ugrađenih na krovu nadogradnje. Osim 300 litara dizel goriva, koliko staje u rezervoare Zetrosa, na ovom kamionu se nalazi i tank za vodu, u koji može da stane 250 litara, čija upotreba je moguća i kada kamion stoji zahvaljujući pumpi za vodu, koja omogućava jednostavno instaliranje vanjskog tuša, koji je omiljen kod mnogih ljubitelja prirode.

Datum objave: 14/04/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook