Naslovna > Automobili > Peugeot > 508 > Najbolje se osjeća na otvorenom putu
FOTO GALERIJA (24)

Test – Peugeot 508 Allure 2.0 HDi Automatik

Najbolje se osjeća na otvorenom putu

U verzijama poput testne sa bogatom opremom, snažnim HDi agregatom i ugodnim automatskim mjenjačem, 508-ica naprosto žudi za dugim krstarenjima otvorenom cestom, kada do punog izražaja dolaze njeni najjači aduti - udobnost i ekonomičnost...

Konkurencija u klasi limuzina srednjeg segmenta danas je više nego jaka. Osim novog Volkswagena Passata i Ford Mondea, tu su i redizajnirana Opel Insignia, Toyota Avensis, te vremešni, ali povoljni Citroën C5 i Renault Laguna. Iz drugog plana vrebaju carinom preopterećena Kia Optima, Hyundai i40 i Mazda 6, dok se s punom pažnom očekuje početak prodaje nove Škode Superb, čija druga generacija broji zadnje dane na tržištu. Mada koncepcijski pripadaju ovom segmentu, BMW 3, Mercedes C klase i Audi A4 su priča za sebe, prvenstveno zbog skupocjenih izvedbi, ali i „premium“ imidža koji uživaju. Kao punopravan član srednje klase, aktuelna 508-ica u petu godinu proizvodnje ulazi sa novim adutima: redizajniranom i ušminkanom karoserijom, savremenijom multimedijom i ekonomičnijom pogonskom gamom, koju čine dva benzinska i tri dizelska agregata.

 

U okviru redizajna Peugeot 508 je dobio širu masku hladnjaka sa velikim propetim lavićem, stilizovanim branikom, te LED dnevnim i Full LED automatskim glavnim svjetlima. Pozadina je osvježena novim odbojnikom i svjetlima, a tu su i dvije metalik boje siva „Artense i Shark“. Na prvi pogled ove vizuelne promjene su urodile značajnim plodom. Automobil je postao ozbiljniji, a sa više pravih linija i oblika pomalo „njemački“ hladniji u odnosu na prethodnika. Dizajnerski se aktuelni 508 čini više nego ravnopravnim i sa potpuno novim modelima poput Volkswagen Passata, koji je uprkos smjeni generacija zadržao prepoznatljiv dizajn. Peugeotov kreativni odjel je dobro odradio svoj posao i ovakva kakva jeste 508-ica se može ravnopravno nositi sa konkurencijom u naredne dvije, tri godine. Ako bismo trebali odrediti najslabiju vizuelna tačku na 508-ici, onda bi to bio zadnji dio. Neobične linije poklopca prtljažnika na određeni način utiču i na funkcionalnost. Naime, ukoliko imate potrebu da po kišovitom vremenu podignete ovaj poklopac, vidjećete da se kapljice vode sa njegovih krajeva slijevaju direktno u prtljažnik, odnosno na prtljag. Zrele automobilske godine se uprkos nekolicini novih detalja poput na dodir osjetljivog 9,7-inčnog multimedijalnog ekrana, najbolje naziru u enterijeru. Fina patina „već viđenog“ pokriva veliki trokraki upravljač, instrument tablu i središnji greben, koji se u neizmijenjenom izdanju u 508-icu ugrađuju već pet godina.

 

Redizajn je osim već spomenutog savremenijeg centralnog ekrana donio tek jedan novi pretinac iza mjenjača, gdje je do juče bio okrugli selektor sa pomoćnim komandama za multimediju. Sve ostalo je manje-više isto. Francuski stilisti zaduženi za ukrašavanje enterijera su se u kombinacijama poput testne odlučili za dominaciju tamnih prirodnih boja gumirane i tvrde plastike, te crnih klavir lak umetaka. Kada svemu tome pridodate tamni podni tepih i kožne presvlake sjedišta, čini vam se da na ovakvim modelima jednostavno nedostaje više kontrastnih, hromiranih ukrasa, kako bi se razbio osjećaj „plastičnosti“. Noću je taj efekat manje izražen, ali po danu nedostaje svjetline, koja bi ublažila dominantno crnilo. Kabina 508-ice puno naočitije izgleda kada se kombinuje sa svjetlijim plastičnim segmentima, platnom i kožom, koji ipak traže puno više pažnje od za održavanje nezahtjevnijih tamnih boja. Instrument tabla sa pet analognih pokazivača predstavlja jedno od oku najugodnijih klasičnih rješenja u klasi. Da vrijeme prolazi munjevito kada je riječ o napretku digitalne tehnologije, najbolje dokazuje prije pet godina savremeni displej putnog računara, koji danas kvalitetom rezolucije i grafičkog prikaza osjetno kaska za konkurentima, ali i za novim na dodir osjetljivim centralnim ekranom multimedijalnog sistema. U sljedećem izdanju Peugeotove limuzine voljeli bismo vidjeti malo veće tastere klima uređaja, te malo manji obruč multifunkcionalnog upravljača sa 14 daljinskih komandi. Od bogate opreme pomalo odudara i platnena obloga oko tastera električnih podizača prozora na vozačevim i suvozačevim vratima.

 

Tamna je i lako se prlja, posebno na mjestu gdje se prsti tako često nalaze. Ono što bismo svakako zadržali, ali i rado vidjeli u mnogim konkurentskim modelima su odlično profilisana prednja sjedišta. Sjedeća površina i naslon s lakoćom prihvataju i gabaritnije vozače, a pružaju i odličan bočni oslonac. I pozadi se sjedi udobno, ali je komfor koji nude sjedišta u prednjem redu na očekivano višem nivou. Jedna od glavnih primjedbi upućena prvobitnoj verziji modela 508 je bila ograničena mogućnost podešavanja vozačke pozicije, što je posebno mučilo iznadprosječno visoke i krupnije vozače. S redizajnom je taj nedostatak ispravljen, pa bi se sada iza po visini i dubini podesivog upravljača ugodno trebali smjestiti kako „patuljci“, tako i gorostasi košarkaškog rasta. Veliki prevjesi i slabije pregledan zadnji dio zahtijevaju oprez pri manevrisanju. Doplata parking senzora toplo se preporučuje, jer ovaj dodatak značajno rasterećuje vozača i smanjuje rizik od neugodnih karoserijskih oštećenja. Najbolji dio testnog automobila jesu pogonski sklop i vješanje.

Dobro poznati 2.0-litarski HDi dizelaš, koji ispunjava Euro 5 ekološke standarde sa 163 KS i 340 Nm nameće se kao idealna mjera za 1.739 kg težak automobil. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde i maksimalna brzina od 225 km/h su više nego dovoljni za čistokrvnog dugoprugaša kakav je 508-ica. Pod papučicom gasa vozač uvijek osjeća dovoljnu rezervu snage, preticanja su sigurna, a motor se rado odaziva na gas. Sva ubrzanja se zahvaljujući zadovoljavajućem brzom i ugodnom šestostepenom automatskom mjenjaču odvijaju tečno i nema iznenadnih erupcija „turbo siline“, koje su česte kod snažnih dizelskih motora.

 

 

Testni prosjek od 7,5 litara je na nivou očekivanja od ovakvog automobila. S laganom nogom na gasu dostižan je i prosjek od pet litara, dok je druga krajnost iznad 9, 10 litara. Testna 508-ica je idealna limuzina za krstarenje autoputem, kada dolaze do izražaja udobno podešeno ogibljenje i jednostavan tempomat. S druge strane, treba pohvaliti činjenicu da Francuzi udobnost nisu postigli na uštrb upravljanja, pa je Peugeotova limuzina veoma ugodna i u dinamičnoj vožnji magistralnim putevima. Prostora za napredak ima i on se prije svega odnosi na aerodinamiku, odnosno nešto izraženiji šum vjetra na brzinama iznad 100 km/h. Kočnice su snažne i uvjerljivo zaustavljaju automobil u svim situacijama. Prag tolerancije ESP sistema je veoma visok, pa vozač ima dovoljno slobode u upravljanju automobilom. No, sigurnost je zadržana na visokom nivou, a sam sistem munjevito reaguje kad poželite preći preko granica fizike. Potpuno novi modeli oduvijek su bili mamac za kupce željne publiciteta, ali i najsavremenijih automobilskih dostignuća i pogonske tehnologije. Redizajnirani su s druge strane prvi izbor racionalista, koji uglavnom igraju na sigurno. U petoj godini proizvodnje Peugeot 508 se predstavlja upravo tako, kao dizajnerski dovoljno svjež, tehnološki još uvijek aktuelan i pogonski provjeren automobil, čije dječije bolesti su odavno preležane. Za testni model treba izdvojiti 54.542 KM, odnosno 58.326 KM, koliko košta sa par dodataka, što djeluje kao realna protivvrijednost za ponuđeno. Najpovoljnija 508-ica na bh. tržištu sa 1.6 VTi benzinskim agregatom (120 KS) i početnim Access paketom opreme košta 40.520 KM.

Datum objave: 17/07/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook